Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Chcete prestižnější auto? Tato firma to nabízí za drobné. A nejhorší je, že úspěšně
17.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že automobilky rády balí jinak běžnou techniku do hávu modelů prestižních modelů, není nové. Tato firma jim ale bizarní cestou bere část příležitostí.
O společnosti Brenthon jste opravdu nejspíše v životě neslyšeli, což vám rozhodně nemáme za zlé, i pro nás byla dosud neznámá. Přesto nám její produkty připadají povědomé. Důvod je prostý - už jsme je mnohokrát viděli, ovšem pod logem Kie či Hyundai. Brenthon jako takový žádná auta nevyrábí. A co více, ve skutečnosti není ani tuningovou firmou, jež by vzala sériový model a řádně mu upravila fasádu či techniku. Místo toho se Brenthon rozhodl dělat něco podobného, co někteří mainstreamoví výrobci - vzít vcelku obyčejné auto a „přeznačkováním” zamířit do prémiového segmentu.
Abychom si tento záměr lépe vysvětlili, musíme se vrátit do 80. let minulého století. V té době americká vláda v obavě z levných japonských aut zavedla dovozní limity, které výrobcům ze Země vycházejícího slunce umožňovaly do Spojených států dovézt pouze 1,68 milionu aut ročně. V důsledku tohoto rozhodnutí řada japonských značek vystavěla v Americe továrny, čímž byla jejich produkce „domestikována“. Toyota, Nissan a Honda navíc založily své luxusní divize.
Značky Lexus, Infiniti a Acura byly přímou odpovědí na ony limity, neboť byly uváděny jako prémiové a tím pádem mohli Japonci na omezeném množství aut vydělat větší peníze. A to přesto, že samotné vozy se od svých mnohem levnějších protějšků často ani nelišily, jedinou novinkou byl totiž příchod nového názvu a emblému. Teprve časem došlo k daleko větší separaci mainstreamu a prémie, přičemž nejlépe si v tomto ohledu vede Lexus.
Japonské automobilky samozřejmě nebyly jedinými, kdo s přeznačením levnějších aut na prestižní vyrukoval, obdobnou praxi užíval dříve třeba Oldsmobile a další američtí výrobci. Stejně jako se v posledních letech rozhodl touto cestou kráčet Citroën s divizí DS nebo již zmiňované korejské automobilky Kia a Hyundai, které se od předloňského roku chlubí značkou Genesis. Ta ale nabízí více luxusu i lepší techniku než běžný standard.
Právě v tomto bodě se můžeme vrátit k firmě Brenthon, která by taktéž korejským vozům ráda dodala více prestiže. Nicméně interiér i exteriér zůstanou stejné, o technice ani nemluvě - zvnějšku se objeví maximálně několik nových chromových prvků, loga a jména značky, v interiéru jen ta loga. Nic jiného se opravdu nemění a pouze tento „prestižní emblém“ má vozu zajistit vstup do vyšších společenských pater.
Že jde o naprostý nesmysl? My bychom souhlasil, jenže záleží na úhlu pohledu. Řada méně znalých lidí si totiž skutečně může při pohledu na „vůz Brenthonu“ pomyslet, že má před sebou něco víc než jen obyčejné Hyundai. Však v dnešním světě plném stovek různých modelů aut s často více či méně „generickým” designem jasně rozeznají značku vozu jen znalci, ostatní budou znát leda to, co na ně denně juká z médií či reklam. A nebo budou vědět, že Hyundai není nic extra.
Brenthon sice neznají, ale zní to hrdě a to masivní logo... Takže to prostě může fungovat a už pět let přetrvávající existence Brenthonu to potvrzuje. Nakonec „zlepšení reputace” nestojí majlant, sadu log a nápisů firma nabízí od 25 dolarů (cca 550 Kč). A takové peníze za „lepší auto” zjevně vytáhne rádo dost lidí...
Toto jsou „auta Brenthonu” - vozy Hyundai a Kia s dolepenými logy za pár stovek. A prestižnější vůz je na světě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 4 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 4 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 5 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 7 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 17:16 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova