Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW při vývoji srovnává novou X5 M se Škodou Kodiaq. Proboha, proč?
7.4.2018 | Petr Prokopec
Používání aut jiných značek při vývoji nových modelů je obecně zažitá praxe, obvykle jde ale o vozy, které si na trhu konkurují. Tak proč BMW srovnává něco se Škodou?
Na sklonku letošního roku bychom se měli dočkat nové generace BMW X5. To na první pohled vypadá jako velký kalup, předchůdce totiž přišel na svět před pouhými pěti roky. Nicméně mnichovská automobilka jej postavila na stejných základech, na kterých stála již druhá generace. Ač tedy došlo na modernizaci pohonných jednotek či příchod svěžejšího designu, samotný základ se datuje k roku 2007. Respektive k počátku milénia, kdy byl zahájen jeho vývoj.
Novinka už s předchůdci nebude mít kromě označení shodného vůbec nic, pod povrchem najdeme novou architekturu CLAR, kterou v Mnichově užívá prakticky cokoliv od řady 3 nahoru. Očekávat tedy můžeme nárůst venkovních rozměrů i místa v kabině, kilogramy by pro změnu měly zamířit dolů. I když vše samozřejmě bude záviset na zvolené motorizaci a výbavě.
V případě motorového prostoru nečekejme příliš drastické změny oproti současnosti, dorazí tedy čtyřválce, šestiválce i osmiválce, a to v benzinovém i dieselovém provedení. Kromě toho je ve hře i plug-in hybrid, stejně jako vrcholné provedení X5 M, které bude znovu disponovat dvakrát přeplňovaným 4,4litrovým osmiválcem. A právě na tento model si dnes posvítíme především.
Vrcholná varianta byla tento týden nafocena s kompletní kamufláží, ze které vykukují pouze enormní čelní ledvinky a diodová světla. Povšimnout si pak můžeme i výrazných vzduchových otvorů, jejich tvar ale zůstává s ohledem na maskování neznámý. Vzadu se pro změnu rýsuje zvětšený střešní spoiler, zatímco na bocích máme tu čest s 21palcovými odlehčenými koly.
Spíše než samotné BMW nás ovšem zaujal jeho doprovod. Chystaný německý stroj při testech po okolí Mnichova doprovázela Škoda Kodiaq, kterou na snímcích můžete vidět. Zprvu jsme si mysleli, že se tam nachomýtla jen náhodou, špionážní fotografové z CarPix nám ale potvrdili, že auta se spolu pohybovala neustále a i červená mnichovská registrační značka naznačuje, že tuto škodovku si pořídila automobilka pro podobné účely.
Je to pozoruhodné, neboť Škodu Kodiaq za přímou konkurenci BMW X5 považovat nelze a když už, tak rozhodně ne ve verzi M. Obecně vzato sice jde o podobné vozy, nicméně tuzemské SUV v podstatě s cenami i výkony končí tam, kde to německé začíná. Automobilky nicméně při vývoji používají různá srovnání, kdy jiný vůz považují za referenční jen v tom či onom ohledu, aniž by jej brali jako konkurenci.
Kodiaq by tak mohl být brán pro X5 jak měřítko prostornosti či komfortu pro některé z cestujících. České SUV na 4,7metrové délce a se 2,8metrovým rozvorem zvládá pobrat až sedm lidí s daleko větším nadhledem než BMW X5, jemuž naměříme o 20 centimetrů více v obou rozměrech. Je podivné, že by mnichovští zrovna toto zjišťovali u vrcholu a nikoliv u základu, eMková BMW - a zvlášť toto - ale už nějaký ten pátek musí umět posloužit jako auta pro každý den, takže ani podobné aspekty u něj nemohou být pominuty.
Tak či onak, BMW chystanou X5 s Kodiaqem v nějakém ohledu srovnává a můžeme jen hádat, o co přesně jde. Třeba vývojářům vnukl nějakou myšlenku Jozef Kabaň, který k BMW od škodovky přestoupil a Kodiaq byl jedním z posledních projektů, na který dohlížel od jeho zrodu až po uvedení do sériové výroby. A je přesvědčen, že něco se na ní podařilo udělat způsobem hodným následování...
Chystané BMW X5 M bylo nachytáno ve společnosti Škody Kodiaq, což je vskutku překvapivý referenční vůz pro vrcholné mnichovské SUV, ať už bavorská automobilka beze škodovku jako referenci pro cokoli
Foto: Motor1
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 7 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 10 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda