Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bratrovražedný souboj technicky stejné Toyoty s BMW skončil nečekaným debaklem
8.7.2019 | Petr Prokopec
Používají stejný motor, převodovku, přenos výkon a jedno je akorát o 40 kg těžší. Měl by to tedy být velmi vyrovnaný souboj, jenže není, ani trochu.
Říká se, že neexistuje nic jako špatná reklama. Nicméně asi i Toyota už musí být rozmrzelá z kritiky, jíž se dočkala nová Supra. Na pátou generaci čekal celý svět téměř dvě dekády, lednová premiéra však většinu fanoušků neuspokojila. Na jedné straně tu totiž byl poněkud kontroverzní design, v jehož případě jen málokterý otvor na karoserii je funkční. Pod ní byste pak marně hledali techniku Toyoty, místo toho japonská novinka ve velkém spoléhá na komponenty BMW - Supra totiž vznikla po boku nového Z4 a klíčové komponenty má úplně shodné.
Japonci sice od počátku prohlašují, že oba vozy jsou odlišné, je ale těžké tomu věřit, když Supru a Z4 M40i spojuje třeba naprosto identický motor o naprosto identickém výkonu 340 koní či identická osmistupňová automatická převodovka a identický pohon zadních kol. Je tedy vůbec možné, že kupé i kabriolet mířily jiným směrem - tedy stran faktu, že je dělí odlišný typ střechy? To se rozhodl zjistit Mat Watson z Carwow ve sprintu, kdy usedl za volant japonského kupé, zatímco pod plátno německého roadsteru nacpal jednoho ze svých kolegů.
Stalo se přitom něco nečekaného, Supra totiž svého příbuzného sfoukla jako svíčku. A to způsobem, který rozhodně neodpovídá 40kilovému rozdílu v hmotnosti. Mohlo by se tedy zdát, že Toyota odvedla mnohem lepší práci než BMW v rámci sladění motoru, převodovky a pohonu zadních kol. Disponovat by také mohla lepším softwarem i systémem Launch Control, kromě toho mohli Japonci i zapracovat na samotné pohonné jednotce a vylepšit tak kupříkladu její odezvu.
Možností, proč Supra nechala Z4 za zády, je hodně. Ta nejpravděpodobnější ale spočívá v tom, že Supra klame tělem a jakkoliv Toyota v případě výkonu uvádí „pouze“ 340 koní, vůz je takřka stoprocentně silnější. Když jej totiž nedávno vzal britský Car Throttle na motorovou brzdu, bylo z toho 376,6 hp, tedy dokonce 382 koní. Supra by tak byla stejně výkonná jako americké BMW Z4 M40i, které ovšem Mat stejně jako zbytek Evropy neměl k dispozici.
Samozřejmě nemůžeme dát hlavu na špalek a tvrdit, že Toyota stejně jako kdysi uvádí mnohem nižší výkon, než jaký ve skutečnosti dostanete. Nicméně fakt, že jednomu exempláři bylo naměřeno více koní, než kolika měl disponovat, zatímco druhý byl výrazně rychlejší než papírově shodný model, naznačuje, že tu nejspíše jisté čachry máme. Ostatně i proto možná ono americké BMW Z4 dorazilo až poté, co Toyota odhalila technické parametry své dlouho očekávané novinky.
Doufejme proto, že se co nejdříve objeví video, jehož středobodem budou právě americké verze Toyoty Supra a BMW Z4 M40i. Ty by poté nejprve měly zamířit na motorovou brzdu, abychom zjistili, jak na tom jsou s výkonem. V tuto chvíli ale očividně platí, že v Toyotě Supra dostanete citelně rychlejší auto, i když to papírové údaje ani nenaznačují.
Nová Toyota Supra ve sprintu sfoukla BMW Z4 M40i jako svíčku. Spíše než 40kilový rozdíl v hmotnosti za tím ale stojí vyšší než udávaný výkon japonského kupé
Zdroj: [ Carwow@Youtube]
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 8 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 10 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 11 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva