Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW říká, že dealerství aut, jak je známe dnes, už brzy skončí. Musí
24.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dnes přijdete k dealerovi, prohlédnete si nabídku, nějaké auto vyzkoušíte a možná i nějaké objednáte. Změna nabídky si ale žádá i jiný styl prodeje.
Před pár lety jste mohli karosářské typy a s nimi související modely jednotlivých značek pomalu vyjmenovat na prstech jedné ruky. Dnes vám u některých výrobců nebudou stačit ani končetiny celé rodiny. Řada modelů se již ani nevejde do prodejen a tím pádem mohou jejich prodeje trpět. Automobilky se tak snaží nalézt řešení v aplikaci virtuálních showroomů a setkáváme se dokonce i s prodejem aut po internetu.
Nad těmito způsoby bychom se ještě před nedávnem ošívali, nicméně dnes online míří celý svět a pozadu tedy nehodlá zůstat ani automobilový segment. Nedávno jsme vám tak mohli představit virtuální showroomy Audi, dnes pro změnu zaskočíme na návštěvu k BMW. Šéfka divize prodejů budoucnosti Michele Fuhs prozradila, že dealerství, tak jak je známe, se postupně stanou minulostí. A stane se to rychleji, než si myslíme.
„Nic se sice neodehraje v nejbližších deseti dnech, ale rozhodně vám nemůžu potvrdit, že prodej aut bude v příštích 10 až 15 letech vypadat stejně jako dosud,“ dodává Fuhs. A zároveň potvrzuje, co jsme zmínili v úvodu. Tedy že nabídka BMW je v současné době na klasické showroomy již příliš velká. Mnichovská automobilka totiž nabízí desetkrát více modelů než před pouhou dekádou.
„Musíme kompletně přepracovat naši síť; nemůžeme mít kupříkladu v centru Amsterdamu dealerství o rozloze přes dva tisíce metrů čtverečných,“ uvedla dále Michele Fuhs. Dle ní je přitom hned několik možností, jak dané problémy vyřešit, výhradně virtuální prodej je ale mimo diskuzi. V takovém případě by totiž chyběl přímý kontakt mezi prodejcem a zákazníkem.
Místo toho BMW zvažuje dealerství stylizovaná do podoby luxusních butiků, které by doplnily areály umožňující kupříkladu také testovací jízdy. Došlo by tak na propojení digitálního světa i skutečných modelů. Razantní změny by ovšem měly být aplikovány až s příchodem roku 2018, do té doby zažije stávající dealerská síť jen menší otřesy vyžadující nižší investice.
BMW v současnosti nabízí desetkrát více modelů než před pouhými deseti lety
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva