Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši
16.6.2019 | Petr Miler
Přes 2 000 koní a žádné turbo, to je definující charakteristika srovnání milníků evoluce Audi R8 od osmiválce s manuálem až po poslední verzi V10 Performance s rychlou dvouspojkou.
Audi vyrábí povětšinou celkem nudná auta. Nechceme nikomu sahat na jeho autopark, na typických modelech, jako jsou Q5 2,0 TDI nebo A6 3,0 TDI ale není mnoho aspektů, které by dokázaly vzít za srdce. Jsou to vozy, které nepochybně dobře slouží svému účelu, úsměv na tváří ale nevykouzlí.
O dost zajímavější jsou ostré varianty S a RS, pokud chcete ale Audi, u kterého vám nikdo nebude věřit, že vás dostává do varu, musíte sáhnout po modelu R8. Jak detailně probral náš někdejší test, i jeho aktuální generace je vozem, který se dalece vzdaluje nejen běžné produkci Audi, ale i moderním sporťákům obecně. Stačí, abyste poznali opojnost atmosféricky plněného pětilitrového desetiválce a rázem víte, že jste v jiné, alternativní realitě.
Je to jasně nejlepší Audi v nabídce a ve dvou generacích se vyrábí už 13 let. Ta druhá nedávno prošla faceliftem a při té příležitosti vzal kolega Mat Watson z Carwow tento stroj ve verzi Performance a postavil jej vedle trojice předchůdců - první R8 kupé s motorem 4,2 V8 a manuálem, pozdějšímu roadsteru s V10 a sekvenčním S-tronikem a vrcholné evoluci první generace LMX s V10 a dvouspojkou. Ani jeden z těchto strojů nemá turbo a výkonově se pohybují od 420 do 630 koní. Co provedlo 13 let evoluce s jejich dynamikou? Přesně to Mat ukázal tradičně na letišti.
Na přiloženém videu to uvidíte se všemi detaily, ve zkratce je ale každá novější verze pochopitelně rychlejší. Mezi původní V8 a poslední V10 Performance je už pořádný dynamický rozdíl, souboj má ale několik zajímavých momentů. Jednak start, který ukazuje, že nejrychleji lze na pokyn startéra zareagovat pořád se starým dobrým manuálem a pak třeba to, že mezi vrcholnou R8 I LMX a novou V10 Performance není zase taková propast. Nakonec, dělí je jen několik málo let vývoje.
Podívejte se na to sami i se srovnáním pružného zrychlení a brzdění, konkrétní výsledky nám ale nakonec přijdou tak trochu druhotné. Opojný je na všech R8 projev jejích atmosférických motorů, což je něco, o co je dnešní automobilový svět prakticky zcela ochuzen. Škoda, už jen znít tahle auta je slast, ať už jsou rychlá jakkoli...
Srovnání dynamiky čtyř různých Audi R8 je zajímavé, nejlepší je ale stejně jejich zvuk - bez turba je to zvlášť v dnešní době něco
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 11 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda