Chcete Range Rover, ale nemáte na něj? Kutil si ho udělal z auta za zlomek jeho ceny

K tvarům Range Roveru Evoque vzhlíží s obdivem spousta lidí, dovolit si jej ale může jen zlomek z nich. Obvykle se spokojí s něčím horším, tento indický fanda zvolil jinou cestu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Chcete Range Rover, ale nemáte na něj? Kutil si ho udělal z auta za zlomek jeho ceny

31.10.2018 | Mirek Mazal

Chcete Range Rover, ale nemáte na něj? Kutil si ho udělal z auta za zlomek jeho ceny

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

K tvarům Range Roveru Evoque vzhlíží s obdivem spousta lidí, dovolit si jej ale může jen zlomek z nich. Obvykle se spokojí s něčím horším, tento indický fanda zvolil jinou cestu.

Range Rover patří mezi oblíbené značky lidí, kteří si potrpí na stylu. Ne, že by jeho auta nedokázala víc než působit jako módní doplněk, ale už zájem mezi fotbalisty něco naznačuje. Velký důraz výrobce na oku lahodící křivky dokazuje model Evoque, který sbírá v oblasti designu jednu cenu za druhou a i mnoho let po svém uvedení na trh dokáže okouzlit prakticky původním vzhledem bez výrazného faceliftu.

Evoque je tak jedním z nejpovedenějších počinů designového studia britské automobilky a právem se stal nejprodávanějším modelem značky v její historii. Lidem se zamlouvá kombinace nízké střechy a vysoké světlé výšky u auta s robustní karoserií. Zamračená hlavní světla a propracovaná přední maska by měly dodávat sexappeal. Šmrncovním zadním partiím vévodí střešní spojler a velký difuzor, koncové svítilny lehce zanikají, ale nikoliv ke škodě celkového dojmu ze stylového vozu.

Výsledek se zkrátka povedl a mezi jeho fanoušky se zařadil i jistý muž z Indie, který na nový Evoque neměl dost peněz, proto si ho tak trochu po vzoru ruského „kolegy” vyrobil sám. Na rozdíl od něj se ale původní předloze snažil přiblížit mnohem více, i za cenu vyšších výdajů.

Chlapík z druhé nejlidnatější země nakonec obešel vysokou pořizovací cenu zvláštním způsobem. Za v přepočtu asi 480 000 Kč si pořídil Suzuki Vitara a k tomu investoval dalších 260 000 Kč do přestavby japonského SUV s anglickou podobiznou. Získal tak „Evoque” asi za polovinu jeho ceny.

Dalo by se říci, že přední a zadní pasáž se povedla. Pořád ale jde jen o napodobeninu, která je prozrazena mnoha nedoladěnými prvky. Dveře jasně patří Suzuki, kola připomínají Volkswagen Scirocco, ale hlavně se se nepodařilo zopakovat hrátky s profilem Range Roveru, kde poměry neodpovídají a nemohou odpovídat vzoru. Interiér v červené barvě se hodí do místa původu tohoto projektu. Autor zakryl znak na volantu, ale ostatní ovládací panely zůstaly z Vitary.

Pod vykrojenou přední kapotou bije naftový čtyřválec o objemu 1,3 litru. Výkon 66 kW (90 koní) a 200 Nm je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou. Slabý motor by u originálu neprošel, nic rakového by Land Rover svým bohatým zákazníkům nemohl udělat. Podle nás by bylo lepší nechat oba vozy sebou samými a nepokoušet se o jejich zkřížení, ale kdo chce kam...


Chcete Range Rover, ale nemáte na něj? Kutil si ho udělal z auta za zlomek jeho ceny - 1 - Range Rover Evoque ze Suzuki Vitara 01Chcete Range Rover, ale nemáte na něj? Kutil si ho udělal z auta za zlomek jeho ceny - 2 - Range Rover Evoque ze Suzuki Vitara 02Chcete Range Rover, ale nemáte na něj? Kutil si ho udělal z auta za zlomek jeho ceny - 3 - Range Rover Evoque ze Suzuki Vitara 03Chcete Range Rover, ale nemáte na něj? Kutil si ho udělal z auta za zlomek jeho ceny - 4 - Range Rover Evoque ze Suzuki Vitara 04Chcete Range Rover, ale nemáte na něj? Kutil si ho udělal z auta za zlomek jeho ceny - 5 - Range Rover Evoque ze Suzuki Vitara 05Chcete Range Rover, ale nemáte na něj? Kutil si ho udělal z auta za zlomek jeho ceny - 6 - Range Rover Evoque ze Suzuki Vitara 06
Range Rover Vitara nebo také Suzuki Evoque. Napodobenina vyšla majitele cca na polovinu kupní ceny nového vysněného SUV. Skoro bychom se přimlouvali za koupi ojetého originálu, to je ale jen náš názor

Zdroj: Drive Tribe

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.