Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí

Pravidelně se zmiňujeme o tom, že je třeba autu „naslouchat” a reagovat na všechny signály, které vám dává najevo. Tady jich bylo přehlíženo hned několik, dopadlo to podle toho.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí

8.7.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pravidelně se zmiňujeme o tom, že je třeba autu „naslouchat” a reagovat na všechny signály, které vám dává najevo. Tady jich bylo přehlíženo hned několik, dopadlo to podle toho.

Ačkoli jsou auta technicky stále propracovanější, zdaleka to nejsou bezchybné stroje. Platí to už o těch úplně nových a riziko jakékoli potíže je tím vyšší, o čím starší a více neoriginální vůz se jedná. Pokud tedy sedláte Škodu Octavia RS první generace, která může mít na křížku skoro dvě dekády a statisíce kilometrů, kterou jste pořídili jako poloviční vrak a dali ji postupně dohromady a která je ke všemu předělaná na pohon na LPG, je to dost důvodů dávat si pozor na všechny náznaky problémů jakéhokoli charakteru.

Ono stačí poslouchat, jaké auto vydává zvuky a být opatrný na cokoli nestandardního. Ono stačí vnímat, jak se auto chová a být opatrný na jakýkoli neobvyklý projev. A pokud jste se opravdu nenarodili s citem pro automobilovou techniku, stačí si všímat výstražných kontrolek a znát jejich význam. Nic z toho nebylo dostatečným signálem pro majitele Octavie RS na videu níže a bylo spíše štěstím, že to nedopadlo tragicky.

Je nutno dodat, že majitel vozu není automobilový analfabet, je to prý dokonce mechanik. Na Youtube provozuje kanál, v němž auta a motorky mají čestné místo a onu Octavii vlastními silami vytáhl zpoza bran automobilového pekla. Moc dobře tedy věděl, co znamená, když motor zní jako sekačka na trávu, které se do cesty připletlo kamení, co značí červená kontrolka oleje na přístrojové desce nebo co se stalo, když auto vydalo ránu a objevil se za ním velký oblak bílého dýmu. O to smutnější je, jak všechno dopadlo.

Podle svých slov věděl, že motor u konce s dechem, a tak chtěl na video natočit jeho úplný skon. Natočil ale o hodně víc, než chtěl. Zřejmě pozdě si všiml, že motor má problémy s mazáním, to na videu nevidíme, před objektivem kamery ale pohonnou jednotku bez tlaku oleje jej dál trýznil. S autem jel do kopce na plný plyn na nízký rychlostní stupeň jen pár desítek kilometrů v hodině, později se přidaly výše zmíněné projevy. Příčinou toho nejhlasitějšího byla uvolněná ojnice, která proletěla blokem motoru. Z toho se pak dostal olej a benzin na rozpálené výfukové potrubí a zbytek... si nejlépe prohlédněte sami, pokud si to nedokážete představit.

Autor videa píše: „Kdo mohl tušit, že auto začne po vyletění ojnice hořet, o tom jsem snad ještě neslyšel.” Slyšel toho málo, protože tohle není zase tak výjimečné. A přesně to se tady stalo. Kouř z ventilace nebyl dobrým znamením, po zastavení a otevření dveří do interiéru začaly šlehat plameny. Tříčlenná posádka rychle vystoupila a pokusila se auto zachránit, více či méně naivní pokusy ale nebyly úspěšné, zejména ten s vylitím obsahu PET láhve na vůz hořící jasným plamenem je úsměvný.

Až po mnoha minutách marného boje byli přivoláni na pomoc hasiči, a to po otázce: „Jaké je číslo na hasiče?” Pro onu dámu mnemotechnická pomůcka - podle posledního čísla kontaktu na jednotlivé složky integrovaného záchranného systému lze dobře poznat, kam se se dovoláte. Pod 0 ve 150 si lze představit rybník, ze kterého by mohli hasiči čerpat vozu. Pod 5 ve 155 kolečkové křeslo, na které by vás mohli lékaři posadit. A pod 8 ve 158 pouta policistů, které vám mohou nandat na ruce.

Popravdě, autor videa by snad zasloužil to poslední, svou vlastní hloupostí ohrozil sebe i posádku auta, zbytečně na hodiny zablokoval provoz na silnici a ještě nesmyslně zaměstnal hasiče, kteří mohli být potřeba jinde. A to ani nedomýšlíme, co se mohlo stát, kdyby se požár rozšířil na celý vůz s nádrží na LPG vzadu. V takovém případě může dojít i k explozi, která mohla znamenat mnohem větší katastrofu. Třeba i pro hasiče, kteří „naivně” přijeli na pomoc někomu, komu mělo prostě chytnout auto. Tohle ale opravdu nebyl tak úplně náhodný požár, kterému nešlo předejít.

Ke štěstí všech zúčastněných se nic horšího nestalo a na místo nakonec dorazili jen hasiči, kteří vůz uhasili ještě dříve, než požár pořádně zachvátil kabinu. Následky celé této ohnivé show lze ještě lépe vidět na druhém videu, které mimochodem ukazuje, že do vyzvednutí auta z místa požáru někdo u auta stihl ukrást dodatečně namontovaný palubní systém. To asi aby té české malosti nebylo za jeden den málo.

Autor videa se sám označuje za recesistu, tohle ale vážně není legrace. Když už ale nic jiného, ukázal názorně všem, že ignorovat výstražné kontrolky auta není radno. Pokud cokoli svítí žlutě nebo oranžově, je třeba tomu věnovat pozornost. Pokud cokoli svítí červeně, je třeba okamžitě zastavit. Kdyby se to stalo v tomto případě, z auta zbývá krom motoru všechno. Takhle z něj už není skoro nic a můžeme být rádi, že to nedopadlo hůř...


Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí - 1 - Skoda Octavia RS LPG pozar CR 01Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí - 2 - Skoda Octavia RS LPG pozar CR 02Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí - 3 - Skoda Octavia RS LPG pozar CR 03Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí - 4 - Skoda Octavia RS LPG pozar CR 04Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí - 5 - Skoda Octavia RS LPG pozar CR 05Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí - 6 - Skoda Octavia RS LPG pozar CR 06Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí - 7 - Skoda Octavia RS LPG pozar CR 07Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí - 8 - Skoda Octavia RS LPG pozar CR 08Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí - 9 - Skoda Octavia RS LPG pozar CR 09Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí - 10 - Skoda Octavia RS LPG pozar CR 10Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí - 11 - Skoda Octavia RS LPG pozar CR 11Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí - 12 - Skoda Octavia RS LPG pozar CR 12Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí - 13 - Skoda Octavia RS LPG pozar CR 13Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí - 14 - Skoda Octavia RS LPG pozar CR 14Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí - 15 - Skoda Octavia RS LPG pozar CR 15Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí - 16 - Skoda Octavia RS LPG pozar CR 16Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí - 17 - Skoda Octavia RS LPG pozar CR 17Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí - 18 - Skoda Octavia RS LPG pozar CR 18Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí - 19 - Skoda Octavia RS LPG pozar CR 19Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí - 20 - Skoda Octavia RS LPG pozar CR 20Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí - 21 - Skoda Octavia RS LPG pozar CR 21Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí - 22 - Skoda Octavia RS LPG pozar CR 22Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí - 23 - Skoda Octavia RS LPG pozar CR 23Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí - 24 - Skoda Octavia RS LPG pozar CR 24Čech s Octavií RS se drsně přesvědčil, že ignorovat výstražné kontrolky se nevyplácí - 25 - Skoda Octavia RS LPG pozar CR 25
Ignorace volání auta o pomoc může vést až k takovémuto neštěstí

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše