Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů
20.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi nechtějí své nejvýraznější poznávací znamení posledních let pohřbít zcela, i oni už ale poznali, že k ideálu má dále než doufali.
Citroën C4 Cactus je na trhu od roku 2014. Za tu dobu stihl ovlivnit vzhled nové generace modelu C3, zároveň také podstatně zlevnil. Na začátku jeho cena startovala na 330 tisíc korunách, což bylo za základní atmosférický tříválec s 82 koňmi, 16palcová ocelová kola a látkové čalounění příliš. O rok později tuzemské zastoupení cenu srazilo o podstatných 70 tisíc korun a C4 Cactus se stal zajímavějším vozem.
Aktuálně je cena zase zpátky nad 300 000 Kč, to však má své opodstatnění ve skladbě nabídky. Základní „holobyt” byl vypuštěn, nejnižší úrovní výbavy je stupeň Feel. I ten lze mít o deset tisíc korun levněji, pokud k prodejci přivezete starý vůz a možná takové slevy dosáhnete i bez toho. Značka by ostatně měla být k zlevňování vstřícnější než jindy, neboť Cactus se připravuje na modernizaci.
„C4 Cactus je připraven na změnu, která přichází v polovině jeho životního cyklu a jež představuje lehčí evoluci. Způsob, jakým jej pozměníme, zaručuje, že novinka lépe zapadne do naší klíčové modelové strategie,“ dodává ke změnám šéfka značky Linda Jackson. Z jejích slov lze vyčíst, že Cactus se z crossoveru více přiblíží tvarům konvenčního hatchbacku. I když tuctový nebude, neboť Citroën dle své šéfky „nikdy není konvenční“.
Novinka se tedy velmi pravděpodobně postaví na úroveň klasického modelu C4, který je na trhu již od roku 2011. Ředitel divize produktového plánování Xavier Peugeot uvedl, že „chceme nástupce, ale zároveň chceme, aby se držel současné strategie, aby byl výrazný i efektivní v oblasti komfortu. Odhalit jej hodláme nejpozději do jednoho roku.“ Časový rámec je tím dán, kromě toho Xavier Peugeot odhaluje i další podrobnosti.
„Chceme zachovat ducha originálu. Jeho hlavní prvky odstartovaly u Citroënu novou strategii. Musíme se ovšem vyvarovat toho, abychom se stali vězni vlastních prvků, jakými jsou třeba vzduchové kapsle Airbump,“ říká Peugeot a potvrzuje tak spekulace o tom, že Francouzi s rozmachem tohoto prvku ve své nabídce značně přibrzdí.
„Proto si s nimi u různých modelů hrajeme vždy jinak a příštích měsících odhalíme nové vozy s odlišnou stylizací těchto kapslí,“ dodává Peugeot. Inovovaný Cactus se tak má podle dostupných informací obejít zcela bez těchto doplňků, jak naznačuje i neoficiální ilustrace níže, u jiných modelů mají být menší či méně viditelné. A vlastně se tomu nedivíme, Citroën jen přiznává, že přišel na to, co všichni dávno vidí - vzhled kapslí je kontroverzní a jejich funkční přínos zůstává přinejmenším diskutabilní.
Jakým směrem přesně Citroën v tomto ohledu vyrazí, se ještě nějakou chvíli nedozvíme. Jistotou ovšem zůstává, že novinka značky bude vůbec prvním Citroënem, který dostane nové odpružení Progressive Hydraulic Cushion. To by podle automobilky naopak mělo představovat funkční přínos zcela jednoznačně...
Citroën C4 Cactus se v rámci modernizace dočká změny stylu...
...která možná karoserii vezme netradiční vzduchové kapsle Airbump
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva