Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Clarksonův DriveTribe v detailech. Jak funguje nová sociální síť pro fandy aut?
23.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Již v pondělí 28. listopadu odstartuje další nový projekt Jeremyho, Richarda a Jamese. Svůj „kmen“ si zde může založit každý, vlastně už teď.
Analogová média se pomalu odebírají do minulostí a díky rozchodu s BBC to pochopili i dinosaurové jako Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May. Jezza proto hned v první epizodě nové show The Grand Tour neopomenul zmínit, že nyní je celá trojice na internetu a proto si může dělat cokoliv, aniž by se musela obávat vyhazovu. Mimo to začal být Clarkson v letošním roce neobvykle aktivní na sociálních sítích. A aby toho nebylo málo, společně se svými kolegy chystá také nový webový projekt DriveTribe.
O tomto počinu jsme mluvili již v minulosti, naposledy pak v půlce října, kdy vyšlo najevo, že DriveTribe odstartuje na konci tohoto měsíce. Nyní již máme k dispozici konkrétní datum, jež není příliš vzdálené - jde totiž o příští pondělí 28. listopadu. V ten moment se projekt otevře celému světu, ovšem již nyní na něm operují jednotliví „vůdci kmenů“. Ti se mohli projektu upsat v minulých týdnech, přičemž aktuálně již disponují unikátním kódem, který jim web zpřístupní.
Důvodem je to, že každý „kmen“ musí mít alespoň deset členů a jeho vůdce musí vyvěsit na „zeď“ minimálně dva příspěvky, než bude veřejný. Tím bude zaručena jistá naplněnost webu, který můžeme popsat jako kombinaci Instagramu, Twitteru a Facebooku. Máte zde totiž svůj profil, respektive onen „kmen“, který zásobujete fotkami, videi nebo komentáři. Ke všemu je ale třeba mít vlastnická práva, prezentace cizích děl z internetu je zakázána.
Stejně jako na Facebooku také v případě DriveTribe sbíráte „lajky“, zde se jim ovšem říká „bumps per day“. Některé „kmeny“ jsou přitom zcela otevřené, sdílet své příspěvky zde tak může kdokoliv. Jiné jsou ovšem uzavřené a přístupné pouze členům. Mezi ty první zmíněné přitom patří i profily Clarksona, Hammonda a Maye, kteří již aktuálně mohou přepočítávat sledující v desetitisících.
Každý profil zahrnuje i tzv. Studio, skrze které právě vkládáte obrázky, videa nebo textové příspěvky. Je ovšem třeba upozornit na to, že cokoliv, co v rámci svého „kmenu“ zveřejníte, se stává majetkem DriveTribe. Tento projekt přitom takové snímky může použít pro vlastní prospěch, aniž by vás musel jakkoliv informovat. Milionové investice zvenčí se holt něčím vyvážit musí.
Co dále dodat? Zmínit můžeme formát obrázků či dalších příspěvků, které mají v náhledu čtvercový formát. K plnému odhalení dojde teprve po jejich rozkliknutí. Jednotlivé „kmeny“ jsou pak prezentovány pod trojicí písmen, také v tomto případě rozkryjete celé názvy až kliknutím. Pokud se tedy chystáte „kmen“ založit, pamatujte na tato omezení již při vymýšlení jeho názvu.
Dále tu máme nabírání zkušeností, které získáváte pobytem na stránce. Momentálně ovšem není jasné, zda se vám po odemčení určité úrovně odemknou nové možnosti či zda jde pouze o snahu, jak vás DriveTribe udrží na stránce. Bližší informace dodáme za pět dní, kdy se projekt rozjede naplno. Jsme přitom zvědavi, s kolika z vás se na nové platformě potkáme - stát se členem můžete už nyní, ale vaše registrace musí být schválena. Příští týden tento limit padne.
Náš kolega z Jalopniku Andrew Collins již má svůj „kmen“...
...stejně jako řada dalších včetně Clarksona, Hammonda a Maye
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva