Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši

Přes 2 000 koní a žádné turbo, to je definující charakteristika srovnání milníků evoluce Audi R8 od osmiválce s manuálem až po poslední verzi V10 Performance s rychlou dvouspojkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši

16.6.2019 | Petr Miler

Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Přes 2 000 koní a žádné turbo, to je definující charakteristika srovnání milníků evoluce Audi R8 od osmiválce s manuálem až po poslední verzi V10 Performance s rychlou dvouspojkou.

Audi vyrábí povětšinou celkem nudná auta. Nechceme nikomu sahat na jeho autopark, na typických modelech, jako jsou Q5 2,0 TDI nebo A6 3,0 TDI ale není mnoho aspektů, které by dokázaly vzít za srdce. Jsou to vozy, které nepochybně dobře slouží svému účelu, úsměv na tváří ale nevykouzlí.

O dost zajímavější jsou ostré varianty S a RS, pokud chcete ale Audi, u kterého vám nikdo nebude věřit, že vás dostává do varu, musíte sáhnout po modelu R8. Jak detailně probral náš někdejší test, i jeho aktuální generace je vozem, který se dalece vzdaluje nejen běžné produkci Audi, ale i moderním sporťákům obecně. Stačí, abyste poznali opojnost atmosféricky plněného pětilitrového desetiválce a rázem víte, že jste v jiné, alternativní realitě.

Je to jasně nejlepší Audi v nabídce a ve dvou generacích se vyrábí už 13 let. Ta druhá nedávno prošla faceliftem a při té příležitosti vzal kolega Mat Watson z Carwow tento stroj ve verzi Performance a postavil jej vedle trojice předchůdců - první R8 kupé s motorem 4,2 V8 a manuálem, pozdějšímu roadsteru s V10 a sekvenčním S-tronikem a vrcholné evoluci první generace LMX s V10 a dvouspojkou. Ani jeden z těchto strojů nemá turbo a výkonově se pohybují od 420 do 630 koní. Co provedlo 13 let evoluce s jejich dynamikou? Přesně to Mat ukázal tradičně na letišti.

Na přiloženém videu to uvidíte se všemi detaily, ve zkratce je ale každá novější verze pochopitelně rychlejší. Mezi původní V8 a poslední V10 Performance je už pořádný dynamický rozdíl, souboj má ale několik zajímavých momentů. Jednak start, který ukazuje, že nejrychleji lze na pokyn startéra zareagovat pořád se starým dobrým manuálem a pak třeba to, že mezi vrcholnou R8 I LMX a novou V10 Performance není zase taková propast. Nakonec, dělí je jen několik málo let vývoje.

Podívejte se na to sami i se srovnáním pružného zrychlení a brzdění, konkrétní výsledky nám ale nakonec přijdou tak trochu druhotné. Opojný je na všech R8 projev jejích atmosférických motorů, což je něco, o co je dnešní automobilový svět prakticky zcela ochuzen. Škoda, už jen znít tahle auta je slast, ať už jsou rychlá jakkoli...


Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši - 1 - Audi R8 13 let evoluce 01Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši - 2 - Audi R8 13 let evoluce 02Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši - 3 - Audi R8 13 let evoluce 03Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši - 4 - Audi R8 13 let evoluce 04Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši - 5 - Audi R8 13 let evoluce 05Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši - 6 - Audi R8 13 let evoluce 06Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši - 7 - Audi R8 13 let evoluce 07Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši - 8 - Audi R8 13 let evoluce 08Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši - 9 - Audi R8 13 let evoluce 09Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši - 10 - Audi R8 13 let evoluce 10Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši - 11 - Audi R8 13 let evoluce 11Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši - 12 - Audi R8 13 let evoluce 12Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši - 13 - Audi R8 13 let evoluce 13Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši - 14 - Audi R8 13 let evoluce 14Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši - 15 - Audi R8 13 let evoluce 15Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši - 16 - Audi R8 13 let evoluce 16Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši - 17 - Audi R8 13 let evoluce 17Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši - 18 - Audi R8 13 let evoluce 18Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši - 19 - Audi R8 13 let evoluce 19Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši - 20 - Audi R8 13 let evoluce 20Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši - 21 - Audi R8 13 let evoluce 21Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši - 22 - Audi R8 13 let evoluce 22Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši - 23 - Audi R8 13 let evoluce 23Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši - 24 - Audi R8 13 let evoluce 24
Srovnání dynamiky čtyř různých Audi R8 je zajímavé, nejlepší je ale stejně jejich zvuk - bez turba je to zvlášť v dnešní době něco

Zdroj: carwow@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše