BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem

Němci mohli vytáhnout tisíc relevantních argumentů, kterým by změnu koncepce u řady 1 obhájili, oni ale tvrdí ten největší nesmysl.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem

22.7.2019 | Petr Prokopec

BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Němci mohli vytáhnout tisíc relevantních argumentů, kterým by změnu koncepce u řady 1 obhájili, oni ale tvrdí ten největší nesmysl.

Třetí generaci BMW řady 1 fanoušci značky s velkým nadšením nepřivítali. Mnichovská automobilka se rozhodla pro razantní rošádu v rámci koncepce a nahradila pohon zadních kol pohonem předních, k tomu přidala i eliminaci šestiválcových motorů. Tím vyrazila přímo proti svým tradicím a ze zcela ojedinělé nabídky na trhu udělalo tuctovou. Mluvčí pro řadu 1 Florian Moser se nyní snaží potenciální klientelu uklidnit, činí tak ale tím nejhloupějším možným způsobem.

„Zatímco před 15 lety jste jasně rozpoznali, zda řídíte vůz s pohonem přední či zadní nápravy, dnes skoro neexistuje způsob, jak byste to zjistili. Před 15 lety byl rozdíl jednoznačný, ale časy se od té doby změnily,“ uvedl Moser a hořce nás rozesmál. Za posledních 15 let se v automobilovém světě změnilo mnohé, určitě to ale nejsou dramatické rozdíly mezi vnímáním různých koncepcí aut.

Mluvčí přitom mohl vytáhnout tisíc a jeden argument, pro který automobilka ke změně koncepce přistoupila. Koncepce „vše vpředu” je výrobně levnější, ponechává více prostoru pro cestující, řidičům může být i příjemnější, protože je méně záludná a třeba v zimě má menší potíže s přenosem výkonu na povrch zemský. To všechno je pravda, rozdíl v projevu auta s poháněnou přední a zadní nápravou je ale v momentě, kdy od něj něco chcete, dramaticky odlišný. Už to, zda přenos výkonu zatěžuje a nebo nezatěžuje kola při zatáčení, zásadně mění pocity řidiče z ovládání vozu, nemluvě o změnách v rozložení hmotnosti či tendenci vozu k nedotáčivosti či přetáčivosti. To vše nyní BMW považuje za „skoro nic”.

Mluvčí automobilky dále uvedl, že „díky přepřáhnutí na poháněnou přední nápravu jsme mohli udělat velký krok kupředu v kompaktním segmentu, kde musíme tvrdě bojovat o každý centimetr“. V tomto směru už nepřehání, změnou koncepce BMW získalo o 33 milimetrů prostoru navíc pro nohy zadních pasažérů, zatímco onen zavazadlový prostor dokáže nově pobrat 380 litrů, tedy o dvacet více než dosud. Celková délka řady 1 přitom o 20 mm klesla, což bude znát při parkování. Šířka pro změnu narostla o 33 mm. Příchod nové architektury UKL2 se pak ještě pozitivně podepsal na hmotnosti, jež klesla o 30 kilogramů.

To ale nejsou zase tak velké změny vedle toho, o co vůz přišel, i technici automobilky ale změnu pochopitelně hájí. Manažer pohonných jednotek pro řadu 1 Christian Bock říká, že proměna jedničky ze zadokolky na předokolku pro něj byl „jeden z nejzajímavějších a nejnáročnějších úkolů v mém pracovním životě. Musel jsem zajistit, aby pohonné ústrojí bylo lepší než u předchůdce, který disponoval opravdu velmi dobrou technikou, a myslím, že se nám to povedlo,“ uvádí sebevědomě Bock. První srovnání staré a nové jedničky ovšem naznačilo opak.

Až čas ukáže, jak si třetí generace řady 1 povede u zákazníků. Valné většině z nich je patrně jedno, jaká kola jsou u auta poháněna, moc si ale nedovedeme představit, že by vůz dále oslovoval nadšené řidiče, kteří si vůz vybírali právě kvůli jeho na trhu unikátní koncepci. Nyní se BMW přidává k davu, ve kterém se bude prosazovat o hodně složitěji. Už jeho dřívější pokusy s předním pohonem ukázaly, že konkurenti s dekádami zkušeností umí předokolky o něco lépe.


BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 1 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 01BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 2 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 02BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 3 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 03BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 4 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 04BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 5 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 05BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 6 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 06BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 7 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 07BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 8 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 08BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 9 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 09BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 10 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 10BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 11 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 11BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 12 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 12BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 13 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 13BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 14 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 14BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 15 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 15BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 16 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 16BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 17 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 17BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 18 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 18BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 19 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 19BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 20 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 20BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 21 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 21BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 22 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 22BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 23 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 23BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 24 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 24BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 25 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 25BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 26 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 26BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 27 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 27BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 28 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 28BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 29 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 29BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 30 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 30BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 31 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 31BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 32 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 32BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 33 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 33BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 34 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 34BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 35 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 35BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 36 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 36BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 37 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 37BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 38 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 38BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 39 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 39BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 40 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 40BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 41 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 41BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 42 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 42BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 43 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 43BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 44 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 44BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 45 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 45BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 46 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 46BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 47 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 47BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 48 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 48BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 49 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 49BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 50 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 50BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 51 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 51BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 52 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 52BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 53 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 53BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 54 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 54BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 55 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 55BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 56 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 56BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 57 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 57BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 58 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 58BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 59 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 59BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 60 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 60BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 61 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 61BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 62 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 62BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 63 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 63BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 64 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 64BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 65 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 65BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 66 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 66
BMW řady 1 přepřáhlo na přední pohon, podle mluvčího značky to ale nejde poznat

Zdroj: Which Car

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.