Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Clarksonův DriveTribe v detailech. Jak funguje nová sociální síť pro fandy aut?
23.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Již v pondělí 28. listopadu odstartuje další nový projekt Jeremyho, Richarda a Jamese. Svůj „kmen“ si zde může založit každý, vlastně už teď.
Analogová média se pomalu odebírají do minulostí a díky rozchodu s BBC to pochopili i dinosaurové jako Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May. Jezza proto hned v první epizodě nové show The Grand Tour neopomenul zmínit, že nyní je celá trojice na internetu a proto si může dělat cokoliv, aniž by se musela obávat vyhazovu. Mimo to začal být Clarkson v letošním roce neobvykle aktivní na sociálních sítích. A aby toho nebylo málo, společně se svými kolegy chystá také nový webový projekt DriveTribe.
O tomto počinu jsme mluvili již v minulosti, naposledy pak v půlce října, kdy vyšlo najevo, že DriveTribe odstartuje na konci tohoto měsíce. Nyní již máme k dispozici konkrétní datum, jež není příliš vzdálené - jde totiž o příští pondělí 28. listopadu. V ten moment se projekt otevře celému světu, ovšem již nyní na něm operují jednotliví „vůdci kmenů“. Ti se mohli projektu upsat v minulých týdnech, přičemž aktuálně již disponují unikátním kódem, který jim web zpřístupní.
Důvodem je to, že každý „kmen“ musí mít alespoň deset členů a jeho vůdce musí vyvěsit na „zeď“ minimálně dva příspěvky, než bude veřejný. Tím bude zaručena jistá naplněnost webu, který můžeme popsat jako kombinaci Instagramu, Twitteru a Facebooku. Máte zde totiž svůj profil, respektive onen „kmen“, který zásobujete fotkami, videi nebo komentáři. Ke všemu je ale třeba mít vlastnická práva, prezentace cizích děl z internetu je zakázána.
Stejně jako na Facebooku také v případě DriveTribe sbíráte „lajky“, zde se jim ovšem říká „bumps per day“. Některé „kmeny“ jsou přitom zcela otevřené, sdílet své příspěvky zde tak může kdokoliv. Jiné jsou ovšem uzavřené a přístupné pouze členům. Mezi ty první zmíněné přitom patří i profily Clarksona, Hammonda a Maye, kteří již aktuálně mohou přepočítávat sledující v desetitisících.
Každý profil zahrnuje i tzv. Studio, skrze které právě vkládáte obrázky, videa nebo textové příspěvky. Je ovšem třeba upozornit na to, že cokoliv, co v rámci svého „kmenu“ zveřejníte, se stává majetkem DriveTribe. Tento projekt přitom takové snímky může použít pro vlastní prospěch, aniž by vás musel jakkoliv informovat. Milionové investice zvenčí se holt něčím vyvážit musí.
Co dále dodat? Zmínit můžeme formát obrázků či dalších příspěvků, které mají v náhledu čtvercový formát. K plnému odhalení dojde teprve po jejich rozkliknutí. Jednotlivé „kmeny“ jsou pak prezentovány pod trojicí písmen, také v tomto případě rozkryjete celé názvy až kliknutím. Pokud se tedy chystáte „kmen“ založit, pamatujte na tato omezení již při vymýšlení jeho názvu.
Dále tu máme nabírání zkušeností, které získáváte pobytem na stránce. Momentálně ovšem není jasné, zda se vám po odemčení určité úrovně odemknou nové možnosti či zda jde pouze o snahu, jak vás DriveTribe udrží na stránce. Bližší informace dodáme za pět dní, kdy se projekt rozjede naplno. Jsme přitom zvědavi, s kolika z vás se na nové platformě potkáme - stát se členem můžete už nyní, ale vaše registrace musí být schválena. Příští týden tento limit padne.
Náš kolega z Jalopniku Andrew Collins již má svůj „kmen“...
...stejně jako řada dalších včetně Clarksona, Hammonda a Maye
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva