Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW vedle sebe postavilo starou a novou řadu 3. Tak, aby zastřelo nárůst velikosti
23.7.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Když vedle sebe tyto dva vozy postaví kdokoli, vypadají skoro jako skutečné auto a jeho model. Když je vedle sebe postaví BMW, vypadají skoro stejně.
Letos na podzim tomu bude přesně 40 let, co se do BMW řady 3 montují šestiválcové motory. Přišla s nimi první generace, označená E21, ovšem ne hned zkraje výroby, až dva roky po jejím startu. Šestiválcové modely 320 s dvoulitrovým motorem, karburátorem a výkonem 122 koní se objevil na podzim roku 1977. O pár měsíců později se objevila 323i, která měla o něco větší objem a vstřikování paliva, takže dávala 143 koní.
Byly k mání v barvě oranžové Inca, později k v oranžové Phoenix. BMW letos s generací F30 na tyhle barvy navazuje edicí nazvanou jednoduše „Edition” s odstínem oranžová Sunset a (téměř) u příležitosti oněch čtyřicátin zveřejnil fotosadu, na které si můžeme prohlédnout aktuální a původní „trojky” v těchto barvách.
Pozoruhodné na nich je, že obě auta vypadají vedle sebe prakticky úplně stejně velká, i když nejsou, ani zdaleka. Řada 3 generace E21 byla široká 1 610 mm, F30 má o 20 centimetrů víc. Ještě více se zvětšila délka (zde skoro 30 cm) a ani výška není zdaleka stejná - skoro 5 centimetrů rozdílu je znovu hodně. Když tak tyhle dva vozy postavíte vedle sebe, vypadají jak z jiných světů, nakonec byly i na hlavní fotce článku o tom, jak moc se auta za poslední léta zvětšila.
Na fotkách BMW ale nic takového není patrné. Skoro bychom řekli, že dojem je opačný, Že E21 vypadá vedle F30 jako žralok vedle své oběti. Přitom v praxi je F30 o hodně bachratější, mohutnější, po boku E21 vypadá někdy až obludně. Nikoli zde. Že by to bylo situováním aut před objektivem? Stačí dát jedno auto více do popředí či zvolit správný úhel a výsledek hned působí jinak. Nebo si dokonce někdo hrál ve Photoshopu?
Kdo ví, zjevné na každý pád je, že BMW za žádnou cenu nechtělo, aby nová auto vedle starého nevypadalo příliš mohutně. Nakašírováním výsledku opačným způsobem ale spíše ještě více upozorňuje na to, jaká je realita...
Ne, takto ve skutečnosti nová řada 3 vedle té původní opravdu nevypadá
Na jiných fotkách působí poslední trojka o hodně větší, i když je ta první v popředí. A to jde pořád o oficiální fotky BMW, třebaže jeho španělského zastoupení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 9 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch