BMW říká, že dealerství aut, jak je známe dnes, už brzy skončí. Musí

Dnes přijdete k dealerovi, prohlédnete si nabídku, nějaké auto vyzkoušíte a možná i nějaké objednáte. Změna nabídky si ale žádá i jiný styl prodeje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW říká, že dealerství aut, jak je známe dnes, už brzy skončí. Musí

24.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW říká, že dealerství aut, jak je známe dnes, už brzy skončí. Musí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dnes přijdete k dealerovi, prohlédnete si nabídku, nějaké auto vyzkoušíte a možná i nějaké objednáte. Změna nabídky si ale žádá i jiný styl prodeje.

Před pár lety jste mohli karosářské typy a s nimi související modely jednotlivých značek pomalu vyjmenovat na prstech jedné ruky. Dnes vám u některých výrobců nebudou stačit ani končetiny celé rodiny. Řada modelů se již ani nevejde do prodejen a tím pádem mohou jejich prodeje trpět. Automobilky se tak snaží nalézt řešení v aplikaci virtuálních showroomů a setkáváme se dokonce i s prodejem aut po internetu.

Nad těmito způsoby bychom se ještě před nedávnem ošívali, nicméně dnes online míří celý svět a pozadu tedy nehodlá zůstat ani automobilový segment. Nedávno jsme vám tak mohli představit virtuální showroomy Audi, dnes pro změnu zaskočíme na návštěvu k BMW. Šéfka divize prodejů budoucnosti Michele Fuhs prozradila, že dealerství, tak jak je známe, se postupně stanou minulostí. A stane se to rychleji, než si myslíme.

„Nic se sice neodehraje v nejbližších deseti dnech, ale rozhodně vám nemůžu potvrdit, že prodej aut bude v příštích 10 až 15 letech vypadat stejně jako dosud,“ dodává Fuhs. A zároveň potvrzuje, co jsme zmínili v úvodu. Tedy že nabídka BMW je v současné době na klasické showroomy již příliš velká. Mnichovská automobilka totiž nabízí desetkrát více modelů než před pouhou dekádou.

„Musíme kompletně přepracovat naši síť; nemůžeme mít kupříkladu v centru Amsterdamu dealerství o rozloze přes dva tisíce metrů čtverečných,“ uvedla dále Michele Fuhs. Dle ní je přitom hned několik možností, jak dané problémy vyřešit, výhradně virtuální prodej je ale mimo diskuzi. V takovém případě by totiž chyběl přímý kontakt mezi prodejcem a zákazníkem.

Místo toho BMW zvažuje dealerství stylizovaná do podoby luxusních butiků, které by doplnily areály umožňující kupříkladu také testovací jízdy. Došlo by tak na propojení digitálního světa i skutečných modelů. Razantní změny by ovšem měly být aplikovány až s příchodem roku 2018, do té doby zažije stávající dealerská síť jen menší otřesy vyžadující nižší investice.


BMW říká, že dealerství aut, jak je známe dnes, už brzy skončí. Musí - 1 - BMW novinky pro jaro 2016 04BMW říká, že dealerství aut, jak je známe dnes, už brzy skončí. Musí - 2 - BMW novinky pro jaro 2016 05BMW říká, že dealerství aut, jak je známe dnes, už brzy skončí. Musí - 3 - BMW novinky pro jaro 2016 06BMW říká, že dealerství aut, jak je známe dnes, už brzy skončí. Musí - 4 - BMW novinky pro jaro 2016 07BMW říká, že dealerství aut, jak je známe dnes, už brzy skončí. Musí - 5 - BMW novinky pro jaro 2016 08BMW říká, že dealerství aut, jak je známe dnes, už brzy skončí. Musí - 6 - BMW novinky pro jaro 2016 09BMW říká, že dealerství aut, jak je známe dnes, už brzy skončí. Musí - 7 - BMW novinky pro jaro 2016 10BMW říká, že dealerství aut, jak je známe dnes, už brzy skončí. Musí - 8 - BMW novinky pro jaro 2016 11BMW říká, že dealerství aut, jak je známe dnes, už brzy skončí. Musí - 9 - BMW novinky pro jaro 2016 14
BMW v současnosti nabízí desetkrát více modelů než před pouhými deseti lety

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše