Český sen za málo: toto je nejlevnější dvouletý VW Passat kombi 2,0 TDI

Češi si v bazarech plní dva sny: vedle kde čeho od Škody je to VW Passat 2,0 TDI, ideálně kombi. Dva roky starý je obvykle ještě drahý, tento ne. Proč?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Český sen za málo: toto je nejlevnější dvouletý VW Passat kombi 2,0 TDI

16.10.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Český sen za málo: toto je nejlevnější dvouletý VW Passat kombi 2,0 TDI

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Češi si v bazarech plní dva sny: vedle kde čeho od Škody je to VW Passat 2,0 TDI, ideálně kombi. Dva roky starý je obvykle ještě drahý, tento ne. Proč?

Před pár dny jsme si posvítili na aktuální situaci na českém trhu s ojetými auty. Zpracovaná data naznačí o preferencích českých zákazníků leccos, mezi všemi zjištěnými zajímavostmi se ale vysoko nad ostatní tyčí jedna: VW Passat jako třetí nejžádanější ojetina, která podílem na trhu dalece překonává i spoustu dalších kompaktů a menších aut vůbec. Prodává se více než Golf, dokonce i více než spřízněný Superb domácí značky.

Jistě, i mezi novými auty je to velmi žádaný model, jeho podíl na jejich trhu se ale aktuálně pohybuje okolo 1,7 procenta a na Superb zdaleka nestačí. Mezi ojetinami ho ale překonává a s 4,2procentním podílem na trhu je skoro 2,5x výše než mezi novými vozy. Pochopitelně to není jediný automobil, u něhož bychom mohli podobný rozpor objevit už proto, že zákazníci ojetin vyhledávají typicky auta o něco větší. Žádný jiný model ale není tak vysoko, natož aby mohlo jít o stroj střední třídy, tedy relativně velký a drahý typ.

Ať už se vám to líbí nebo ne, ojetý Passat je u nás zkrátka fenomén, po kterém touží kde kdo. Je to český sen svého druhu, který by si leckdo rád splnil, a to pochopitelně v co nejnovější podobě a přitom nejdostupnější podobě. A tak když jsme v inzerci náhodou narazili na přiložené auto, říkali jsme, že by byla škoda vám ho neukázat, protože za tyhle peníze si takto nový Passat v „ideální specifikaci” běžné koupit nelze.

Bavíme se pochopitelně o verzích kombi s motorem 2,0 TDI. Auto, na které se díváte, je z květnu roku 2014, tedy pouze dvouletá ojetina. Pravda, předchozí generace B7, tu jsme ale ještě docela nedávno testovali jako novou a špatně si vůbec nevedla. Pokud po takovém autě zatoužíte, do bazaru je třeba vyrazit tak s 400 až 500 tisíci a nedostanete žádný zázrak - jen rozumně vybavený kus klidně s více jak 100 tisíci km na tachometru. A lépe nepochodíte ani v Německu, pokud se vyhnete bouračkám, taxíkům a podobným kouskům.

Auto, na které se díváte, se ale prodává za 226 tisíc Kč bez DPH, tedy 268 tisíc Kč s ní. To je opravdu mimořádně nízká cena - nejlevnější srovnatelný Passat stojí v ČR 368 tisíc Kč, tedy o 100 tisíc víc. A to má na tachometru 178 tisíc km. Důvod asi tušíte - tento jich má tachometru ještě mnohem víc.

Těch kilometrů je 328 723, což je na dvouleté auto docela „úspěch”. Není to ale taxík, auto sloužilo hlavně na Autobahnu (což je celkem logické, ono jinak není snadné najet 150 tisíc a více km ročně...), takže by nemuselo mít to nejlepší za sebou. Má DSG, což může být pro někoho výhoda a pro někoho ne, z hlediska stavu to ale vzhledem ke způsobu využití (DSG zničíte ve městě, na dálnici těžko) je to ale spíše plus. A když se na auto podíváte, nevypadá nijak zvlášť zničeně.

Pravda, není nádherné, protože ho nikdo ani neumyl, i uvnitř je ale celkem zachovalé a km prozradí jen ošoupaný volant, ten bohužel kilometrům uniká ze všeho nejhůře. Auto má solidně zdokumentovanou servisní historii, takže by mělo být fit, za sebou má podle dostupných údajů pouze jednu menší nehodu (sedřený levý bok).

Neříkáme, že to je nějaká výhra, ale je to zkrátka možnost, jak se dostat k tomuto autu daleko nejlevněji, co jsme poslední dobou viděli. Co do stáří je to pořád velmi svěží Passat Variant 2,0 TDI DSG, přitom za 226 tisíc bez daně. Samozřejmě, 328 tisíc km je nálož, ale... už jsme tu měli čtyři rok staré auto se stejným motorem a převodovkou, které najelo 614 tisíc km v podobném režimu. Tak třeba tento kus čeká dalších 300 tisíc bezproblémových km. Za cenu oholené Fabie. Nechte být a nebo berte, než... ho koupí někdo jiný, vymění volant, stočí ho na 128 tisíc km a prodá vám ho stejně. Tady aspoň víte, na čem jste.


Český sen za málo: toto je nejlevnější dvouletý VW Passat kombi 2,0 TDI - 1 - VW Passat Variant 20 TDI DSG 2004 B7 prodej levny 01Český sen za málo: toto je nejlevnější dvouletý VW Passat kombi 2,0 TDI - 2 - VW Passat Variant 20 TDI DSG 2004 B7 prodej levny 02Český sen za málo: toto je nejlevnější dvouletý VW Passat kombi 2,0 TDI - 3 - VW Passat Variant 20 TDI DSG 2004 B7 prodej levny 03Český sen za málo: toto je nejlevnější dvouletý VW Passat kombi 2,0 TDI - 4 - VW Passat Variant 20 TDI DSG 2004 B7 prodej levny 04Český sen za málo: toto je nejlevnější dvouletý VW Passat kombi 2,0 TDI - 5 - VW Passat Variant 20 TDI DSG 2004 B7 prodej levny 05Český sen za málo: toto je nejlevnější dvouletý VW Passat kombi 2,0 TDI - 6 - VW Passat Variant 20 TDI DSG 2004 B7 prodej levny 06Český sen za málo: toto je nejlevnější dvouletý VW Passat kombi 2,0 TDI - 7 - VW Passat Variant 20 TDI DSG 2004 B7 prodej levny 07Český sen za málo: toto je nejlevnější dvouletý VW Passat kombi 2,0 TDI - 8 - VW Passat Variant 20 TDI DSG 2004 B7 prodej levny 08Český sen za málo: toto je nejlevnější dvouletý VW Passat kombi 2,0 TDI - 9 - VW Passat Variant 20 TDI DSG 2004 B7 prodej levny 09Český sen za málo: toto je nejlevnější dvouletý VW Passat kombi 2,0 TDI - 10 - VW Passat Variant 20 TDI DSG 2004 B7 prodej levny 10Český sen za málo: toto je nejlevnější dvouletý VW Passat kombi 2,0 TDI - 11 - VW Passat Variant 20 TDI DSG 2004 B7 prodej levny 11
Takto ojetý dvouletý Passat jsme ještě neviděli. Zažil toho za ten čas spoustu, ale je také adekvátně levný...

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.