Citroën C4 Cactus letí. Aniž by se začal pořádně prodávat, má 15 000 objednávek

Novinka je zatím žádaná hlavně ve své domovině, kde je oproti Citroënu C4 o poznání levnější. U nás má více sebevědomí a také kratší prodejní historii.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Citroën C4 Cactus letí. Aniž by se začal pořádně prodávat, má 15 000 objednávek

16.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Citroën C4 Cactus letí. Aniž by se začal pořádně prodávat, má 15 000 objednávek

/

Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz

Novinka je zatím žádaná hlavně ve své domovině, kde je oproti Citroënu C4 o poznání levnější. U nás má více sebevědomí a také kratší prodejní historii.

Náš test nového Citroënu C4 Cactus se stal velmi diskutovanou záležitostí. Zejména příznivci francouzského crossoveru nám totiž vyčítají kritiku, která směřovala na nedělená zadní sedadla a laciné materiály, jež nekorespondují s cenou. Tedy přinejmenším tou českou, která startuje na vskutku sebevědomých 329 900 Kč. Spřízněný Citroën C3 si přitom můžete pořídit již od 254 900 Kč, při pohledu na částku 319 900 Kč je pak dokonce levnější i hatchback C4.

V takové Francii ovšem automobilka přišla s jinou politikou, svou novinku zde ocenila na 13 950 Eur (cca 383 625 Kč). Ve srovnání se zmíněným modelem C3 je tak dražší pouze o 450 Eur (12 375 Kč), což z něj rozhodně činí lákavé zboží. Zvláště pokud jej dáme do kontextu s větším Citroënem C4, který ve své domovině startuje na sumě 19 200 Eur (528 000 Kč). Je tak zjevné, že značka objevila minimálně na francouzském trhu díru, kterou beze zbytku vytěžila.

Po prvních třech měsících od zahájení prodeje (došlo k němu 15. června) tak Citroën eviduje již 15 000 objednávek na model C4 Cactus. To rozhodně můžeme označit za úspěch, zvláště pokud uvážíme, že mimo Francii se vůz prodává podstatně kratší dobu, u nás třeba jen něco přes týden. Kromě nízké zahraniční ceny (bráno v porovnání se zmíněnými sesterskými modely a tamními výplatami) úspěch vozu dozajista stojí na netradičním vzhledu. Je však otázkou, zda se na této vlně crossover poveze i nadále.

Pokud ovšem Citroën na mnoha evropských trzích přistoupí ke své tradiční strategii, jež počítá s výraznými slevami, mohl by se C4 Cactus prodávat velmi dobře i nadále. Přeci jen jde o neotřelý vůz, který rozhodně vyčuhuje z davu. I proto jsme koneckonců v závěru testu konstatovali, že jakmile ony plasty nevalné kvality dostanou tu správnou cenu, můžete se o ně zajímat.

Bude však zapotřebí o trochu více pobídek, aby se výroba modelu ospravedlnila. Vůz se totiž montuje v továrně PSA ve španělském Madridu, jejíž kapacita by měla činit 200 000 vozů ročně. Kromě Citroënu zde přitom vzniká jen Peugeot 207 CC, který davy rozhodně neoslovuje. Na bedrech Cactusu tedy leží velká očekávání.

Pro letošek se přitom počítá s tím, že značka by mohla prodat nějakých 55 000 až 60 000 exemplářů. V příštím roce se ovšem prodeje mají trojnásobit, aby byly splněny veškeré firemní cíle. To by již mohl být oříšek, jakkoliv je samozřejmě možné, že jej Francouzi rozlousknou. O tom nás ale nejlépe přesvědčí čas.


Citroën C4 Cactus letí. Aniž by se začal pořádně prodávat, má 15 000 objednávek - 1 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 22Citroën C4 Cactus letí. Aniž by se začal pořádně prodávat, má 15 000 objednávek - 2 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 23Citroën C4 Cactus letí. Aniž by se začal pořádně prodávat, má 15 000 objednávek - 3 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 24Citroën C4 Cactus letí. Aniž by se začal pořádně prodávat, má 15 000 objednávek - 4 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 25Citroën C4 Cactus letí. Aniž by se začal pořádně prodávat, má 15 000 objednávek - 5 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 26Citroën C4 Cactus letí. Aniž by se začal pořádně prodávat, má 15 000 objednávek - 6 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 27Citroën C4 Cactus letí. Aniž by se začal pořádně prodávat, má 15 000 objednávek - 7 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 28Citroën C4 Cactus letí. Aniž by se začal pořádně prodávat, má 15 000 objednávek - 8 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 29Citroën C4 Cactus letí. Aniž by se začal pořádně prodávat, má 15 000 objednávek - 9 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 30Citroën C4 Cactus letí. Aniž by se začal pořádně prodávat, má 15 000 objednávek - 10 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 50Citroën C4 Cactus letí. Aniž by se začal pořádně prodávat, má 15 000 objednávek - 11 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 51Citroën C4 Cactus letí. Aniž by se začal pořádně prodávat, má 15 000 objednávek - 12 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 70Citroën C4 Cactus letí. Aniž by se začal pořádně prodávat, má 15 000 objednávek - 13 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 71
Citroën C4 Cactus v našem testu nezabodoval hlavně díky sebevědomě nastavené ceně. V zahraničí je však v daném kotextu levnější, dosavadnímu zájmu se tedy nelze divit

Zdroj: Blog Automobile

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.