Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Číňané už uplatňují svou moc v Mercedesu. Chtějí spojení s Volvem, konec další spolupráce
20.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kdo si myslel, že čínský miliardář Li Shufu prostě koupil nějaké akcie v Daimleru a tím to hasne, mýlil by se. Svou moc hodlá řádně uplatňovat.
Dokud byl čínský miliardář Li Shufu „pouze” majitelem automobilky Geely, přes kterou ovládal zejména Volvo, celý svět jej sice bral v potaz, ovšem nikoliv jako jednu z klíčových persón. Koupě desetiprocentního podílu v Daimleru ale vše změnila. Z čtyřiapadesátiletého byznysmena se rázem stal jeden z největších hráčů, který zjevně kráčí za naplněním své vize budoucnosti automobilového průmyslu - do příštích dekád má podle něj přežít jen několik málo společností a Geely má být jednou z nich.
Aby si čínský magnát takový vývoj pojistil, hodlá všechny „své” značky propojit nejen skrze svou osobu, ale s pomocí jejich vlastních vlastnických struktur a sdílení komponentů. To se má týkat i Mercedesu a Volva, na čemž začala neprodleně po svém vstupu do koncernu Daimler pracovat.
Vedení obou značek z toho prý příliš nadšené není a nevraživostí se má vyznačovat hlavně německá strana. Oficiálně ani jedna automobilka záměry Li Shufu nekomentovala, nicméně zdroje blízké celé záležitosti naznačují, že Mercedes není příliš šťasten z toho, že by jeho technologii mohly používat také čínská auta Geely. Aby proto došlo k jistému zjemnění napětí, mají Číňané poskytnout Němcům platformu pro elektrická vozidla, jejímž vývojem se již nějaký ten čas zabývají. Kromě toho má Mercedes získat i menší podíl ve švédské značce.
Volvo by se tak dostalo zejména k objemnějším pohonným jednotkám, které dnes nenabízí a zejména na některých trzích zákazníkům chybí. Mimo to je ve hře společná výroba baterií pro elektromobily, Mercedes by pak navíc mohl získat ještě přístup k bezpečnostním technologiím, kterými je Volvo proslulé.
Z toho pro změnu nejsou nadšeni Švédové, nicméně s ohledem na skutečnost, že největším akcionářem obou firem je jeden člověk, zřejmě nebudou mít mnoho na výběr. A kdo říká, že Li Shufu musel se svými nákupy skončit u asi desetinového podílu v Daimleru - může zajít i dál a firmu zcela ovládnout. Motivace má dost - krom spojování chce odlákat Mercedes od spojení s čínským konkurentem BAIC i aliancí Renault-Nissan...
Dle nových informací by Mercedes měl začít dodávat Volvu motory...
...zatímco Švédové by se s Němci podělili o autonomní technologii. A Číňané by pak navrch ještě přihodili platformu pro elektromobily
Zdroj: Manager Magazin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry