Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti uklidňuje zákazníky. Výměna pneu na Chironu bude stát „méně než 915 tisíc”
19.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jiný kraj, jiný mrav, chce se říci. Kdyby chtěla své zákazníky uklidnit Škoda, s podobnou informací by asi nepochodila. U Bugatti stačí i taková.
Bugatti Veyron bylo kromě své maximálky známé také obrovskými provozními náklady. Je samozřejmé, že drahá auta mají také drahou údržbu, ale u Veyronu byly ceny extrémní. Výměna pneumatik stála, resp. současné majitele pořád stojí přes 700 tisíc korun a jedna sada gum vydrží jen 4 tisíce kilometrů. Navíc je třeba každou třetí výměnu pneumatik vyměnit i disky a proces lze udělat jen se speciálním nářadím v servisech Bugatti, nikoliv na běžných strojích v pneuservisech pro všechny.
Dá se tedy říci, že pouhá výměna pneumatik u Veyronu, pokud ji podstoupíte alespoň třikrát, je servisní úkon za 1 milion korun, což je na podobnou banalitu pozoruhodná cifra. Ujet s tímto autem víc než pár set kilometrů za rok bude extrémně drahý špás a třebaže se dá očekávat, že zrovna jeho majitele trápit nebude, Bugatti se své klient y rozhodlo uklidnit. V případě nového Chironu budou provozní náklady citelně nižší.
O tom už se mluvilo dříve, Martin Grabowski z Bugatti nyní upřesnil, co to znamená. Zrovna v případě výměny pneumatik se tím podle něj rozumí, že vyjde „levněji než na 42 tisíc dolarů”, tedy v přepočtu asi 915 tisíc Kč. Dá se čekat, že to bude o hodně méně, konkrétní cifru ale odmítl zmínit. Řekl však, co za nižšími servisními náklady v tomto případě stojí.
„Tentokrát jsme použili standardní geometrii disku, což znamená i standardní proces přezouvání pneumatik. Životnost disku je navíc stejně dlouhá jako životnost auta a i pneumatiky samotné jsou podstatně levnější. A protože je proces přezouvání standardní, zvládne ho každý pneuservis,” vysvětlil Grabowski ve Frankfurtu.
Automobilka se prý poučila z toho, že ani extrémně bohatí lidé nechtějí platit miliony korun za rutinní servis. Chiron je silnější a rychlejší než Veyron, přesto mají být jeho servisní náklady nižší, což jistě bude dobrá zpráva, pokud jste si ho nedávno objednali. Přesto si úplně nedokážeme představit, že by někdo s tímto vozem navštívil pneuservis na rohu ulice, ale pokud si to situace vyžádá, bude to nyní alespoň teoreticky možné. Že by na takové místě měli skladem náhradní pneu, lze ale předem bezpečně vyloučit...
Bugatti Chiron je na světě už víc jak rok, pořád ale fascinuje
Zdroj: Car Buzz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 - Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024 - Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva