Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Brit ukázal evoluci jednoho z posledních aut bez turba, je to především pastva pro uši
16.6.2019 | Petr Miler
Přes 2 000 koní a žádné turbo, to je definující charakteristika srovnání milníků evoluce Audi R8 od osmiválce s manuálem až po poslední verzi V10 Performance s rychlou dvouspojkou.
Audi vyrábí povětšinou celkem nudná auta. Nechceme nikomu sahat na jeho autopark, na typických modelech, jako jsou Q5 2,0 TDI nebo A6 3,0 TDI ale není mnoho aspektů, které by dokázaly vzít za srdce. Jsou to vozy, které nepochybně dobře slouží svému účelu, úsměv na tváří ale nevykouzlí.
O dost zajímavější jsou ostré varianty S a RS, pokud chcete ale Audi, u kterého vám nikdo nebude věřit, že vás dostává do varu, musíte sáhnout po modelu R8. Jak detailně probral náš někdejší test, i jeho aktuální generace je vozem, který se dalece vzdaluje nejen běžné produkci Audi, ale i moderním sporťákům obecně. Stačí, abyste poznali opojnost atmosféricky plněného pětilitrového desetiválce a rázem víte, že jste v jiné, alternativní realitě.
Je to jasně nejlepší Audi v nabídce a ve dvou generacích se vyrábí už 13 let. Ta druhá nedávno prošla faceliftem a při té příležitosti vzal kolega Mat Watson z Carwow tento stroj ve verzi Performance a postavil jej vedle trojice předchůdců - první R8 kupé s motorem 4,2 V8 a manuálem, pozdějšímu roadsteru s V10 a sekvenčním S-tronikem a vrcholné evoluci první generace LMX s V10 a dvouspojkou. Ani jeden z těchto strojů nemá turbo a výkonově se pohybují od 420 do 630 koní. Co provedlo 13 let evoluce s jejich dynamikou? Přesně to Mat ukázal tradičně na letišti.
Na přiloženém videu to uvidíte se všemi detaily, ve zkratce je ale každá novější verze pochopitelně rychlejší. Mezi původní V8 a poslední V10 Performance je už pořádný dynamický rozdíl, souboj má ale několik zajímavých momentů. Jednak start, který ukazuje, že nejrychleji lze na pokyn startéra zareagovat pořád se starým dobrým manuálem a pak třeba to, že mezi vrcholnou R8 I LMX a novou V10 Performance není zase taková propast. Nakonec, dělí je jen několik málo let vývoje.
Podívejte se na to sami i se srovnáním pružného zrychlení a brzdění, konkrétní výsledky nám ale nakonec přijdou tak trochu druhotné. Opojný je na všech R8 projev jejích atmosférických motorů, což je něco, o co je dnešní automobilový svět prakticky zcela ochuzen. Škoda, už jen znít tahle auta je slast, ať už jsou rychlá jakkoli...
Srovnání dynamiky čtyř různých Audi R8 je zajímavé, nejlepší je ale stejně jejich zvuk - bez turba je to zvlášť v dnešní době něco
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 4 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před hodinou - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 4 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 5 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 13:04 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 12:19 - M.Z.
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB