Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bohatí sběratelé aut našli nový způsob, jak skladovat své ceněné kolekce
23.10.2018 | Mirek Mazal
Říkat těmto lidem, že auta jsou na ježdění a ne na sbírání, nemá smysl. Své exkluzivní automobily si hlídají jako oko v hlavě a teď jim staví speciální garáže, přežijí apokalypsu.
Sběratelé exkluzivních aut řeší problémy, které jejich „kolegové” zaměření na jiné komodity neznají. Když investujete třeba do šperků, stačí vám větší trezor, na víno jedna malá místnost a s obrazy to bude podobné. Kde ovšem nechat desítky nebo stovky aut až miliardových hodnot?
Domácí garáže jsou malé a upravená skladiště také neodolají všemu. Co tedy s takovým motoristickým pokladem? V ideálním případě by se hodil speciální sklad určený výhradně pro skladování rozměrných cenností, který by odolal i ničivému zemětřesení, měl důkladné protipožární zabezpečení a neohrozily jej ani záplavy či hurikány. Utopie? Nikoli, přesně tímto směrem se vydávají bohatí sběratelé z USA.
Aktuálně si investoři k výjimečným vozům začínají budovat i extrémně zabezpečené skladovací prostory, které mají přežít i světovou apokalypsu. Můžeme se ptát, k čemu jim po ní ceněná auta vůbec budou dobrá, ale možná jde jen o přeopatrný přístup, k němuž přispěla nepříznivá situace na americkém kontinentu. Tam v posledních letech pravidelně úřadují například hurikány, které k běžné skladovací prostory nezřídka nepřežijí ve zdraví.
Jedním z „postižených” je Matt Farah, známý i jako automobilový novinář, dnes spíše bohatý nadšenec vlastnící rozsáhlou kolekci cenných aut. Právě on v současnosti buduje dokonalý příbytek pro auta na západě Los Angeles. Na pevných základech vyroste odolná budova podle nejvyšších bezpečnostních standardů, za jejímiž nezničitelnými zdmi si na 13 800 m2 prostoru najde místo až 140 výjimečných automobilů.
Všechna místa Matt nedokáže obsadit vlastním majetkem, proto prostory poskytne i 85 dalším zájemcům, kteří jsou ochotní zaplatit 850 až 1 500 USD (22 000 až 38 800 CZK) měsíčně za spolehlivé uskladnění. Sklad by měl být připraven v létě, projekt vychází na 10 milionů dolarů (225 milionů Kč), protože se počítá s přísnými požárními a bezpečnostními normami.
Místo pro zahájení budování krytu hledal Farah dva roky. Chtěl by svůj záměr rozšířit na další místa planety, protože nejen USA zažívá kruté rozmary počasí. „Můj obchodní model závisí na umístění těchto věcí na místa s velkým množstvím peněz a bez možnosti parkování.“ Hlavními zákazníky by měli být spekulanti, kteří vkládají peníze do aut a logicky je nechtějí nechat stát u sebe v obýváku.
Podobné stavby se začínají objevovat i v jiných státech. „Je po tom poptávka,“ říká mecenáš automobilismu Henry Robertelli, který v partnerství s fondem Axius Holding stojí za příměstským skladištěm v Atlantě. „Většina sběratelů dává přednost tomu, aby vozy zůstaly někde jinde než v místě jejich bydliště,“ řekl Timothy Sheehan, odborník na investice. A dává to smysl - vyhlédnout si obydlí bohatého člověka je jistě snazší, než se dostat do trezoru na auta...
V USA vyrůstají nová místa pro uskladnění automobilových sbírek, která mají přežít i apokalypsu
„Pouhé” obří haly proměněné v klimatizované garáže zámožným sběratelům zjevně nestačí...
...čekejme tedy něco jako „trezor na auta”, který krom nich dokáže pojmout i jiné cennosti
Zdroj: Car Buzz
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB