Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové v testu nové Škody Scala vyjmenovali i řadu nedostatků
10.4.2019 | Petr Prokopec
Ať už Čech o jakékoli nové Škodě řekne cokoli, vždy bude jeho pohled zpochybňován už kvůli tomu, že pochází ze stejné země jako sama automobilka. Co si tedy myslí Britové?
Když automobilky u nového modelu, který cílí na tytéž zákazníky jako jeho předchůdce, použijí jiné jméno, obvykle to znamená, že předchozí produkt neuspěl podle jejich představ. Překvapivě se tak děje poměrně často, třeba Ford takto Focusem nahradil Escort. A také Opel již nemá ve svém portfoliu Vectru, nýbrž Insignii. Jedna značka si však v této strategii začíná více než libovat, přičemž kvůli jejímu hledání nemusíme ani opouštět českou kotlinu. Jak totiž asi již tušíte, řeč bude o Škodě.
Mladoboleslavská automobilka ještě donedávna povětšinou hledala názvy pro své novinky ve své vlastní minulosti. Takto třeba v roce 2012 přišel na svět Rapid. Dané označení však značka použila vícekrát, poprvé před čtyřiaosmdesáti lety. Evidentně pro ni tedy má váhu a dalo by se čekat, že jím bude označena i novinka. Jenže ta nese jméno Scala. Podle Škody má nový název symbolizovat posun, jaký nový vůz vůči předchůdci učinil.
Jde však o pouhé marketingové klišé nebo o realitu? To momentálně zjišťují zástupci tisku a mezi nimi i britský Auto Trader, který se nebojí nejen pochválit, jak to s oblibou činí Češi, ale popisuje i řadu nedostatků. Nicméně i tak redaktor Ivan Aistrop uznává, že vůči Škodě Rapid ušla novinka řádný kus cesty.
Podvozek Scaly je podle něj typický pro vozy postavené na modulární platformě MQB. Architektura je tedy poměrně nepoddajná a přenáší do kabiny řadu nerovností vozovky. Patrné je to hlavně v nižších rychlostech. Kupodivu přitom všechna testovací vozidla byla vybavena podvozkem s nastavitelnou tvrdostí tlumičů, nicméně ani v měkčím režimu nezvládaly vyžehlit veškeré nerovnosti, zvláště při použití velkých litých kol.
Čím působivěji tedy bude Scala vypadat zvenčí, tím více bude trpět posádka uvnitř. A nikoliv jen kvůli podvozku, zrovna chválou není zahrnut ani motor, v tomto případě litrový tříválec se 115 koňmi. Již koncepce této jednotky do značné míry ubírá kultivovanost, v případě Škody Scala je však třeba počítat s výraznějšími vibracemi přenášenými do interiéru.
Palec nahoru nedostalo ani řízení, které je příliš lehké prakticky v jakémkoliv jízdním režimu kromě toho sportovního. Tento nedostatek, stejně jako výše zmíněné, jsou ovšem tradiční slabinou koncernových vozů. K odstranění prostředního může napomoci pořízení objemnějšího čtyřválce, kdy ten benzinový jménem 1,5 TSI dává 150 koní. V takové chvíli je však třeba navýšit rozpočet a tedy částečně vymazat jeden z tradičních kladů Škody.
Pokud se rozhodnete držet dynamicky vcelku na uzdě a tříválec akceptujete, dostanete se z útratou pod 400 tisíc. Sice bude jezdit bez adaptivního podvozku, na druhou stranu však na 16palcových kolech, za něž bude vaše pozadí vděčno. Stejně jako si kolena či hlava nikdy nebudou stěžovat na nedostatek místa, a to ani vepředu, ani na zadních sedadlech, kam se dva dospělí vejdou bez problému.
Právě prostorná kabina, stejně jako zavazadelník, jsou spolu s nízkou cenou i nadále nepřebitelnými argumenty značky. Scala je tak dle Aistropa dalším typickým modelem Škody, jenž sice své dražší sourozence nepřekoná třeba kvalitou některých plastů v interiéru, ovšem bezpečnostními a asistenčními systémy míří na špici v rámci nabídky celé automobilky. Skok vůči Rapidu je tedy potvrzen a opravdu není malý, stejně tak ale není bezchybný.
Britský Auto Trader sice nemá při hodnocení Škody Scala nasazené růžové brýle, i tak ovšem mladoboleslavskou novinku doporučuje, a to přes řadu nedostatků, které jmenuje
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 15:43 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 15:38 - M.Z.
- Pneu koutek 03.29. 15:37 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan