Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši
16.6.2019 | Petr Miler
Přes 2 000 koní a žádné turbo, to je definující charakteristika srovnání milníků evoluce Audi R8 od osmiválce s manuálem až po poslední verzi V10 Performance s rychlou dvouspojkou.
Audi vyrábí povětšinou celkem nudná auta. Nechceme nikomu sahat na jeho autopark, na typických modelech, jako jsou Q5 2,0 TDI nebo A6 3,0 TDI ale není mnoho aspektů, které by dokázaly vzít za srdce. Jsou to vozy, které nepochybně dobře slouží svému účelu, úsměv na tváří ale nevykouzlí.
O dost zajímavější jsou ostré varianty S a RS, pokud chcete ale Audi, u kterého vám nikdo nebude věřit, že vás dostává do varu, musíte sáhnout po modelu R8. Jak detailně probral náš někdejší test, i jeho aktuální generace je vozem, který se dalece vzdaluje nejen běžné produkci Audi, ale i moderním sporťákům obecně. Stačí, abyste poznali opojnost atmosféricky plněného pětilitrového desetiválce a rázem víte, že jste v jiné, alternativní realitě.
Je to jasně nejlepší Audi v nabídce a ve dvou generacích se vyrábí už 13 let. Ta druhá nedávno prošla faceliftem a při té příležitosti vzal kolega Mat Watson z Carwow tento stroj ve verzi Performance a postavil jej vedle trojice předchůdců - první R8 kupé s motorem 4,2 V8 a manuálem, pozdějšímu roadsteru s V10 a sekvenčním S-tronikem a vrcholné evoluci první generace LMX s V10 a dvouspojkou. Ani jeden z těchto strojů nemá turbo a výkonově se pohybují od 420 do 630 koní. Co provedlo 13 let evoluce s jejich dynamikou? Přesně to Mat ukázal tradičně na letišti.
Na přiloženém videu to uvidíte se všemi detaily, ve zkratce je ale každá novější verze pochopitelně rychlejší. Mezi původní V8 a poslední V10 Performance je už pořádný dynamický rozdíl, souboj má ale několik zajímavých momentů. Jednak start, který ukazuje, že nejrychleji lze na pokyn startéra zareagovat pořád se starým dobrým manuálem a pak třeba to, že mezi vrcholnou R8 I LMX a novou V10 Performance není zase taková propast. Nakonec, dělí je jen několik málo let vývoje.
Podívejte se na to sami i se srovnáním pružného zrychlení a brzdění, konkrétní výsledky nám ale nakonec přijdou tak trochu druhotné. Opojný je na všech R8 projev jejích atmosférických motorů, což je něco, o co je dnešní automobilový svět prakticky zcela ochuzen. Škoda, už jen znít tahle auta je slast, ať už jsou rychlá jakkoli...
Srovnání dynamiky čtyř různých Audi R8 je zajímavé, nejlepší je ale stejně jejich zvuk - bez turba je to zvlášť v dnešní době něco
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 6 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 17:16 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova