Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové srovnali inovovanou Škodu Fabia s konkurencí, na vítěze už nestačí
24.1.2019 | Petr Prokopec
Současná Škoda Fabia je na trhu už pět let a navzdory nedávnému faceliftu už je to na ní znát. Zlaté vavříny mezi malými vozy bral modernější konkurent z řad stejného koncernu.
Pokud Evropská unie nepřehodnotí své emisní cíle pro rok 2030, pod malými vozy se velmi pravděpodobně otevře propadliště dějin. Výrobci nebudou mít cenový prostor na to, aby pod jejich kapotu implementovali hybridní či zcela elektrický pohon, aniž by došlo k citelnému zdražení a se spalovacími motory je nadále nebude možné prodávat bez přílišného zatížení pokutami EU.Takový je alespoň názor šéfa koncernu VW Herberta Diesse. Pokud tedy dojde na jeho slova, Volkswagen Polo zmizí z povrchu zemského. A je více než logické, že sebou stáhne i Škodu Fabia a Seat Ibiza.
Je samozřejmě možné, že se nejčernější vize nenaplní, ale prostor pro jiné scénáře je malý. Tlak na snižování emisí v důsledku klimatických změn je enormní a automobilky mají v případě některých aut jen dvě možnosti. Přepřáhnout na elektrický pohon a prodávat je draho. Nebo nepřepřáhnout a prodávat je znovu draho - jednou kvůli technice, podruhé kvůli pokutě. Že nechtějí riskovat neúspěch na trhu s příliš drahým malým vozem, který by za stejné peníze nabízel méně než větří, je logické.
Pokud ale o malém autě uvažujete nyní, podobné myšlenky vás trápit nemusí. Příležitostí koupit v této třídě dobře, je nespočet a na hledání té nejlepší se čerstvě zaměřil kolega Matt Watson z britského Carwow. Jeho srovnávací test si vzal na paškál tři vozy, v němž figurují i dva ze zmíněných tří koncernových sourozenců, jimž se postavil jeden Japonec.
Za současný Volkswagen Polo v testu zaskočil technicky spřízněný Seat Ibiza, který se postavil modernizované Škodě Fabia stojící pro změnu na architektuře předchozí generace. Fabii jsme kdysi označili za špičku třídy, jenže to bylo před pěti léty. Dnes ji starší technika slouží spíše k tomu, že může přijít s nižší cenou. Vnitřním prostorem a zejména pak zavazadelníkem ji ovšem modernější Španěl překonává.
Překvapivé může být, že v této části vozu získává vůči Škodě Fabia kladné body také Toyota Yaris. Ta sice disponuje menším objemem, nicméně po sklopení zadních sedadel dokáže uvnitř ubytovat i horské kolo. Pokud byste jej však chtěli naložit do českého vozu, budete muset sáhnout i po gole. Stojí za tím i o osm centimetru delší rozvor, který japonskému zástupci přihrává i více místa na zadních sedadlech. Není ho ale tolik jako v Seatu.
Ibiza se kromě toho může pochlubit rovněž modernějším multimediálním systémem, její podvozek pak lépe pohlcuje nerovnosti než třeba Fabia. Mimo to je rovněž tišší a lépe i vypadá, ačkoliv v tomto ohledu jde jistě o subjektivní názor. Vůbec bychom se nedivili, kdyby řada lidí právě kvůli designu dala nakonec přednost Toyotě. Škoda ale bude v této oblasti stát vzadu i proto, že loňský facelift její partie z roku 2014 osvěžil jen velmi nepatrně.
Neznamená to ale, že Seat je zcela bez chybičky, ačkoliv srovnání s konkurencí nakonec vyhrál na celé čáře. Matt upozorňuje především na mizernou kvalitu plastů, výhrady však kupodivu má v tomto ohledu také k japonskému vozu. V jeho případě totiž středový tunel vůbec nepůsobí robustně, jako je tomu třeba u Škody Fabia. I proto ta bere stříbro, na Toyotu Yaris tak nakonec zůstala bronzová medaile.
Fabia tedy po pěti letech už na špičku třídy nemá, i tak si drží solidní úroveň. S novou generací se Seatem a VW velmi pravděpodobně srovná krok, na její příchod si ale budeme muset ještě počkat.
Matt Watson porovnal Seat Ibiza, Škodu Fabia a Toyotu Yaris. Vítězství nakonec přiřkl španělskému vozu i proto, že je oproti dvěma soupeřům o poznání novější a modernější
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 7 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 9 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva