Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW Z3 Coupe v dokonalém stavu nemusí stát majlant, jednu pihu ale má
13.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle auto si za 18 let příliš nesjelo a dnes může být vaše za dobrou cenu a v perfektním stavu. Má jen jednu vadu, na auta své doby docela neobvyklou.
BMW Z3, zejména verze se šestiválci, je pro nejednoho fanouška téhle značky a zároveň otevřených vozů velmi lákavá věc. Spousta lidí si takový stroj i koupí. Z3 ovšem má sourozence, který je tak trochu outsider, protože má pevnou střechu. Z3 Coupe je jedno z aut, které se člověku buď líbí, nebo naopak vůbec ne, nic moc mezi tím.
Jeho karoserie shooting brake totiž působí, jako by někdo prostě posadil plastový hardtop na původní roadster a trochu ho protáhl dozadu. Tak to možná i při vývoji bylo, ovšem střecha je normální plechová, není odnímatelná a hraje podstatnou roli v torzní tuhosti - Coupe je pevnější než Roadster. Přesto ale čísla prodejů vypadají jednoznačně - Z3 Roadster vznikl v téměř 280 tisících exemplářích, zatímco Coupe se vyrobilo jen necelých 20 tisíc kusů.
Design ovšem nebyl jediným důvodem, proč tomu tak bylo. Předně, Roadster se vyráběl v letech 1995 - 2002 a Coupe jen tři roky mezi 1999 a 2002. A také se do Coupe montovaly jen šestiválcové motory, což znamenalo start na vyšší ceně. Pro civilní verzi to byly motory 2,8l M52B28 a později M52TUB28 před faceliftem, po faceliftu tu byl třílitr M54B30. Verze M Coupe měla nejprve S50B32 z M3 E36, po faceliftu dostala motor S54B32 z M3 E46, alespoň pro evropské trhy.
Šestiválcové verze Coupe i Roadsteru měly také bohatší základní výbavu - nejpodstatnější byl samosvor Torsen mezi zadními koly, dále byla standardem stabilizace, kožené sedačky a větší kola. Klimatizace byla až mezi příplatky. Po technické stránce byly obě varianty Z3 velmi blízko řadě 3 E36 - stály na její platformě. S jedinou změnou, kterou byla zadní náprava - byla použita polovlečená ramena z řady 3 E30.
Stroj, který máme před sebou dnes, je Z3 Coupe z roku 1998, model před faceliftem, což pod kapotou znamená řadový šestiválec o 2,8 litru objemu a výkonu 193 koní a 280 Nm. Z3 Coupe nebylo úplně pírko, s 1 300 kilogramy hmotnosti ale také žádný Otesánek, a tak na stovce bylo za 6,6 sekundy. Tenhle konkrétní kousek se tomuhle času bude jistě schopný velmi přiblížit.
Je totiž v prvotřídním stavu. Najel pouze 52 601 kilometrů a samozřejmostí byla pečlivá údržba. Nejenže na voze nenajdete korozi, nejsou tu prý ani drobné oděrky od kamínků nebo škrábance, karoserie je podle dostupných informací - a fotek - jako nová. Interiér je také v perfektním stavu, jsou tu původní velurové koberečky, nic nejeví známky opotřebení. Zkrátka - jako normální auto, ale po dvou, ne osmnácti letech provozu.
K vozu je pochopitelně i kompletní servisní historie, ze které se dozvídáme, že do roku 2002 vůz najel jen necelých 4 500 km. Pak se začalo jezdit trochu víc a auto bylo v servisu každé dva roky - poslední záznam je z roku 2015, kdy bylo na tachometru 51 230 kilometrů. Úplná garážová lady to tedy také není, jezdí, což je pro auto jen dobře, zejména když přitom dostává pořádnou údržbu a nikdo s ním nejezdí dvě stě po poli.
Ve výbavě je vyhřívání sedaček, klimatizace, kožené čalounění i pro palubní desku a chrom-paket, který interiéru na několika místech přidal chromované rámečky, kliky a třeba ovladač světel. Také tu ale je věc, která hromadu kupujících odradí - čtyřstupňová automatická převodovka. Ta byla za příplatek a po pravdě, nedovedeme si moc představit, že bychom si do auta s takhle obrovským potenciálem pro ostré svezení pořídili automat. Ovšem, proti gustu...
I přes tuhle pihu na kráse je tohle auto asi jednou z nejlepších příležitostí, jak se dostat k BMW Z3 Coupe. Je i v docela zajímavé kombinaci stříbrné karoserie s černo-červeným koženým interiérem. A protože má automat a není to Z3 M Coupe, nestojí jmění - může být vaše za 67 tisíc zlotých, tedy asi 420 tisíc korun. To je na tak zajímavý kousek vážně pěkná cena, jen ten automat, jen ten automat...
Automatu je škoda, i tak je ale tohle auto perfektním kouskem
Zdroj: Gielda Klasykow
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 minutami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 minutami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před hodinou - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 2 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 4 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Card games have become an integral part of entertainment culture all over the world. 04.19. 11:36 - berylbruse
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan