Činským automobilkám se daří, na Němce ale pořád zdaleka nemají

Čínské automobilky stoupají, vyrovnat se tradičním hráčům ale stále nesvedou ani doma. Němci prodají v Číně tolik aut co všichni domácí výrobci dohromady.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Činským automobilkám se daří, na Němce ale pořád zdaleka nemají

20.9.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Činským automobilkám se daří, na Němce ale pořád zdaleka nemají

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čínské automobilky stoupají, vyrovnat se tradičním hráčům ale stále nesvedou ani doma. Němci prodají v Číně tolik aut co všichni domácí výrobci dohromady.

O obchodních úspěších čínských výrobců automobilů informujeme pravidelně. Obyvateli západnějších částí Evropy se tedy může zdát, že Číňané na tomto poli stále třou bídu s nouzí a i když občas přijdou s něčím zajímavým, nad autem se zůstane vznášet minimálně jeden velký otazník. Jenže tohle je jen jeden pohled na věc, který bychom mohli zabalit do fráze „čínské automobilky a vývoz”, na domácím hřišti hrají docela jiný part.

V Číně jsou prostě čínská auta populární, a to i když jsou zjevně „ukradená” či jinak „vadná”. Stačí to na to, aby nejprodávanější auto v Číně aspirovalo na titul nejprodávanějšího vozu světa a aby se někteří čínští výrobci dokázali směle zařadit mezi nejúspěšnější značky aut na světě. Že se jim daří, byť v teritoriálně omezeném smyslu, je zkrátka nesporné, na vše se lze ale dívat ještě trochu jinak. A tento pohled už pro Číňany zase tak dobře nevyznívá.

Agentura Reuters sečetla prodeje všech 25 domácích čínských výrobců a srovnala je s prodeji hrstky německých automobilek na tamním trhu podle statistik čínské CPCA (China Passenger Car Association). Výsledek je zajímavý - i když Číňané neprodávají málo, jsou jejich prodeje s tržním podílem okolo 24 procent témě stejné s těmi náležícími Audi, BMW, Mercedesu a Volkswagenu. Domácí značky mají jen o 0,6 procentního bodu vyšší tržní podíl, a to už pro ně zase tak moc dobře nezní. Však i mezi nimi dnes najdeme docela zvučná jména jako Geely, BYD nebo Great Wall...

Za čínsko-německou „skoroplichtu” mohou naši západní sousedé vděčit hlavně Volkswagenu, pro který je Čína zlatým dolem. Své úspěchy tam staví - podobně jako zde - na kompaktních modelech. Trh s kompakty je v Číně tím zdaleka největším, stará se o 60 procent odbytu a dále roste, letos meziročně o 15 procent (celý trh o 8,1). VW má v tomto segmentu Lavidu, Santanu a Sagitar a jen tyto tři vozy se od ledna do července postaraly o 667 688 registrací. A to jim spěchá na pomoc nové Lamando a kdo ví, co má VW ještě za lubem.

Sluší se navíc dodat, že zatímco podíl německých značek letos v Číně meziročně vzrostl o 3 procentní body, podíl jiných zahraničních výrobců zůstává neměnný - Japonci nebo Korejci jsou zkrátka tam, kde byli letos. Uvidíme, zda domácí firmy dokážou časem na Němce vyzrát, záležet to asi bude hlavně na kvalitě jejich produktů...


Činským automobilkám se daří, na Němce ale pořád zdaleka nemají - 1 - VW Lamando 2015 prvni zive 01Činským automobilkám se daří, na Němce ale pořád zdaleka nemají - 2 - VW Lamando 2015 prvni zive 02Činským automobilkám se daří, na Němce ale pořád zdaleka nemají - 3 - VW Lamando 2015 prvni zive 03Činským automobilkám se daří, na Němce ale pořád zdaleka nemají - 4 - VW Lamando 2015 prvni zive 04Činským automobilkám se daří, na Němce ale pořád zdaleka nemají - 5 - VW Lamando 2015 prvni zive 05Činským automobilkám se daří, na Němce ale pořád zdaleka nemají - 6 - VW Lamando 2015 prvni zive 06Činským automobilkám se daří, na Němce ale pořád zdaleka nemají - 7 - VW Lamando 2015 prvni zive 07Činským automobilkám se daří, na Němce ale pořád zdaleka nemají - 8 - VW Lamando 2015 prvni zive 08Činským automobilkám se daří, na Němce ale pořád zdaleka nemají - 9 - VW Lamando 2015 prvni zive 09Činským automobilkám se daří, na Němce ale pořád zdaleka nemají - 10 - VW Lamando 2015 prvni zive 10Činským automobilkám se daří, na Němce ale pořád zdaleka nemají - 11 - VW Lamando 2015 prvni zive 11Činským automobilkám se daří, na Němce ale pořád zdaleka nemají - 12 - VW Lamando 2015 prvni zive 12Činským automobilkám se daří, na Němce ale pořád zdaleka nemají - 13 - VW Lamando 2015 prvni zive 13Činským automobilkám se daří, na Němce ale pořád zdaleka nemají - 14 - VW Lamando 2015 prvni zive 14Činským automobilkám se daří, na Němce ale pořád zdaleka nemají - 15 - VW Lamando 2015 prvni zive 15Činským automobilkám se daří, na Němce ale pořád zdaleka nemají - 16 - VW Lamando 2015 prvni zive 16Činským automobilkám se daří, na Němce ale pořád zdaleka nemají - 17 - VW Lamando 2015 prvni zive 17Činským automobilkám se daří, na Němce ale pořád zdaleka nemají - 18 - VW Lamando 2015 prvni zive 18
VW válcuje čínský trh hlavně díky kompaktům. Prodává jich už několik, teď přichází s dalším - modelem Lamando, kterému pracovně říkáme Jetta CC. Pomůže mu k ještě vyšším číslům?

Zdroj: Reuters

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše