Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové porovnali nový Peugeot 508 se Škodou Superb, verdikt je jednoznačný
17.12.2018 | Petr Prokopec
Novému francouzskému sedanu a kombi střední třídy nikdo nemůže upřít působivý design. Jenže to je naneštěstí pro něj asi jediná vlastnost, kterou dokáže okouzlit, alespoň podle What Caru.
Stále více při koupi nového vozu míří směrem k SUV a množství zájemců o auta jiných obchodních tříd kvůli tomu ubývá. Na to reagují i automobilky, jejichž nabídka klasických osobních aut se začíná rychle smrskávat. Peugeot se rozhodl, že jako jeden z mála neprémiových výrobců zůstane věrný tradici a i v této době přijde s dalším velkým sedanem a kombíkem. Proto letos odhalil novou generaci modelu 508. Otázkou však zůstává, zda Francouzi tentokráte skutečně neměli raději plynout s davem, místo aby šli proti proudu.
V prvé řadě je totiž třeba si uvědomit, že nový Peugeot 508 rozhodně není levný. Na českém trhu startuje na částce 730 tisíc korun, za což je možné počítat s relativně bohatou standardní výbavou zahrnující třeba automatickou dvouzónovou klimatizaci, výškově stavitelné sedadlo řidiče, zadní parkovací asistent či řadu bezpečnostních systémů. Nicméně pod kapotou se nachází diesel, jemuž Evropa momentálně nefandí. Navíc jde o pouhou jedna-pětku, která nepatří zrovna mezi dynamické jednotky.
Tak to alespoň vidí Doug Revolta z magazínu What Car?, který za volant francouzského sedanu usedl. Základní agregát značky ale rozhodně nedoporučuje, nedostačující výkon neumožní bezpečné předjížděcí manévry a vlastně se ani nehodí na dálkové cestování. To vše lze vyřešit přestupem k dvoulitrovému turbodieselu, nicméně Revolta jako ideál vidí přeplňovanou benzinovou jedna-šestku. Ta je k mání se 180 a 220 koňmi, přičemž první z nich nabízí lepší hodnotu za peníze.
Volba benzínového motoru v kombinaci s výše zmíněnou výbavu ale zvýší cenu na 800 tisíc korun. To už je suma, která velkému Peugeotu sráží vaz. Jak Revolta dále dodává, kromě atraktivního designu vůz ve srovnání s konkurencí nemá mnoho co nabídnout. Mazda 6 se mu totiž vyrovná vizuálně, Peugeot navíc překonává zavazadelníkem. S tím pak samozřejmě nemá problém ani tuzemská Škoda Superb, která 508 válcuje vnitřním prostorem pro cestující, zejména pak pro ty vzadu.
Právě českému vozu nakonec Revolta dává před Peugeotem palec nahoru. Ten francouzský dle něj je vhodný leda pro firemní flotily, a to ještě navíc v nejslabší dieselové verzi, jež přichází s papírově nejnižší spotřebou. Jejím udávaným 3,8 litrům se Superb nemůže rovnat v žádném provedení, nicméně na druhou stranu i základní 1,5 TSI se 150 koňmi nechává ve sprintech Francouze dalece za sebou, stejně jako nejlevnější 2,0 TDI znovu se 150 oři.
Snad nejpodstatnější ovšem je, že Superb je u nás i v Británii při vyšších kvalitách o poznání levnější než Peugeot - tady začíná na 660 tisících s 1,5 TSI a 704 tisících s 2,0 TDI. Navíc v tomto případě je třeba dodat, že ani Superb vlastně není ošklivé kačátko. I proto se jej v říjnu v Evropě prodalo skoro pětkrát více než Peugeotů 508, a to v nabídce Škody řádila černá ruka zvaná WLTP, na níž byli Francouzi lépe připraveni.
Nový Peugeot 508 je sice na pohled překrásný, nicméně zároveň je spojen i s řadou prohřešků, díky nimž jej jasně překonává i letitá Škoda Superb
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva