Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Clarkson vysvětlil, proč mu v testu selhalo francouzské auto. A tentokrát překvapil
8.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čekali jsme, že po selhání nového DS v testu zůstane Jeremy Clarkson věrný své tradici a po autě se „povozí” stůj co stůj. Dopadlo to ale nakonec trochu jinak.
Před několika málo týdny fotografové nachytali Jeremy Clarksona, kterak stojí s nehybným (Citroënem) DS7 v centru Londýna. Rázem tak byla na světě malá senzace, neboť bylo více než jisté, že sarkastický britský novinář neponechá selhání francouzského SUV bez povšimnutí. Sám Clarkson se ale nyní ve své recenzi vozu vytasil s vysvětlením.
Clarkson v úvodu testu konstatuje, že původně se měl posadit za volant nového Volkswagenu T-Roc. Nicméně od toho jej nakonec odradila zavádějící reklama na možnosti financování, pod kterou se podepsalo britské zastoupení německé automobilky. Místo toho se tedy Jezza nakonec rozhodl, že raději vyzkouší nové DS7. Zavolal tedy do kanceláře svému asistentovi, aby mu francouzské SUV přivezl domů.
Naneštěstí během cesty došlo k dopravní nehodě, kdy do luxusního Citroënu zezadu narazil nějaký mladík se Subaru. Jeho vůz přitom po nárazu připomínal hromadu zmačkaných plechů, zatímco DS mělo přežít jen s několika malými oděrkami - tak to při podobných nehodách bývá. To pro Clarksona bylo příjemné překvapení, načež se rozhodl, že věc nebude dále řešit a auto otestuje i po menším karambolu. Nicméně o tři dny později došlo k oné poruše.
Zastoupení francouzské značky jednalo v podstatě tak, jak se u těchto vozů s ohledem na mnohé mýty i realitu očekává - tedy nikterak nevzrušivě. A na místo poslala servisní techniky. Clarkson přesto zavolal odtahovku, stejně jako taxík, kterým se chtěl vrátit domů. Jezza se celé situaci nejprve smál od ucha k uchu, zakrátko mu ale úsměv ztuhl. Technici přivedli DS zpět k životu a odtah nebyl třeba.
Důvodem celého selhání byla totiž jen vadná baterie, či dost možná pouze konektor, k jehož uvolnění došlo vlivem onoho nárazu. Jakkoliv tedy nyní ve své recenzi uvádí, že „nebaští“ prohlášení značky o bezproblémovém voze, neboť baterie je přeci jeho součástí, Francouzi jsou v tom dost možná nevinně - to pokud problém opravdu vznikl kvůli nehodě.
Jeremy se tak po autě kvůli jeho nespolehlivosti povozil jen trochu a uvedl celou realitu. A zajímavé je i to, že mnohé aspekty DS7 se mu líbí. Zvláště pak ono kožené čalounění či hodinky, které by klidně mohli zdobit zápěstí přeplácených fotbalistů. Stejně tak chválí i systém nočního vidění či ticho v kabině.
Problémem však dle něj je, že ačkoliv divize DS byla separována jako samostatná značka, stále je to Citroën. A na takový stojí nové SUV opravdu neskutečně mnoho, s veškerými příplatky je totiž provedení Crossback Prestige ve Velké Británii k mání od 44 855 GBP (cca 1,3 milionu korun). Navíc, původní DS bylo schopné i bez jednoho kola neskutečně komfortní jízdy. To nové to nezvládne ani se čtyřmi.
Ve finále tedy Clarkson francouzské novince stejně vystavil zamítavé hodnocení, byť připustil pár kladných bodů. Zejména však vysvětlil, že tento vůz nekolaboval na silnici z ničeho nic, ale proto, že předtím utrpěl během nehody, kterou nenásledovala žádná prohlídka v servise. A to jistě není nic výjimečně francouzského...
Clarkson před pár týdny zůstal viset v centru Londýna s nehybným DS7. Jak se ale ukázalo, problém byl vskutku banální
Zdroj: The Sunday Times Driving
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva