Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Citroën C4 Cactus letí. Aniž by se začal pořádně prodávat, má 15 000 objednávek
16.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka je zatím žádaná hlavně ve své domovině, kde je oproti Citroënu C4 o poznání levnější. U nás má více sebevědomí a také kratší prodejní historii.
Náš test nového Citroënu C4 Cactus se stal velmi diskutovanou záležitostí. Zejména příznivci francouzského crossoveru nám totiž vyčítají kritiku, která směřovala na nedělená zadní sedadla a laciné materiály, jež nekorespondují s cenou. Tedy přinejmenším tou českou, která startuje na vskutku sebevědomých 329 900 Kč. Spřízněný Citroën C3 si přitom můžete pořídit již od 254 900 Kč, při pohledu na částku 319 900 Kč je pak dokonce levnější i hatchback C4.
V takové Francii ovšem automobilka přišla s jinou politikou, svou novinku zde ocenila na 13 950 Eur (cca 383 625 Kč). Ve srovnání se zmíněným modelem C3 je tak dražší pouze o 450 Eur (12 375 Kč), což z něj rozhodně činí lákavé zboží. Zvláště pokud jej dáme do kontextu s větším Citroënem C4, který ve své domovině startuje na sumě 19 200 Eur (528 000 Kč). Je tak zjevné, že značka objevila minimálně na francouzském trhu díru, kterou beze zbytku vytěžila.
Po prvních třech měsících od zahájení prodeje (došlo k němu 15. června) tak Citroën eviduje již 15 000 objednávek na model C4 Cactus. To rozhodně můžeme označit za úspěch, zvláště pokud uvážíme, že mimo Francii se vůz prodává podstatně kratší dobu, u nás třeba jen něco přes týden. Kromě nízké zahraniční ceny (bráno v porovnání se zmíněnými sesterskými modely a tamními výplatami) úspěch vozu dozajista stojí na netradičním vzhledu. Je však otázkou, zda se na této vlně crossover poveze i nadále.
Pokud ovšem Citroën na mnoha evropských trzích přistoupí ke své tradiční strategii, jež počítá s výraznými slevami, mohl by se C4 Cactus prodávat velmi dobře i nadále. Přeci jen jde o neotřelý vůz, který rozhodně vyčuhuje z davu. I proto jsme koneckonců v závěru testu konstatovali, že jakmile ony plasty nevalné kvality dostanou tu správnou cenu, můžete se o ně zajímat.
Bude však zapotřebí o trochu více pobídek, aby se výroba modelu ospravedlnila. Vůz se totiž montuje v továrně PSA ve španělském Madridu, jejíž kapacita by měla činit 200 000 vozů ročně. Kromě Citroënu zde přitom vzniká jen Peugeot 207 CC, který davy rozhodně neoslovuje. Na bedrech Cactusu tedy leží velká očekávání.
Pro letošek se přitom počítá s tím, že značka by mohla prodat nějakých 55 000 až 60 000 exemplářů. V příštím roce se ovšem prodeje mají trojnásobit, aby byly splněny veškeré firemní cíle. To by již mohl být oříšek, jakkoliv je samozřejmě možné, že jej Francouzi rozlousknou. O tom nás ale nejlépe přesvědčí čas.
Citroën C4 Cactus v našem testu nezabodoval hlavně díky sebevědomě nastavené ceně. V zahraničí je však v daném kotextu levnější, dosavadnímu zájmu se tedy nelze divit
Zdroj: Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejčtenější články
- Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024 - Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024 - Audi se chytilo do pasti svých elektrických plánů, cokoli s některými modely teď udělá, bude to špatně
29.2.2024 - Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024 - Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva