Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW překvapilo, svým autům po dekádě a půl vrací klasické měrky oleje
7.12.2018 | Petr Miler
Je to jedna z těch věcí, které lze označit za naprosto zbytečnou modernu. BMW trvalo déle jak dekádu, než na to přišlo a přestalo bazírovat na elektronické měrce oleje.
Automobilky, a ty prémiové obzvlášť, chtějí neustále přicházet s něčím novým, přelomovým, dříve nepoznaným. Obecně vzato je to pochopitelný přístup, inovacemi chtějí získat náskok před konkurencí, obhájit svou pozici a ve výsledku tím dát faktický základ pro vyšší ceny a vše, co z nich vyplývá. Někdy se ale o něco takového snaží příliš úporně, a to i v oblastech, kde lidé o nic nového ani nestojí. Existují zkrátka věci, které jsou dobré tak, jak jsou, nejde je vymyslet zásadně lépe a vynucenou změnou snadno více ztratí než získají. Příkladů bychom našli nespočet v celé automobilové historii, dnes ale bude řeč o jednom relativně moderním.
Na mysli máme BMW a jeho elektronické měrky oleje. Ty se staly standardem asi v polovině minulé dekády a zůstat jen u nich, těžko by šlo něco namítat. Zákazník prémiové značky jistě netouží zvedat špinavou kapotu vozu, hledat kdesi v motorovém prostoru mastnou měrku oleje, tu čistit a zkoumat, kolik maziva vlastně v pohonné jednotce je. Elektronické měření stačí vyvolat ovladačem v interiéru a kýženou informaci máte rychle před očima bez jakékoli další námahy.
To je jistě skvělé, Němci ale snad aby ukázali, jak je jejich řešení přesné či aby ušetřili peníze za pár dalších dílů navíc, motory současně s tím zbavili klasických měrek. To už je trochu nešikovné - elektronické měření se může pokazit nebo mu nemusíte věřit a vám nezbude v rukou nic, maximálně tak nejistota, kolik oleje v motoru ještě zbývá. Vzhledem k důležitosti této informace jde o dost nepříjemný stav a někteří zákazníci automobilky si na něj stěžují už přes 10 let, přesto nebyli vyslyšeni.
BMW se prostě rozhodlo na jen a pouze elektronické měrce bazírovat, a to přesto, že mu konkurence pravidelně ukazovala, že lepším řešením je pravý opak. Například auta koncernu VW mají klasickou měrku a k tomu senzor, který vás upozorní, když olej začne docházet. Co více si přát? Skutečnou hladinu můžete zjistit, když budete chtít a pokud si s tím nechcete špinit ruce, auto vám včas řekne, když situace bude vyžadovat vaši pozornost.
Už se zdálo, že nastalý stav u BMW potrvá na věky, v Mnichově se ale nakonec chytili za nos. Pochopitelně to nikomu neřekli, protože chybami se nikdo nechlubí, fanoušci si ale všimli, že na novém modelu M850i je v motorovém prostoru klasická měrka oleje. Chvíli sice probíhala diskuze o tom, jestli není jen na prototypu či vozech z ověřovací výrobní série, sám mluvčí automobilky ale později - ke svému vlastnímu překvapení - zjistil, že BMW skutečně po dekádě a půl začíná vracet do svých motorů klasické měrky. A nový osmiválec v nové řadě 8 ji dostal jako první.
Konkrétní důvody nezazněly, patrně ale budou vycházet z výše zmíněného. Je nutno dodat, že na ono elektronické řešení už jsme si za ta léta chtě nechtě zvykli a nevíme o tom, že by jej provázely nějaké podstatné těžkosti, za návrat klasiky - jistě doplněný i modernější alternativou - se ale rozhodně nezlobíme. Přítomnost obou řešení, jednoho pro komfort a druhého pro jistotu, je ideálním kompromisem.
Do motorů BMW se vrací klasické měrky oleje, tady ji můžete vidět na vlastní oči v nodém osmiválci značky
Zdroje: Bimmerpost, Jalopnik
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 10 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda