Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bývalá největší automobilka světa zjevně neskousává porážku od menšího Fiatu
19.4.2019 | Petr Prokopec
Smířit se s porážkou bývá těžké, zvlášť když jste bývali na špici a teď míříte dolů. Přesně v této situaci se ocitl koncern General Motors - kdysi bouchal šampaňské, teď bouchá pěstí do stolu.
Na severoamerickém trhu s auty jsou karty rozdány poměrně jasně. Absolutní jedničkou prodejů je Ford F-150 resp. celé řady F, za který se řadí Chevrolet Silverado a Ram 1500. Tuto hierarchii ovšem loni začal narušovat poslední zmíněný, jehož prodeje po několik měsíců narostly dokonce tak vysoko, že na Silverado zůstalo třetí místo. Na sklonku roku ovšem již vše bylo v pořádku. První tři letošní měsíce se však odvíjejí dle zcela jiného scénáře a koncern General Motors z toho rozhodně radost nemá.
Abychom mohli pokračovat, nejprve vše upřesníme za pomoci suchých čísel. Ford prodal za první letošní kvartál 214 611 pick-upů řady F, zatímco na Ram připadá 120 026 registrací a na Silverado 114 313. Pozice modrého oválu je tedy dále naprosto neohrožena, rozdíl mezi jeho soupeři pak není natolik razantní, aby se ve zbytku roku nemohl změnit ve prospěch GM. Nicméně kdysi největší automobilka světa nejspíše neskousla, že ji de facto porazil maličký Fiat, vládce koncernu FCA, a to v její domovině.
„Vítězství pick-upu Ramu v prodejích nad Silveradem lze přirovnat k dutému čokoládovému velikonočnímu zajíčkovi, protože FCA se nezastavilo před ničím, jen aby tuto válku vyhrálo,“ uvedl k věci mluvčí GM Jim Cain. Na mysli měl hned několik kroků, které Ram kvůli lepším prodejům udělal. Značka například motivuje dealery, aby do svých flotil pro převážení aut zařadili verzi Classic, za což jim vyplácí bonus 8 500 USD (cca 193 tisíc korun). Tyto vozy se počítají jako prodané, po pár měsících je navíc dealeři díky bonusu mohou stále se ziskem prodat jako ojetiny.
Kromě toho FCA zavedlo velké slevy. Např. v Texasu mohou dosáhnout snížení ceny až o 18 tisíc dolarů (408 840 Kč). Takto vysoké slevy jsou ovšem poskytovány pouze na zmiňovanou verzi Classic, což je předchozí varianta, která je vyráběna i prodávána po boku modernizovaného modelu. Její vývoj tedy nejspíše je již dávno zaplacen, Ram si tak zřejmě může dovolit nabízet i skutečně velké slevy a ještě zůstat v zisku. Je pak sice pravdou, že se slevou prodává také novinku, ovšem to se již bavíme o nižších sumách.
Stále však nejsme u konce, GM kritizuje rovněž taktiku FCA, jež vyrukovalo s krátkodobými leasingovými smlouvami v oblasti Detroitu, tedy v sídelním městě GM. Jenže ani tohle, ani tlačení pick-upu dealerů asi nemělo klíčový vliv. Prodejci do svých flotil odebrali pouze 1,4 procenta veškerých prodejů, i bez těchto zhruba dvou tisíc aut by tedy GM prohrálo.
Veškerý nářek někdejší světové jedničky je tedy nejspíše dán tím, že prostě neumí přijmout porážku, nakonec i GM používá slev a dalších prostředků, aby Silverada prodal co nejvíce. Pravda, americký moloch si nemůže dovolit takové slevy, jaké FCA dává na variantu Classic, cesta k řešení se mu ale otevírá. Silverado se za pár měsíců dočká modernizace a nikdo nebrání Chevroletu, aby v nabídce zůstala i stará verze...
Po prvních třech měsících se Ram 1500 dostal nad Chevrolet Silverado, a to zejména díky verzi Classic
To ovšem koncern GM neskousl a konkurenci kritizuje, jak jen se dá. Přitom zapomíná, že výrazná slevová politika byla dříve hlavně jeho parketou
Zdroj: Detroit Free Press
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 8 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 9 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 11 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 02:01 - Lachende Bestien
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999