Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví
15.9.2018 | Mirek Mazal
Bugatti Chiron je autem mnoha nej. Je nejdražším, nejvýkonnějším i jedním z nejrychlejších sériově vyráběných vozů planety. Mezi těmito extrémy ale skoro všem uniká jeden nesledovaný primát.
Přemotorovaná bestie z Molsheimu disponuje osmilitrovým šestnáctiválcem o výkonu až 1 103 kW (1 500 koní) a točivém momentu nejvýše 1 600 Nm. To z něj dělá nejvýkonnější sériově vyráběný automobil současnosti, který je při své ceně i tím nejdražším. A se spotřebou paliva, která může dosáhnout až 158,7 litru benzinu na 100 km, je pravděpodobně také tím nejužranějším.
Jaký další světový rekord může patřit tomuto monstru? Ne, ten rychlostní to není, přetahovanou na dráze 0-400-0 km/h mezi Bugatti a Koenigseggem vyhrál druhý jmenovaný. A přes 457 km/h jel zatím také jen Koenigsegg, dokonce na veřejné silnici, čímž uzmul i dávný rekord jednoho nacistického monstra.
Pátrání v těchto sférách prostě nebude úspěšné, Chiron je ale výjimečný ještě v jiném směru. Svoji grandiózní techniku dokonale zahaluje do baculaté aerodynamické karoserie, která je mezi současnými auty též jedinečným úkazem. Se svými rozměry je dnes totiž nejširším sériově vyráběným osobním vozem, tedy klasickým autem, mezi která nepočítáme SUV. Za těchto okolností stačí jeho 2,03 metru bez zrcátek k jasnému prvenství.
Pro srovnání - současná Škoda Octavia měří na šířku 1,81 metru, to je obrovský rozdíl. A můžeme posloužit i dalšími příměry. Statistické první místo odpovídá výšce profesionálního amerického basketbalisty LeBrona Jamese či abychom zůstali tematicky na svém, tak motoristický moderátor Jeremy Clarkson, který nepatří mezi drobné chlapíky, má na výšku ještě o 7 centimetrů méně.
Jak se Jezza musí sklánět do dveří, musí se Chiron mít na pozoru před užšími jízdními pruhy. Ani jízda v podzemních garážích jistě nebude příjemná záležitost, zvláště v těch dříve postavených. Do řady z nich s ním snad ani nepůjde vjet bez kontaktu se zdmi v úzkých, zakroucených vjezdech...
Že je Bugatti Chiron autem mnoha nej, ví kde kdo. Že je dnes také absolutně nejširším sériově vyráběným osobním autem, tuší málokdo
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před hodinou - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 2 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 4 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 5 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda