Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem
22.7.2019 | Petr Prokopec
Němci mohli vytáhnout tisíc relevantních argumentů, kterým by změnu koncepce u řady 1 obhájili, oni ale tvrdí ten největší nesmysl.
Třetí generaci BMW řady 1 fanoušci značky s velkým nadšením nepřivítali. Mnichovská automobilka se rozhodla pro razantní rošádu v rámci koncepce a nahradila pohon zadních kol pohonem předních, k tomu přidala i eliminaci šestiválcových motorů. Tím vyrazila přímo proti svým tradicím a ze zcela ojedinělé nabídky na trhu udělalo tuctovou. Mluvčí pro řadu 1 Florian Moser se nyní snaží potenciální klientelu uklidnit, činí tak ale tím nejhloupějším možným způsobem.
„Zatímco před 15 lety jste jasně rozpoznali, zda řídíte vůz s pohonem přední či zadní nápravy, dnes skoro neexistuje způsob, jak byste to zjistili. Před 15 lety byl rozdíl jednoznačný, ale časy se od té doby změnily,“ uvedl Moser a hořce nás rozesmál. Za posledních 15 let se v automobilovém světě změnilo mnohé, určitě to ale nejsou dramatické rozdíly mezi vnímáním různých koncepcí aut.
Mluvčí přitom mohl vytáhnout tisíc a jeden argument, pro který automobilka ke změně koncepce přistoupila. Koncepce „vše vpředu” je výrobně levnější, ponechává více prostoru pro cestující, řidičům může být i příjemnější, protože je méně záludná a třeba v zimě má menší potíže s přenosem výkonu na povrch zemský. To všechno je pravda, rozdíl v projevu auta s poháněnou přední a zadní nápravou je ale v momentě, kdy od něj něco chcete, dramaticky odlišný. Už to, zda přenos výkonu zatěžuje a nebo nezatěžuje kola při zatáčení, zásadně mění pocity řidiče z ovládání vozu, nemluvě o změnách v rozložení hmotnosti či tendenci vozu k nedotáčivosti či přetáčivosti. To vše nyní BMW považuje za „skoro nic”.
Mluvčí automobilky dále uvedl, že „díky přepřáhnutí na poháněnou přední nápravu jsme mohli udělat velký krok kupředu v kompaktním segmentu, kde musíme tvrdě bojovat o každý centimetr“. V tomto směru už nepřehání, změnou koncepce BMW získalo o 33 milimetrů prostoru navíc pro nohy zadních pasažérů, zatímco onen zavazadlový prostor dokáže nově pobrat 380 litrů, tedy o dvacet více než dosud. Celková délka řady 1 přitom o 20 mm klesla, což bude znát při parkování. Šířka pro změnu narostla o 33 mm. Příchod nové architektury UKL2 se pak ještě pozitivně podepsal na hmotnosti, jež klesla o 30 kilogramů.
To ale nejsou zase tak velké změny vedle toho, o co vůz přišel, i technici automobilky ale změnu pochopitelně hájí. Manažer pohonných jednotek pro řadu 1 Christian Bock říká, že proměna jedničky ze zadokolky na předokolku pro něj byl „jeden z nejzajímavějších a nejnáročnějších úkolů v mém pracovním životě. Musel jsem zajistit, aby pohonné ústrojí bylo lepší než u předchůdce, který disponoval opravdu velmi dobrou technikou, a myslím, že se nám to povedlo,“ uvádí sebevědomě Bock. První srovnání staré a nové jedničky ovšem naznačilo opak.
Až čas ukáže, jak si třetí generace řady 1 povede u zákazníků. Valné většině z nich je patrně jedno, jaká kola jsou u auta poháněna, moc si ale nedovedeme představit, že by vůz dále oslovoval nadšené řidiče, kteří si vůz vybírali právě kvůli jeho na trhu unikátní koncepci. Nyní se BMW přidává k davu, ve kterém se bude prosazovat o hodně složitěji. Už jeho dřívější pokusy s předním pohonem ukázaly, že konkurenti s dekádami zkušeností umí předokolky o něco lépe.
BMW řady 1 přepřáhlo na přední pohon, podle mluvčího značky to ale nejde poznat
Zdroj: Which Car
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 7 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 8 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 10 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 11 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch