Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů
27.6.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Prezident Cadillaku doufá, že Evropa pro značku není ztracena. Klíčem má být jiný přístup, než zvolili němci. Velmi důležitý ale bude vznětový motor.
Přítomnost Cadillacu v Evropě byla v posledních letech všelijaká a úspěch této značky - nebo spíš neúspěch, v případě Starého kontinentu - tomu do značné míry odpovídal. Prezident značky Dan Ammann však hovoří o tom, že plán být více než okrajovou součástí automobilové Evropy stále platí. „Samozřejmě, prioritami jsou Spojené státy a Čína, ale i v Evropě je pro Cadillac místo,” říká.
Ohledně šancí na úspěch proti zavedeným německým značkám, tedy Audi, BMW a Mercedesu, je však realistický - prodávat tolik aut, jako ony, se Cadillaku nepodaří. „Měli bychom na to jít z trochu jiné perspektivy, nikoliv se snažit být lepší než Němci se stejným přístupem,” vysvětluje. To odpovídá dřívějším slovům značky - nesnažit se zaplnit i tu nejmenší myslitelnou skulinu na trhu nějakým modelem.
V březnu představená evropská strategie Cadillaku hovořila o nabídce modelů ATS sedan a kupé, CTS, SRX, Escalade a později i ELR, s tím, že dealerství budou nabízet i Chevrolety Camaro a Corvette, které jako jediné po odchodu Chevy z Evropy zůstanou. K tomu také víme o plánované expanzi, která má zahrnovat malý crossover a dieselové motory.
Dřívější snahy Cadillaku o působení v Evropě vždycky ztroskotaly, ať už kvůli nedostatku peněz na straně značky, absenci naftového motoru v nabídce či vidiny snadnějšího výdělku v Číně. Současné modely CTS a ATS však byly vyvíjeny s evropským trhem v hledáčku, proto by se proti svým konkurentům z řad BMW a Mercedesu mohly uchytit trochu lépe.
Současná nabídka sedanu CTS však začíná na 1,3 milionech korun a třebaže si můžete vybrat ze čtyř stupňů výbavy a pohonu zadních nebo všech kol, pod kapotu dostanete jen dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec a automatický šestikvalt. Pokud chce Cadillac v Evropě skutečně uspět, musí co nejdříve přijít s dieselem a ve zmíněné konkurenci i s šestiválcovými motory na benzín i naftu.
Cadillac CTS je dobrým konkurentem BMW řady 5 či Mercedesu třídy E, pro úspěch v Evropě však potřebuje vznětový motor
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 8 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 11 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Šéf Fiatu odhalil novinky značky pro nejbližší roky, je to jedna větší bizarnost než druhá
26.2.2024 - Někdo na 31 let schoval do garáže úplně nové, nevybalené auto za statisíce Kč, teď se prodává za 3,5 milionu
27.2.2024 - Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova