Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů

Prezident Cadillaku doufá, že Evropa pro značku není ztracena. Klíčem má být jiný přístup, než zvolili němci. Velmi důležitý ale bude vznětový motor.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů

27.6.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Prezident Cadillaku doufá, že Evropa pro značku není ztracena. Klíčem má být jiný přístup, než zvolili němci. Velmi důležitý ale bude vznětový motor.

Přítomnost Cadillacu v Evropě byla v posledních letech všelijaká a úspěch této značky - nebo spíš neúspěch, v případě Starého kontinentu - tomu do značné míry odpovídal. Prezident značky Dan Ammann však hovoří o tom, že plán být více než okrajovou součástí automobilové Evropy stále platí. „Samozřejmě, prioritami jsou Spojené státy a Čína, ale i v Evropě je pro Cadillac místo,” říká.

Ohledně šancí na úspěch proti zavedeným německým značkám, tedy Audi, BMW a Mercedesu, je však realistický - prodávat tolik aut, jako ony, se Cadillaku nepodaří. „Měli bychom na to jít z trochu jiné perspektivy, nikoliv se snažit být lepší než Němci se stejným přístupem,” vysvětluje. To odpovídá dřívějším slovům značky - nesnažit se zaplnit i tu nejmenší myslitelnou skulinu na trhu nějakým modelem.

V březnu představená evropská strategie Cadillaku hovořila o nabídce modelů ATS sedan a kupé, CTS, SRX, Escalade a později i ELR, s tím, že dealerství budou nabízet i Chevrolety Camaro a Corvette, které jako jediné po odchodu Chevy z Evropy zůstanou. K tomu také víme o plánované expanzi, která má zahrnovat malý crossover a dieselové motory.

Dřívější snahy Cadillaku o působení v Evropě vždycky ztroskotaly, ať už kvůli nedostatku peněz na straně značky, absenci naftového motoru v nabídce či vidiny snadnějšího výdělku v Číně. Současné modely CTS a ATS však byly vyvíjeny s evropským trhem v hledáčku, proto by se proti svým konkurentům z řad BMW a Mercedesu mohly uchytit trochu lépe.

Současná nabídka sedanu CTS však začíná na 1,3 milionech korun a třebaže si můžete vybrat ze čtyř stupňů výbavy a pohonu zadních nebo všech kol, pod kapotu dostanete jen dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec a automatický šestikvalt. Pokud chce Cadillac v Evropě skutečně uspět, musí co nejdříve přijít s dieselem a ve zmíněné konkurenci i s šestiválcovými motory na benzín i naftu.


Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů - 1 - 2014 cadillac cts eu nove foto 01Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů - 2 - 2014 cadillac cts eu nove foto 02Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů - 3 - 2014 cadillac cts eu nove foto 03Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů - 4 - 2014 cadillac cts eu nove foto 04Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů - 5 - 2014 cadillac cts eu nove foto 05Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů - 6 - 2014 cadillac cts eu nove foto 06Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů - 7 - 2014 cadillac cts eu nove foto 07Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů - 8 - 2014 cadillac cts eu nove foto 08Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů - 9 - 2014 cadillac cts eu nove foto 09Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů - 10 - 2014 cadillac cts eu nove foto 10Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů - 11 - 2014 cadillac cts eu nove foto 11Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů - 12 - 2014 cadillac cts eu nove foto 12Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů - 13 - 2014 cadillac cts eu nove foto 13Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů - 14 - 2014 cadillac cts eu nove foto 14Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů - 15 - 2014 cadillac cts eu nove foto 15Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů - 16 - 2014 cadillac cts eu nove foto 15aCadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů - 17 - 2014 cadillac cts eu nove foto 16Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů - 18 - 2014 cadillac cts eu nove foto 17Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů - 19 - 2014 cadillac cts eu nove foto 19Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů - 20 - 2014 cadillac cts eu nove foto 20Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů - 21 - 2014 cadillac cts eu nove foto 21Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů - 22 - 2014 cadillac cts eu nove foto 22Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů - 23 - 2014 cadillac cts eu nove foto 23Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů - 24 - 2014 cadillac cts eu nove foto 24Cadillac chce stále uspět v Evropě, počítá i s použitím dieselových motorů - 25 - 2014 cadillac cts eu nove foto 25
Cadillac CTS je dobrým konkurentem BMW řady 5 či Mercedesu třídy E, pro úspěch v Evropě však potřebuje vznětový motor

Zdroj: Auto Express

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše