Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Číňané pro jednou vymysleli originální auto, Ford je přesto nařkl z plagiátorství
1.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Značka Lynk and Co nejenže přišla s vozem, který není kopií jiného, patří dokonce firmě, které Ford kdysi prodal Volvo. Přesto proto ní brojí.
Fordu v posledních letech teče do bot a proto dělá vše možné i nemožné, aby dokázal obrátit kormidlo směrem ke světlejším zítřkům. Mustang začal oficiálně dovážet do Evropy, nezajímavý B-Max vyřadil z výroby a jeho místo zaujme žádanější EcoSport. Ten navíc prošel modernizací, aby se více líbil evropskému publiku. To vše jsou jistě pozitivní kroky, jenže třeba posun modelu Fiesta do vyšších sfér Fordu jen stěží přinese vyšší prodeje.
Právě jejich poklesem modrý ovál v současnosti trpí, a to především na dvou klíčových trzích - v Americe a Číně. Možná i proto se tak bojí právě čínské značky Lynk & Co, která nedávno přišla s autem, které nevypadá jako čínský plagiát a překvapila konkurenty příslibem doživotní záruky. Ford ji přesto - nebo právě proto - nyní nařkl z plagiátorství a podnikl proti ní právní kroky u amerického patentového úřadu.
Proč, když nic zjevně nekopíruje? Zkuste si přečíst její poněkud neobvyklý název a pochopíte. Ford je přesvědčen, že záměrně parazituje na značce Lincoln, která mu patří. „Značka Lincoln má bohatou stoletou historii a my hodláme uchránit její reputaci,“ uvedl k tématu mluvčí americké automobilky. Zároveň přitom dodal, že značka „podnikne legální kroky, aby jim (tedy automobilce Lynk & Co - pozn. red.) zabránila v užívání názvu, který porušuje práva. Jejich název, v podobě, v jaké je, totiž mate zákazníky.“
Můžete to označit za pověstné chytání se stébla tonoucím, Ford ale nemusí střílet úplně mimo. Lynk & Co je na první pohled naprosto hloupé jméno, které by podobností s Lincolnem získalo na smyslu. Navíc je třeba připomenout, kdo za touto značkou stojí - je to čínský konglomerát Geely, kterému kdysi Ford v ekonomických nesnázích prodal Volvo. A Geely nikdy nemělo skrupule parazitovat na čemkoli, jak vám připomenout i snímky níže. Tak proč by neparazitovalo na jméně tradiční americké značky?
Ford má nyní čas do 15. listopadu, aby dokázal, že Číňané skutečně matou zákazníky a parazitují tak na reputaci Lincolnu. Firma Lynk & Co zatím na novou situaci nereagovala, nicméně se dá předpokládat, že Číňané se poněkud krkolomného názvu jen tak snadno nevzdají. A pokud budou muset, tak jedině pod tlakem soudního verdiktu.
Čína je na každý pád pro Ford velmi důležitá, Američané na největším trhu světa prodávají zhruba milion aut ročně. To je prakticky stejně jako v Evropě, kde jsou ovšem již léta dobře zabydlení. Na výsledek této pře jsme tedy zvědavi, ovlivnit totiž může budoucnost značky jako takové - bez Číny dnes nikdo nemůže být významnou světovou automobilkou a jakákoli ztráta pozic za Velkou zdí by Američany hodně mrzela...
Fotografie modelu Lynk and Co 01
Vybrané případy plagiátorství automobilky Geely
Geely 300
Geely vždy kradlo hrdě. Model 300 je vskutku precizní práce, tak proč si ho nevystavit před vlastním sídlem...
Geely GE
Další velká rána firmy Geely. Podobnost s Rolls-Roycem Phantom je nesporná a Britové zvažovali žalobu, nakonec na ní ale nedošlo. Mluvčí Geely svého času prohlásil, že lidem se sice na první pohled může zdát, že jde o podobná auta, ve skutečnosti jsou ale zcela jistě odlišná.
Geely Gleagle GX6
Pozdější novinky Geely už svou neoriginálností až tak nekřičí. Ukradený interiér modelu Kia Sportage ale GX5 skrývá těžko.
Geely Emgrand EC6-RV
Emgrand EC6-RV též sází na vícero originálů a snad i trochu vlastní kreativity. Přesto je považován za kopii Mini.
Geely Emgrand EX7
Kia Carens v podobě SUV...
Logo Geely
Geely svého času ukradlo pro jistotu Toyotě i logo, svým způsobem. Stalo se tak v roce 2003 a Japonci Číňany žalovali. Šlo o první velký spor tohoto typu, předznamenal ale výsledky většiny dalších - Toyota spor prohrála, prý je logo jiné a nehrozí, že by ze strany zákazníka došlo k záměně. Japonci přitom předložili výsledky průzkumu mezi potenciálními zákazníky, podle nějž bylo skoro 67 procent z nich předsvědčeno, že Geely s tímto logem je Toyota. Číňané ale nakonec stejně logo změnili (jako ještě několikrát později).
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch