Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW překvapilo, svým autům po dekádě a půl vrací klasické měrky oleje
7.12.2018 | Petr Miler
Je to jedna z těch věcí, které lze označit za naprosto zbytečnou modernu. BMW trvalo déle jak dekádu, než na to přišlo a přestalo bazírovat na elektronické měrce oleje.
Automobilky, a ty prémiové obzvlášť, chtějí neustále přicházet s něčím novým, přelomovým, dříve nepoznaným. Obecně vzato je to pochopitelný přístup, inovacemi chtějí získat náskok před konkurencí, obhájit svou pozici a ve výsledku tím dát faktický základ pro vyšší ceny a vše, co z nich vyplývá. Někdy se ale o něco takového snaží příliš úporně, a to i v oblastech, kde lidé o nic nového ani nestojí. Existují zkrátka věci, které jsou dobré tak, jak jsou, nejde je vymyslet zásadně lépe a vynucenou změnou snadno více ztratí než získají. Příkladů bychom našli nespočet v celé automobilové historii, dnes ale bude řeč o jednom relativně moderním.
Na mysli máme BMW a jeho elektronické měrky oleje. Ty se staly standardem asi v polovině minulé dekády a zůstat jen u nich, těžko by šlo něco namítat. Zákazník prémiové značky jistě netouží zvedat špinavou kapotu vozu, hledat kdesi v motorovém prostoru mastnou měrku oleje, tu čistit a zkoumat, kolik maziva vlastně v pohonné jednotce je. Elektronické měření stačí vyvolat ovladačem v interiéru a kýženou informaci máte rychle před očima bez jakékoli další námahy.
To je jistě skvělé, Němci ale snad aby ukázali, jak je jejich řešení přesné či aby ušetřili peníze za pár dalších dílů navíc, motory současně s tím zbavili klasických měrek. To už je trochu nešikovné - elektronické měření se může pokazit nebo mu nemusíte věřit a vám nezbude v rukou nic, maximálně tak nejistota, kolik oleje v motoru ještě zbývá. Vzhledem k důležitosti této informace jde o dost nepříjemný stav a někteří zákazníci automobilky si na něj stěžují už přes 10 let, přesto nebyli vyslyšeni.
BMW se prostě rozhodlo na jen a pouze elektronické měrce bazírovat, a to přesto, že mu konkurence pravidelně ukazovala, že lepším řešením je pravý opak. Například auta koncernu VW mají klasickou měrku a k tomu senzor, který vás upozorní, když olej začne docházet. Co více si přát? Skutečnou hladinu můžete zjistit, když budete chtít a pokud si s tím nechcete špinit ruce, auto vám včas řekne, když situace bude vyžadovat vaši pozornost.
Už se zdálo, že nastalý stav u BMW potrvá na věky, v Mnichově se ale nakonec chytili za nos. Pochopitelně to nikomu neřekli, protože chybami se nikdo nechlubí, fanoušci si ale všimli, že na novém modelu M850i je v motorovém prostoru klasická měrka oleje. Chvíli sice probíhala diskuze o tom, jestli není jen na prototypu či vozech z ověřovací výrobní série, sám mluvčí automobilky ale později - ke svému vlastnímu překvapení - zjistil, že BMW skutečně po dekádě a půl začíná vracet do svých motorů klasické měrky. A nový osmiválec v nové řadě 8 ji dostal jako první.
Konkrétní důvody nezazněly, patrně ale budou vycházet z výše zmíněného. Je nutno dodat, že na ono elektronické řešení už jsme si za ta léta chtě nechtě zvykli a nevíme o tom, že by jej provázely nějaké podstatné těžkosti, za návrat klasiky - jistě doplněný i modernější alternativou - se ale rozhodně nezlobíme. Přítomnost obou řešení, jednoho pro komfort a druhého pro jistotu, je ideálním kompromisem.
Do motorů BMW se vrací klasické měrky oleje, tady ji můžete vidět na vlastní oči v nodém osmiválci značky
Zdroje: Bimmerpost, Jalopnik
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva