Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britský novinář poprvé v životě osedlal první Škodu Octavia RS. A nestačil se divit
11.6.2018 | Mirek Mazal
Škoda Octavia RS první generace je dnes 18 let starou a nám dobře známou historií. Jak ji ale dnes vnímá člověk, který s ní nikdy dříve nejel a zkušeností s auty má na rozdávání?
Alex Kersten z Car Throttlu je jedním z těch zástupců mediální scény, kteří se nebojí „ušpinit si ruce” různými staršími auty. V poslední době je hlavním objektem jeho zájmu ojetá Škoda Octavia TDI s nájezdem skoro 700 tisíc kilometrů, již koupil za polovinu minimální mzdy. Vůz s mimořádně odolným dieselovým agregátem podstupuje různé testy výdrže, ale tentokrát modrou oběť všemožných hrátek na chvíli odstavila plánovaná výměna čelního skla a elektrické kabeláže.
Alex se díky tomu dostal k nejsilnějšímu provedení první novodobé Octavie, jinak řečeno nedotknutelnou modlu všech diskusí u piva s porcí kabanosu označenou písmenky RS jako Rallye Sport. Jednalo se o rychlou verzi s přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,8 litru, výkonem 132 kW (179 koní) a točivým momentem 235 Nm. Stovka padla za 7,9 sekundy, 235 km/h měla být maximální hranice možností. Svého času docela rychlý stroj a dozajista vrchol škodovácké nabídky.
Možná byste čekali, že britský novinář coby člověk bez špetky české národní hrdosti nebude mít pro stárnoucí ikonu mnoho pochopení, ale stal se pravý opak. Nestačil se divit tomu, co všechno nabízí, a to i díky ceně, kterou dnes ve Velké Británii má jako ojetina. Na ostrovech jsou ojeté vozy tradičně velmi dostupným artiklem, na rozdíl od bazarů na našem území, kde je Škoda obvykle nejdražší předmět v poměru cena/užitná hodnota.
Alexovi se líbil pružný motor a konečně pochopil, proč si RS první generace kupovala britská policie. Pocitově tipoval více koní pod kapotou, dokonce to odhadl na dvě stovky plnokrevníků pohánějící přední nápravu, přesto byl ujištěn, že zkoušený kus je plně sériový. Řízení a řazení pětistupňové manuální převodovky rovněž předčilo očekávání. Podvozek je více než na stabilitu ve vysokých rychlostech orientován na komfort, přesto statečně sekundoval líbivému motoru.
Další vyznamenání si podle Alexe zaslouží decentní vzhled a praktická stránka věci. Subjektivně hodnotí tvary jako hezky vyvážené vhodně podtrhnuté legendárními 17palcovými disky Spider objevující se na všech podomácku upravených modelech Škoda. Pod nenápadnou karoserii se ukrývá černá díra v podobě obrovského kufru, který lze ještě podpořit sklopením zadních sedadel. Hlavní argument českých majitelů převážející celoročně vzduch se líbí i britskému novináři.
Alex říká, že kdyby mohl, nějakou Octavii RS první generace by si hned pořídil. Slušná kombinace výše zmíněných vlastností mile překvapila, je potřeba přidat dobré ceny na ostrovech a poté není důvod pochybovat o jeho prohlášeních. Slušnou „O1RS” dnes v Británii koupíte mezi 1 a 2,5 tisíci liber (29 až 73 tisíc Kč, navíc co to je pro Brity s průměrným platem asi 75 tisíc měsíčně...), to je pak poměr výkon/cena hned zajímavější.
Tato Octavia I RS prospěla na výbornou v testu britského novináře, který se s ní náhodně setkal, hned by si ji koupil...
... stříbrná vyjde v Anglii na pár desítek tisíc korun českých
Zdroj: Car Throttle
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda