Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Clarkson a May by asi nepřežili, kdyby s Rimacem bourali místo Hammonda
4.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nehodu Richarda Hammonda v Alpách nelze vnímat jako šťastnou událost, jako štěstí v neštěstí ale ano. On je asi jediným z tria, který ji mohl přežít.
Okolo nehody Richarda Hammonda je stále živo. Pro někoho přitom může být překvapivé, že se celý svět nadále točí okolo nějaké bouračky jednoho britského novináře a moderátora. Nicméně Hammond si společně s Jeremy Clarksonem a Jamesem Mayem vytvořil obrovskou základnu příznivců, do které radí i spousta novinářů. Asi by vás tedy nemělo udivit, že i nás zas a znovu zajímá, jak na tom Hammond je a jak jeho kondice ovlivní další přípravy druhé sezóny The Grand Tour.
Ani jedné této oblasti se ale dnes věnovat nebudeme. Místo toho si probereme teorii lidí ze štábu samotné The Grand Tour, podle níž by Clarkson a May nepřežili, pokud by se ocitli na místě Hammonda v kokpitu Rimacu Concept_One. Důvodem tohoto tvrzení je výška obou, respektive vlastně všech tří moderátorů. Zatímco Hammond měří 170 centimetrů, May je 183 a Clarkson dokonce 196 centimetrů vysoký.
V případě Hammonda lze tedy nejspíše v každém autě na světě očekávat nad hlavou nemalý prostor. Nejmenší z populární britské trojice tak měl dostatek místa i pro helmu poté, co byly některé deformační struktury poničeny a on uvízl v pásech vzhůru nohama a hlavou dolů. Pokud by ale byl na stejném místě Clarkson či May, vše by nejspíše skončilo tragicky.
Oba vyšší moderátoři by prý po několikerém převrácení vozu a tedy několika úderech do hlavy - klidně i přes helmu - upadli do bezvědomí. Právě to by je nejspíše stálo život, neboť Hammond, ačkoliv rolování vozu popsal jako stav, kdy „jste zavření v sušičce spolu s několika kameny a někdo vás pošle ze svahu dolů“, zůstal po celou dobu při vědomí. Snadno se tak mohl z vozu sám vysoukat.
Pokud Clarksona či May ztratili vědomí, logicky by toho nebyli schopni. A protože Rimac vzplál jen krátce po dopadu, těžko by to znamenalo něco jiného než nejhorší představitelný scénář. Hammondovo opuštění vozu se odehrálo v řádu sekund a sám navíc dodává, že vše bylo náročné a že navíc na traťové komisaře křičel, aby jej vzali za ruce, neboť si nejspíše zlomil nohu. To se pak následně i prokázalo.
I kdyby tak v případě Hammondových vyšších kolegů nedošlo na nejhorší, havárie by je mohla stát třeba chůzi. Pokud by totiž upadli do bezvědomí a došlo by k neodborné manipulaci, mohly by být nenávratně poškozeny některé orgány jako nohy. Jak jsme ale zmínili v úvodu, vše je jen teorie. Hammond za ni ale může být rád, neboť nyní se již jeho malé výšce nikdo nebude vysmívat - i zdánlivá nevýhoda se někdy může obrátit ve výhodu...
Pokud by Clarkson a May...
...havarovali místo Hammonda v Rimacu Concept_One...
...nehodu by nejspíše nepřežili
Zdroj: The Sunday Times Driving
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien