BMW vysvětlilo, proč má nová řada 3 tak zvláštně ztvárněný předek v oblasti světel

Nová trojka za svůj design velké nadšení u publika nesklidila a divoce tvarovaná příď na tom má svůj podíl. Proč jsou ve světlech ty zvláštní výstupky?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW vysvětlilo, proč má nová řada 3 tak zvláštně ztvárněný předek v oblasti světel

11.12.2018 | Mirek Mazal

BMW vysvětlilo, proč má nová řada 3 tak zvláštně ztvárněný předek v oblasti světel

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová trojka za svůj design velké nadšení u publika nesklidila a divoce tvarovaná příď na tom má svůj podíl. Proč jsou ve světlech ty zvláštní výstupky?

Automobilový svět 2. října letošního roku na chvíli utichl a překvapeně zůstal zírat na první fotografie sedmé generace BMW řady 3. Nebyl to však úžas, pro který mnozí ztratili řeč. Vzhled nové trojky je kontroverzní a vyvolává řadu otázek. Proč má kufr jako od Lexusu? Proč jsou na náraznících ty divné věci jakoby odkoukané od Volva? Nebo proč mají přední světla ten divný zářez uprostřed?

V první chvíli se k tomu BMW nevyjadřovalo, až při prvních novinářských jízdách v Portugalsku došlo na komentáře. Přítomným byla ukázána prezentace, která pozadí vývoje vzhledu nového stylu BMW řady 3 vysvětluje. A byť zadní partie nebo nárazníky vynechala, zvláštní ztvárnění prostoru v oblasti předních světel její pozornosti neuniklo.

Podle automobilky jde o odkaz na dnes už legendární trojku generace E46. BMW moc dobře ví, že tato generace byla, je a zřejmě navždy bude platit za jeden z nejlepších sportovních sedanů všech dob, jehož úspěch už v Mnichově zřejmě nenapodobí. Ne proto, že by neuměli, ale spíše proto, že nemohou - dnešní BMW je jiné a své mnohem masověji zaměřené vozy prodávané za nižší ceny si jednoduše nemůže dovolit vyšponovat kvalitativně až do takových extrémů.

Trojka E46 ale neproslula jen svou technikou či kvalitou, ale i designem. Právě ten chce její nejnovější nástupce evokovat díky vertikální linie táhnoucí se od spodní mřížky sání až k světlometům. Prolis vystupující od nejvyšší hrany předního nárazníku vzhůru doprostřed světel má vyvolat vzpomínky na podobný prvek generace E46, který tak trochu dělil přední lampy na dvě části, jak tomu bylo u BMW dříve.

Určitá spojitost tu skutečně vidět je. Pokud ale nikoho nenapadla dříve, než nám ji BMW samo předhodilo, zjevně nezafungovala tak, jak si automobilka přála. Ani odvolání na jednu z nejlepších generací trojkové řady tedy vlnu kritiky nejspíše nezastaví, pokud ale bude vůz fungovat podobně dobře i jízdně, mnozí jistě na jeho vzhled rychle zapomenou. Nejpozději za pár měsíců budeme chytřejší.


BMW vysvětlilo, proč má nová řada 3 tak zvláštně ztvárněný předek v oblasti světel - 1 - BMW 3 G20 proc ma tak zvlastni prid 01BMW vysvětlilo, proč má nová řada 3 tak zvláštně ztvárněný předek v oblasti světel - 2 - BMW 3 G20 proc ma tak zvlastni prid 02
BMW vysvětlilo, proč má nová řada 3 tak zvláštně ztvárněný předek v oblasti světel - 3 - BMW 3 G20 2019 oficialni sada 39BMW vysvětlilo, proč má nová řada 3 tak zvláštně ztvárněný předek v oblasti světel - 4 - BMW 3 G20 proc ma tak zvlastni prid 03
BMW vysvětlilo, proč má nová řada 3 tak zvláštně ztvárněný předek v oblasti světel - 5 - BMW 3 G20 2019 oficialni sada 63BMW vysvětlilo, proč má nová řada 3 tak zvláštně ztvárněný předek v oblasti světel - 6 - BMW 3 G20 proc ma tak zvlastni prid 05
Nové BMW řady 3 generace G20 není vzhledově nejpovedenější výtvor designérů z Mnichova. Najde se na ně řada zvláštních prvků, které zdánlivě nedávají smysl, v případě zářezů v předních světlometech jde ale o odkaz na dodnes opěvovanou trojku generace E46

Zdroj: Jalopnik

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše