Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Čech prodává nejlevnější dvanáctiválcové Ferrari v Evropě. Má jen jednu vadu
23.8.2018 | Mirek Mazal
Není to vlastně ani vada, spíše vlastnost, která se spolu s dalšími okolnostmi stará o to, že relativně levně můžete koupit věc, která se obvykle ani trochu levně neprodává.
Ferrari 456M je modernizované pojetí verze označené jen 456. Sama 456 se začala v Maranellu vyrábět v proce 1992, faliceftované provedení Modificata vstoupilo do výroby o 6 let později. Vylepšení se projevilo v aerodynamice, upravilo se chlazení a v kabině se usadily nové sedačky. Nové průduchy lépe sytily dvanáctiválec o objemu 5,5 litru s výkonem 325 kW (442 koní) a 550 Nm. Na zadní kola spojená samosvorným diferenciálem putovala veškerá energie přes manuální nebo automatickou převodovku a dokázala vůz rozjet až na rychlosti blížící se 300 km/h.
V své době byla 456M nejvýkonnějším silniční automobilem italské značky a jeho produkce skončila až v roce 2003. Bylo to vůbec poslední Ferrari s vyklápěcími světlomety, přesto se nedá říci, že by pro to nebo pro cokoli jiného platilo zrovna za sběratelský kousek. Po patnácti letech od konce výroby ceny ojetých kusů klesají nebezpečně nízko a ten, který vám ukážeme nyní, je dokonce tím nejlevnějším v Evropě, pokud vezmeme v potaz pouze pojízdné a nebourané exempláře.
Zaujal nás tím, že je na prodej v Praze od jednoho z českých majitelů. Soukromý prodejce nabízí zlatě zbarvené provedení 456M z roku 2000 za 39 399 Eur, tedy skoro přesně 1 milion Kč. Nebouraný exemplář se stylovými mrkačkami neplatil zrovna za garážovou královnu, ujel 137 000 kilometrů. To ale u Ferrari 456 není zase tak neobvyklá a tedy ani diskreditující porce, přece jen je to GT, nakonec má vůz tyto písmena i v názvu.
Tenhle konkrétní kus má ale v názvu ještě jedno písmeno, a to sice A. Nejen modří už budou vědět, že značí automatickou převodovku a právě ta je důvodem, proč je tato (i jiné 456 GTA) tak levná. Zatímco GT s ručním řazením stojí klidně několikanásobek této sumy, verze GTA začínají kolem milionu a tato je dnes opravdu nejlevnější.
Jinak se opravdu nezdá, že by ji cokoli chybělo. Barva vítězů oživená metalízou je kombinovaná s tmavě modrým interiérem. Kožené čalounění podstoupilo pravidelné ošetření speciální kosmetikou. Prodejce zmiňuje nedávnou kontrolu v autorizovaném servisu, kde se mechanici zaměřili na převodovku, řízení a motor. Budoucí majitel by se teoreticky neměl obávat žádných nečekaných investic. Naopak se může těšit na vlastnictví jedné z celkem vzácných klasik, vyrobeno bylo jen 650 kusů tohoto stroje.
Člověk aby si promyslel, jestli utratí peníze za nový Superb, nebo investuje do sametového dvanáctiválce s koníkem na přídi, chce se s nadsázkou říci. Pro zajímavost jsme se podívali ještě za oceán, kde bývají ojetá Ferrari ještě levnější, ale o mnoho lépe jsme nepochodili. Černé kupé na fotkách níže s nižším nájezdem (48 953 kilometrů) je tam na prodej za 39 995 USD, tedy asi 885 000 Kč. To už není o tolik méně, navíc jsou tu neoriginální kola a pochopitelně znovu automat.
Nabídka českého majitele je tedy zajímavá nejen z evropské perspektivy. Teď je jen otázkou, kdo bude mít odvahu se do dobrodružství s ojetým Ferrari, vůbec nejlevnějším dvanáctiválcovým modelem v prodeji, pustit. Místo bezpečné, ale nudné volby špičkového Superbu to bude jistě dobrodružná, ale o to riskantnější volba...
Hezké Ferrari s pětilitrovým V12 se dá pořídit za milion korun rovnou v Praze. Vypadá dobře, jen automat tomuto vozu nesluší a trh mu to dává jasně znát
Nejlevnější srovnatelný kus v USA vyjde jen o nějakých 115 tisíc levněji
Zdroj: Autotrader a Mobile.de
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva