Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Chcete vydělat na růstu cen slavných aut, ale nemáte na ně? Teď vám stačí pár tisíc
2.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na klasických autech lze v posledních letech vydělat obrovské peníze, má to ale jeden háček - nejprve musíte velké peníze mít. Tedy, museli jste je mít, teď stačí pár volných tisícovek.
Automobily nemusí být jen dopravními prostředky, které vás odvezou z jednoho bodu do druhého. Pro řadu lidí představují také zajímavou investici, která při správně načasovaném nákupu i odprodeji nemalou měrou navýší jejich majetek. Například loni jsme psali o autě, které majiteli vydělalo 120 milionů Kč za 5 let, to z ní velmi lákavě. Jenže mělo to jeden podstatný háček - majitel musel o pět let dříve vzít skoro 24 milionů Kč, aby takovou investici realizoval, což z ní dělá hříčku jen velmi bohatých lidí.
Právě s touto myšlenkou operuje investiční společnost Rally Rd., která klasická auta nadále považuje za dobrý způsob, jak rychle přijít k penězům. Začala tedy nakupovat ikony, po nichž lidé touží nejvíce, ovšem nikoli sama za sebe - každý vůz virtuálně „naporcuje“ na 2 000 vlastnických podílů, které si mohou následně koupit zájemci z celého světa.
Záběr firmy je patřičně široký, stát se můžete spolumajitelem Lotusu Esprit S1 z roku 1977 za 77 000 USD (cca 1,7 mil. Kč) i Jaguaru XJ220 z roku 1993, který již vychází na poněkud tučnějších 495 000 USD (11 mil. Kč). Znamená to tedy, že koupit supersport si můžete již za 38,80 dolarů (870 Kč). Jeho jedna dvoutisícina bude skutečně vaše, jen se musíte smířit s tím, že ve voze se nikdy neprojedete.
O svezení tu prostě nejde, jediným záběrem společnosti a jejích klientů je pouze zisk z dané investice. Firma Rally Rd. přitom vychází z faktů, že třeba takové Ferrari 512 BBi z roku 1983 v prvotřídní kondici vyšplhalo za posledních pět let z hodnoty 142 tisíc dolarů (3,17 milionu korun) na více než dvojnásobek. Nyní je tak podíl na něm nabízen za cenu od 175 USD (3 900 Kč).
„Dříve nebylo legální ani technologicky možné do těchto alternativních položek investovat,“ říká finanční šéf firmy Max Niederste-Ostholt. Nakonec to ale umožnil zákon sepsaný ještě za někdejšího amerického prezidenta Baracka Obamy, jenž vešel v platnost a který umožňuje malým společnostem prodávat vlastnické podíly různého charakteru, aniž by byly součástí některé z hlavních burz.
Nebyl to ovšem jediný problém, který společnost řešila. Ten další spočíval v pronajmutí zabezpečeného a klimatizovaného skladiště, kde budou veškeré nakoupené vozy uskladněny za ideálních podmínek. Jen tak mohlo být zajištěno, že ceny skutečně zamíří dle veškerých předpokladů vzhůru a nikoliv dolů. Že přitom budou vybírány jen žádoucí vozy, má zaručit šéf firmy Chris Bruno.
Peníze na rozjezd pak do společnosti Rally Rd. nalil Howard Lindzon, který je spolumajitelem investičního fondu Social Leverage. Dle něj hodnota klasických aut půjde v příštích letech ještě razantněji nahoru než dosud, a to kvůli službám typu Uber a příchodu nových nízkonákladových vozů. Nemělo by nás proto překvapit, že do nového projektu vložil nemalých 2,6 mil. USD (58 mil. Kč).
Dosud přitom firma nakoupila pět aut, přičemž jediným, do kterého můžete v tuto chvíli investovat, je BMW M3 Lightweight z roku 1995. Obchodování Lotusu pak bude otevřeno 11. července, na Ferrari 512 BBi má přijít řada v létě.
Jako „autařům” nám to přijde trochu ujeté. I když je rozhodně chytré koupit si auto, které na ceně roste, pořád to bereme jako možnost, jak jezdit a vydělávat. A kdyby náhodou ceny nestouply, pořád aspoň máte ono auto, o které jste stáli. Tady vám v rukou zůstane jen virtuální podíl na něčem, co skoro nikdo ze spolumajitelů ani naživo neuvidí, to už podle nás s auty nemá nic společného. Ale třeba to uvidíte jinak...
Rally Rd. během léta nabídne ke spoluvlastnění Ferrari 512 BBi a Lotus Esprit S1
Již dříve se ovšem pár zajímavých aut rozprodat podařilo. Konkrétně pak Ferrari Testarossa, Ford Mustang Boss, Porsche 356 Speedster, Jaguar XJ220 a Lamborghini Countach
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda