Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Clarkson popsal neštěstí z natáčení nové Grand Tour, zabít ho prý chtěl i autopilot
20.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Všichni již víme, že Hammond přišel ve Švýcarsku málem o život a že Clarkson bojoval s těžkým zápalem plic. To ale nebyly jediné komplikace.
Touto dobou jsme se za sebou měli mít již přinejmenším čtyři epizody druhé sezóny The Grand Tour, však James May na jaře ohlásil, že premiéra proběhne v říjnu. Nicméně poté nastala série událostí, které stály za nemalou prodlevou - Amazon v jejich důsledku musel odložit start druhé série až na 8. prosince. Toto datum se již měnit nebude, my si ale nyní můžeme posvítit na důvody, jež k posunu vedly - ve zkratce je to záplava neštěstí, o nichž jsme slyšeli jen z velmi malé části
O problémech se nově rozpovídal Jeremy Clarkson ve svém pravidelném sloupku v The Sunday Times. Pokud bychom chtěli být velice struční, dal by se jeho nejnovější text shrnout konstatováním, že trojice moderátorů je jen lidmi z masa a kostí a mají stejné potíže jako kdokoli jiný. Ani Jezzovi, Jamesi i Richardu Hammondovi se nevyhýbají nemoci či nehody a jejich léčení s ohledem na vyšší věk protagonistů už spíše otázkou týdnů či měsíců.
Vše odstartovalo s koncem první série, kdy celý štáb již věděl, že premiéra druhé sezóny je naplánována na říjen a opětovně půjde o dvanáct epizod. Aby vše klaplo, muselo by natáčení odstartovat okamžitě... a proto všichni odjeli na dovolenou. Z té se včas nevrátil James May, který místo do kanceláře zamířil do nemocnice Earls Court kvůli podrážděnému žaludku, za čímž stála otrava z jídla.
Mayův pobyt v nemocnici sice byl poměrně krátký, už kvůli němu ale musely být změněny plány. Nicméně poté, co bylo trio zpátky pohromadě a natáčení pořádně odstartovalo, došlo k velmi vážné Richardově nehodě ve Švýcarsku, kdy Hammond kompletně zničil Rimac Concept_One. A co bylo pro pořad mnohem závaznější, v důsledku nehody měl zlomenou nohu.
Jeremy a James si přerozdělili řadu povinností, nicméně neštěstí se rozhodlo navštívit i Clarksona. Ten během letní dovolené na Mallorce dostal dvojitý zápal plic, ze kterého se měl kurýrovat osm týdnů. „Nicméně jelikož jsem z kamene, skály a oceli, věci se zlepšily během šesti dnů.“
Na dodržení původního plánu však bylo pozdě, přestože trojice se měla konečně dát někdy zhruba v srpnu do práce. Amazon proto nakonec souhlasil s odsunem premiéry, zatímco štáb čekalo opravdové peklo. „I přes nějaký ten extra čas však zápřah od rána do rána ani zdaleka nevystihuje tempo, jakým teď pracujeme. Domov je jen vzdálenou vzpomínkou a děti ohmatanou fotografií.“
„Aktuálně žiju spíše na Terminálu číslo 5, neboť spěchám z New Yorku do Toronta, abych se mohl vrátit do Francie a Španělska ještě předtím, než skočím na letadlo zpátky do Vancouveru. Scénáře píšu v noci a na emaily odpovídám na záchodě. Jídlo? Ani si nepamatuju, kdy jsem naposledy jedl,“ popisuje Clarkson shon, který byl s natáčením druhé sezóny spojen.
Jakkoliv lze z daných slov vycítit typický Jeremyho humor, trojici během uplynulých měsíců jistě do smíchu nebylo. Štáb v uplynulých měsících podle Amazonu strávil více než sto dní na cestách po čtyřech kontinentech. Hammond pak ve Švýcarsku málem zemřel. A aby toho nebylo málo, Clarkson evidentně v daném výčtu zapomněl i na jeho předchozí nehodu na motorce.
Ani to ale není vše, Clarkson se při výčtu neštěstí neopomněl opřít ani do autonomního řízení stylem nikoli nepodobným tomu, který před časem zvolil Richard Hammond. „Jel jsem s jedním autem, o kterém výrobce říká, že dokáže řídit samo a dvakrát na 80kilometrové trase po dálnici M4 udělalo chybu, velkou chybu, která mě mohla i zabít,” píše Clarkson a dodává, že skutečné autopiloty jsou ještě hodně daleko. „Pro tuto chvíli jsme od skutečného autonomního řízení na míle daleko,” konstatuje Jezza.
O jaký vůz šlo? To říci nechce: „Musíme být velmi opatrní z právního hlediska, takže neřeknu, který to byl,” uvádí možná překvapivě jinak nekompromisní kritik, mnoho možností ale není - skoro bychom řekli, že nemůže jít o nic jiného než Teslu. Můžeme se mýlit, byla to ale právě Tesla, s níž Clarkson a spol. v minulosti absolvovali vleklý soudní spor a možná jim to pro jednou stačilo.
Ani tohle ale Clarksona ani nikoho z jeho kolegů nezabilo, a tak můžeme být rádi, že se The Grand Tour nakonec bude vysílat alespoň v prosinci. A není tedy ve výsledku ani překvapením, že zelený stan se již nebude posouvat z místa na místo, ale zůstane napevno ukotven ve Velké Británii. Budeme se muset obejít i bez „Američana“, tedy testovacího jezdce Mika Skinnera, stejně jako segmentu Celebrity Brain Crash.
S čím ovšem počítat máme, to je kupodivu test Tesly Model X. Rozepře mezi značkou a Clarksonem, který v rámci Top Gearu strhal Roadster, jsou asi zapomenuty a i tento fakt naznačuje, že ony komplikace s autopilotem mohou být spojeny s některou z Tesel. To už ale předbíháme událostem, třeba se v samotné Th Grand Tour dozvíme více - třeba si kritiku Autopilotu Tesly nechává Clarkson až na samotné vysílání...
Natáčení druhé sezóny The Grand Tour neovlivnila jen Hammondova havárie...
...ale i zápal plic Jeremy Clarksona
Zdroj: The Times
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva