BMW zkoušelo lanařit zákazníky Audi před jeho dealerstvím, Audi vrátilo úder

Dlouholeté špičkování mezi německými konkurenty v prémiovém segmentu má další pokračování. Neagresivní slogany Audi a BMW baví zákazníky v Tunisku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW zkoušelo lanařit zákazníky Audi před jeho dealerstvím, Audi vrátilo úder

9.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

BMW zkoušelo lanařit zákazníky Audi před jeho dealerstvím, Audi vrátilo úder

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dlouholeté špičkování mezi německými konkurenty v prémiovém segmentu má další pokračování. Neagresivní slogany Audi a BMW baví zákazníky v Tunisku.

Tři němečtí rivalové, Audi, BMW a Mercedes, se každoročně předhání ve snaze získat na svoji stranu více zákazníků prémiových aut. Promyšlené uvádění modelů a modernizace nabídek přelévají prodejní čísla z jedné značky na druhou a stranou zájmu nezůstávají ani marketingové akce.

V tomto směru se hlavně BMW a Audi kočkují už léta. Jejich rivalita se promítá do nápaditých reklam, které určitě nejsou nudné jako většina dalších. A nyní jejich propagační souboj přešel do dalšího kola. V BMW se rozhodli poškádlit Audi umístěním billboardu přímo před dealerství Ennakl Automobiles, která oficiálně prodává vozy čtyř kruhů v Tunisku.

Na reklamním poutači s obrysem bavorských zamračených světlometů visí věta ve francouzštině „Il n’est jamais trop tard pour changer d'avis“, kterou můžeme volně přeložit jako „nikdy není pozdě na změnu názoru.“ Poznámka pod čarou prozrazuje zadání reklamy od oficiálního zastoupení BMW a Mini v Tunisku, od koho také jiného.

Útok na domácím hřišti se Audi pochopitelně nelíbil, a tak na sebe reakce Audi nenechala dlouho čekat. Druhá z německých značek tak umístila vlastní poutač na pozemek dealerství hned opodál, který bílým písmem na černém podkladu praví: „LOOOOL“, tedy parafrázi zkratky LOL (Laughing Out Loud - směju se nahlas) pomocí čtyř kruhů, továrního znaku Audi. Pod hlavní text pak dodali francouzskou větu: „On ne change pas une marque qui gagne“ čili „Nikdo nemění značku, která vítězí“, která naráží na to, že Audi je v Tuniksu tou úspěšnější značkou.

Celosvětová prodejní čísla loňského roku ale ukazují vítěznou pozici pro BMW, které prodalo o 4,2 % více automobilů a dostalo se celkově na číslo 2 088 283 předaných vozů. Soupeř z Ingolstadtu zvýšili prodeje o 0,6 % a podařilo se jim prodat 1 878 100 aut. V tomto zuřivém boji se třetí směje - králem prodejů německého prémiového segmentu je Mercedes. V Bavorsku oznámili, že si na vítěznou korunu brousí zuby, proto můžeme čekat nové zábavné reklamy proti Mercedesu nejen na tabulích, ale také v televizi. Nakonec, ani při návštěvě dealera Mercedesu není pozdě změnit názor...


BMW zkoušelo lanařit zákazníky Audi před jeho dealerstvím, Audi vrátilo úder - 1 - BMW Audi reklama Tunisko 01
Boj Audi a BMW o každého zákazníka dokáže i pobavit. Takové slušné a nápadité reklamy by u nás mohly jít příkladem

BMW zkoušelo lanařit zákazníky Audi před jeho dealerstvím, Audi vrátilo úder - 2 - Reklamni boj BMW Audi Tunisko 2018 02
Podobné popichování Audi a BMW předvádí i v jiných zemích. V USA vedle sebe kdysi přistály dva billboardy - nejprve Audi provokovalo novovou A4 a výzvou: „Tvůj tah, BMW?“, Mnichov zareagoval jasně - slovy: „Šach mat.“ vedle své M3

Zdroj: Motor 1

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.