BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem

Němci mohli vytáhnout tisíc relevantních argumentů, kterým by změnu koncepce u řady 1 obhájili, oni ale tvrdí ten největší nesmysl.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem

22.7.2019 | Petr Prokopec

BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Němci mohli vytáhnout tisíc relevantních argumentů, kterým by změnu koncepce u řady 1 obhájili, oni ale tvrdí ten největší nesmysl.

Třetí generaci BMW řady 1 fanoušci značky s velkým nadšením nepřivítali. Mnichovská automobilka se rozhodla pro razantní rošádu v rámci koncepce a nahradila pohon zadních kol pohonem předních, k tomu přidala i eliminaci šestiválcových motorů. Tím vyrazila přímo proti svým tradicím a ze zcela ojedinělé nabídky na trhu udělalo tuctovou. Mluvčí pro řadu 1 Florian Moser se nyní snaží potenciální klientelu uklidnit, činí tak ale tím nejhloupějším možným způsobem.

„Zatímco před 15 lety jste jasně rozpoznali, zda řídíte vůz s pohonem přední či zadní nápravy, dnes skoro neexistuje způsob, jak byste to zjistili. Před 15 lety byl rozdíl jednoznačný, ale časy se od té doby změnily,“ uvedl Moser a hořce nás rozesmál. Za posledních 15 let se v automobilovém světě změnilo mnohé, určitě to ale nejsou dramatické rozdíly mezi vnímáním různých koncepcí aut.

Mluvčí přitom mohl vytáhnout tisíc a jeden argument, pro který automobilka ke změně koncepce přistoupila. Koncepce „vše vpředu” je výrobně levnější, ponechává více prostoru pro cestující, řidičům může být i příjemnější, protože je méně záludná a třeba v zimě má menší potíže s přenosem výkonu na povrch zemský. To všechno je pravda, rozdíl v projevu auta s poháněnou přední a zadní nápravou je ale v momentě, kdy od něj něco chcete, dramaticky odlišný. Už to, zda přenos výkonu zatěžuje a nebo nezatěžuje kola při zatáčení, zásadně mění pocity řidiče z ovládání vozu, nemluvě o změnách v rozložení hmotnosti či tendenci vozu k nedotáčivosti či přetáčivosti. To vše nyní BMW považuje za „skoro nic”.

Mluvčí automobilky dále uvedl, že „díky přepřáhnutí na poháněnou přední nápravu jsme mohli udělat velký krok kupředu v kompaktním segmentu, kde musíme tvrdě bojovat o každý centimetr“. V tomto směru už nepřehání, změnou koncepce BMW získalo o 33 milimetrů prostoru navíc pro nohy zadních pasažérů, zatímco onen zavazadlový prostor dokáže nově pobrat 380 litrů, tedy o dvacet více než dosud. Celková délka řady 1 přitom o 20 mm klesla, což bude znát při parkování. Šířka pro změnu narostla o 33 mm. Příchod nové architektury UKL2 se pak ještě pozitivně podepsal na hmotnosti, jež klesla o 30 kilogramů.

To ale nejsou zase tak velké změny vedle toho, o co vůz přišel, i technici automobilky ale změnu pochopitelně hájí. Manažer pohonných jednotek pro řadu 1 Christian Bock říká, že proměna jedničky ze zadokolky na předokolku pro něj byl „jeden z nejzajímavějších a nejnáročnějších úkolů v mém pracovním životě. Musel jsem zajistit, aby pohonné ústrojí bylo lepší než u předchůdce, který disponoval opravdu velmi dobrou technikou, a myslím, že se nám to povedlo,“ uvádí sebevědomě Bock. První srovnání staré a nové jedničky ovšem naznačilo opak.

Až čas ukáže, jak si třetí generace řady 1 povede u zákazníků. Valné většině z nich je patrně jedno, jaká kola jsou u auta poháněna, moc si ale nedovedeme představit, že by vůz dále oslovoval nadšené řidiče, kteří si vůz vybírali právě kvůli jeho na trhu unikátní koncepci. Nyní se BMW přidává k davu, ve kterém se bude prosazovat o hodně složitěji. Už jeho dřívější pokusy s předním pohonem ukázaly, že konkurenti s dekádami zkušeností umí předokolky o něco lépe.


BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 1 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 01BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 2 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 02BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 3 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 03BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 4 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 04BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 5 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 05BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 6 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 06BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 7 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 07BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 8 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 08BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 9 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 09BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 10 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 10BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 11 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 11BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 12 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 12BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 13 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 13BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 14 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 14BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 15 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 15BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 16 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 16BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 17 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 17BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 18 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 18BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 19 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 19BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 20 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 20BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 21 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 21BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 22 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 22BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 23 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 23BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 24 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 24BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 25 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 25BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 26 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 26BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 27 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 27BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 28 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 28BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 29 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 29BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 30 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 30BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 31 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 31BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 32 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 32BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 33 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 33BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 34 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 34BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 35 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 35BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 36 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 36BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 37 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 37BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 38 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 38BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 39 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 39BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 40 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 40BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 41 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 41BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 42 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 42BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 43 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 43BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 44 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 44BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 45 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 45BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 46 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 46BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 47 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 47BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 48 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 48BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 49 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 49BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 50 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 50BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 51 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 51BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 52 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 52BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 53 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 53BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 54 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 54BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 55 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 55BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 56 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 56BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 57 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 57BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 58 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 58BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 59 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 59BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 60 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 60BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 61 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 61BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 62 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 62BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 63 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 63BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 64 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 64BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 65 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 65BMW zkouší hájit přepřáhnutí na přední pohon tím nejhloupějším způsobem - 66 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 66
BMW řady 1 přepřáhlo na přední pohon, podle mluvčího značky to ale nejde poznat

Zdroj: Which Car

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše