Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW vedle sebe postavilo starou a novou řadu 3. Tak, aby zastřelo nárůst velikosti
23.7.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Když vedle sebe tyto dva vozy postaví kdokoli, vypadají skoro jako skutečné auto a jeho model. Když je vedle sebe postaví BMW, vypadají skoro stejně.
Letos na podzim tomu bude přesně 40 let, co se do BMW řady 3 montují šestiválcové motory. Přišla s nimi první generace, označená E21, ovšem ne hned zkraje výroby, až dva roky po jejím startu. Šestiválcové modely 320 s dvoulitrovým motorem, karburátorem a výkonem 122 koní se objevil na podzim roku 1977. O pár měsíců později se objevila 323i, která měla o něco větší objem a vstřikování paliva, takže dávala 143 koní.
Byly k mání v barvě oranžové Inca, později k v oranžové Phoenix. BMW letos s generací F30 na tyhle barvy navazuje edicí nazvanou jednoduše „Edition” s odstínem oranžová Sunset a (téměř) u příležitosti oněch čtyřicátin zveřejnil fotosadu, na které si můžeme prohlédnout aktuální a původní „trojky” v těchto barvách.
Pozoruhodné na nich je, že obě auta vypadají vedle sebe prakticky úplně stejně velká, i když nejsou, ani zdaleka. Řada 3 generace E21 byla široká 1 610 mm, F30 má o 20 centimetrů víc. Ještě více se zvětšila délka (zde skoro 30 cm) a ani výška není zdaleka stejná - skoro 5 centimetrů rozdílu je znovu hodně. Když tak tyhle dva vozy postavíte vedle sebe, vypadají jak z jiných světů, nakonec byly i na hlavní fotce článku o tom, jak moc se auta za poslední léta zvětšila.
Na fotkách BMW ale nic takového není patrné. Skoro bychom řekli, že dojem je opačný, Že E21 vypadá vedle F30 jako žralok vedle své oběti. Přitom v praxi je F30 o hodně bachratější, mohutnější, po boku E21 vypadá někdy až obludně. Nikoli zde. Že by to bylo situováním aut před objektivem? Stačí dát jedno auto více do popředí či zvolit správný úhel a výsledek hned působí jinak. Nebo si dokonce někdo hrál ve Photoshopu?
Kdo ví, zjevné na každý pád je, že BMW za žádnou cenu nechtělo, aby nová auto vedle starého nevypadalo příliš mohutně. Nakašírováním výsledku opačným způsobem ale spíše ještě více upozorňuje na to, jaká je realita...
Ne, takto ve skutečnosti nová řada 3 vedle té původní opravdu nevypadá
Na jiných fotkách působí poslední trojka o hodně větší, i když je ta první v popředí. A to jde pořád o oficiální fotky BMW, třebaže jeho španělského zastoupení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 2 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva