Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Čím jezdí šéfdesignér Bugatti? Ke složitému Chironu to má vážně daleko
21.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Od člověka stojícího za pojetím auta vytříbeného pomalu v každému směru byste čekali lásku k něčemu takovému. Jenže zdání někdy klame.
Achim Anscheidt je designový šéf Bugatti. Kdyby vám toto jméno nic neřeklo, byla o něm řeč docela nedávno, když se před novináři rozpovídal o zajímavých věcech ze zákulisí světa Bugatti. Právě on stojí za designovým pojetím modelu Chiron, který původně měl vypadat trochu jinak, nakonec ale vypadá tak, jak vypadá. Designér přitom není jen člověk, který nakreslí základní tvar auta a jde domů - své vzhledové představy musí sladit s technickými potřebami vozu a být taj zapálený pro něco nejen krásného, ale i funkčního.
Od takto postaveného člověka byste v případě značky Bugatti čekali i osobní vášeň pro všechno, co se snaží být dokonalé v každém směru, chce být mimořádně luxusní i mimořádně rychlé, co fascinuje mnoha svými aspekty. Jenže Anscheidt ve svém soukromém životě smýšlí jinak - jeho hračka na víkendy má k Bugatti setsakra daleko a jeho auto na každý den vlastně také. Je to pochopitelné, je-li pořízení i provoz Bugatti něčím tak drahým, jenže člověk v jeho postavení by si mohl dovolit aspoň něco blízkého. Jenže preferuje jednoduchost a svým autoparkem dokáže zaujmout podobně jako zaměstnanci Koenigseggu.
Anscheidt přes týden - pokud si nevystačí s vlakem nebo jízdním kolem - používá Golf GTI. Mnohem více ale zaujme jeho víkendová hračka - klasické Porsche 911, zrenovované s paradoxně velmi minimalistickým přístupem k věci.
Spolu s berlínským karosářem Willim Thomem tuto 911 SC z roku 1981 při renovaci rozebrali a znovu poskládali, ale mnohem jednodušeji. Vůz nemá koberec na podlaze, není tu žádné topení, rádio, dokonce ani zadní sedačka. Místo klik dveří tu jsou plátěné smyčky. Kulisa řazení je úplně otevřená a stěrače a světla ovládají jednoduché spínače se dvěma polohami, zapnuto a vypnuto.
Právě jednoduchost se mu na tomto voze líbí. „Bylo fascinující několikrát rozebírat tohle auto a při skládání zpátky použít jenom ty nejdůležitější věci. V jednu chvíli jsem si také uvědomil, jak lze pracovat určitými způsoby s lehkými materiály, abyste dostali zajímavý poměr výkonu ku hmotnosti,” komentuje Anscheidt. „Moje idea byla odstranit všechno, co je nadbytečné pro nejlepší dynamiku, abych se dostal k co nejlepšímu poměru výkonu ku hmotnosti. Po stylistické stránce je výsledek minimalistický a s hmotností 820 kg je tohle auto tak lehké, jak to jen šlo,” pokračuje. Výkon motoru je přitom 290 koní, takže zapomeňte na něco jako starší MX-5 z Německa - toto bude velmi rychlé auto.
Jeho přístup k navrhování Chironu byl opačný, ale ne ve smyslu, že by bylo na Chironu něco zbytečného. Všechny jeho designové prvky tam mají svou funkci, základem byl přístup funkce, přesněji výkonu na prvním místě - a design byl až jeho důsledkem. „Hlavní designové prvky Chironu se zrodily z technické potřeby a reflektují velké zvýšení síly oproti předchůdci,” uvádí Anscheidt.
Jeho 911 ovšem klade důraz na lehkost, je prý jako motorkára, ovladatelnost je dokonalá, vůz je agilní a s řidičem komunikuje. „Bohužel tráví příliš mnoho času v garáži, protože jen zřídka mám příležitost s ní jezdit přes týden,” říká Anscheidt. A proč si vybral zrovna Porsche jako svůj vůz na víkend? Díky Harmu Lagaaijovi, někdejšímu šéfdesignérovi u Porsche, získal stipendium na ArtCenter College of Design v kalifornské Pasadeně. A jeho první práce po vystudování byla ve Weissachu pro Porsche.
Anscheidt ale ve své garáži - přesněji, loftu v pátém patře domu v berlínské čtvrti Kreuzberg, kam výtahem vyjíždí i stříbrné Porsche - má nakonec i vůz Bugatti. Jenže je podobně jednoduchý jako ona 911 - je to Type 35 z 20. let minulého století, kterou postupně renovuje za použití originálních dílů. Jejich shánění nejde snadno, protože je to vzácné a téměř století staré auto, ale postupně se propracovává k cíli. Aktuálně chybí mimo jiné pohonné ústrojí; vůz je prý hotový asi ze 60 %. Míří ale k cíli a jednou bude jistě perlou přehlídek...
Achim Anscheidt byl kdysi akrobatem na motorce. Jeho auta mají blíže k tomu než k jeho pozici u Bugatti
Zdroj: Porsche
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejčtenější články
- Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis