Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové našli nový způsob boje proti čínským kopiím. Doplácíme na něj i my
18.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Land Rover nenašel při boji proti čínské neúctě k duševnímu vlastnictví zastání u tamních úřadů, a tak si musí poradit sám. My z toho radost mít nemůžeme.
Čínské automobilky máme zafixované jako výrobce velmi levných vozů, jež neoplývají zrovna dechberoucí technikou. V posledních letech se sice toto renomé většina značek snaží vylepšit rozsáhlými investicemi, nicméně názor Evropanů to příliš nemění. Zvláště proto, že čínské vozy jsou často plagiáty produktů renomovanějších výrobců ze Starého kontinentu, Ameriky či Japonska.
Snad nejznámější je přestřelka mezi britským Land Roverem a čínským Landwindem, jenž bez skrupulí zkopíroval Range Rover Evoque tak, že je skoro nejde rozeznat. Britové se sice chtěli bránit u čínského soudu, ten se ale nepřekvapivě postavil za domácího výrobce a Land Roveru sdělil, že jeho patent byl pozdě zaregistrován a je tudíž neplatný.
S tímto přístupem Britové bohužel nic nenadělají, mohou tak jen smutně přihlížet, kterak výrazně levnější Landwind X7 krade část jejich zákazníků. To ale neznamená, že nemohou dělat vůbec nic. Šéfdesignér značky Gerry McGovern proto oznámil, že firma bude na danou situaci reagovat způsobem, který její příznivce nepotěší - tedy že si napříště nadvakrát rozmyslí, jestli vůbec dopředu odhalí koncept budoucího modelu. Protože to dává Číňanům možnost design kopírovat už v době, kdy se originál teprve chystá do výroby.
„Jsme velmi nervózní kvůli tomu, že studie, které ukážeme s několikaletým předstihem, mohou být okopírovány lusknutím prstu,“ uvedl McGovern. A dodal, že je zde potřeba chránit investice, které jdou do vývoje nových aut a jež se v závislosti na projektu pohybují v rozmezí 500 milionů až jedné miliardy liber (cca 14,55 až 29,1 mld. Kč). A právě proto je Land Rover s koncepty poslední dobou natolik skoupý.
Pohled do nedávné historie přitom dokazuje, že Britové na tomto poli opravdu nejsou tak činní jako konkurence. Jejich posledním konceptem byla studie Discovery Vision v roce 2014, jež předznamenávala novou rodinu Discovery. Předtím to pak byl v roce 2011 koncept DC100, jenž měl vést k nové generaci Land Roveru Defender. Byl však strhán kritiky, a proto se automobilka rozhodla vzhled ještě přepracovat.
S ohledem na McGovernova slova aktuálně není příliš pravděpodobné, že bychom se předchůdce nového Land Roveru Defender dočkali dříve, než značka odhalí sériovou verzi. Ostatně Range Rover Velar byl rovněž prezentován rovnou v produkční formě. S ohledem na špatné zkušenosti, které automobilka získala v souboji se zmíněným Landwindem, se tomu nedivíme, ale litujeme. I takový je ovšem současný svět, ve kterém si Čína může alespoň na obchodním poli dělat prakticky co chce - přízeň tamního zřízení a s ním i přes miliardu potenciálních zákazníků nechce ztratit nikdo, Land Rover nevyjímaje...
Landwind X7 je Range Roveru Evoque více než podobný....
Nakonec, při někdejší nehodě obou vozů bylo obtížné rozeznat jeden od druhého. Čínský soud se ale postavil na stranu domácího výrobce, Britové proto již nejsou žhaví do odhalování konceptů
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva