Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Co Renault neřekl: jak v novém Twingu dolít kapalinu ostřikovače?
16.3.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Nové Twingo se prezentuje jako spása Renaultu, pokud v něm ale bude vše promyšlené tak jako toto, pak firmě přinese spíše zkázu.
Letošní ženevský autosalon už zavírá své brány, k jedné z jeho nejvýznamnějších novinek se ale ještě musíme vrátit. Jde o nový Renault Twingo, který nám francouzská automobilka minulý měsíc odhalovala s vervou velmi unavené stiptérky - nejprve nám ukázala pár fotek, teprve poté přidala více snímků a první detaily a až v době ženevského debutu řekla více k technice a ukázala jeho interiér. Mohlo by se tedy zdát, že o autě víme dost, je tu ale zjevně ještě pár věcí, které nám Renault neřekl. Raději neřekl, chce se dodat.
K tomuto závěru nás přivedlo video našeho čtenáře a bývalého kolegy z branže, Tomáše Němce, který loni v Ženevě odhalil šlendrián konstruktérů čínského Qorosu 3. Také letos měl na ženevském výstavišti více času než naši reportéři, aby se některým novinkám podíval více na zoubek a prozkoumal jejich temná zákoutí. Ani tentokrát neodešel s prázdnou a vlastně ani nemusel hledat nic až tak zvláštního - stačilo se zkusit podívat, jak se v novém Twingu doplňuje kapalina do ostřikovače, mění akumulátor, nebo dolévá chladící kapalina. Že to musí primitivní úkon? No, nemusí.
Jak už jistě víte z našich předchozích článků, nové Twingo je vozem koncepce „vše vzadu”, má tedy motor umístěný vzadu a pohon zadních kol. Toto uspořádání vede někdy ke svérázným způsobům práce s některými z výše zmíněných záležitostí, třeba takové Porsche Cayman (třebaže to má motor umístěný blíže středu vozu) by mohlo vyprávět. Nepřekvapilo by tedy, kdyby v Twingu bylo „něco jinak”. Jenže ono je v něm v podstatě všechno na standardním místě a přesto všechno špatně.
U auta s motorem vzadu a pohonem zadních kol lze očekávat, že jinak nevyužitá příď vozu bude skýtat snadno dostupný, třebaže omezený zavazadlový prostor a podobně řešený přístup k akumulátoru a nádržce chladící kapaliny. U Renaultu si ale zřejmě řekli, že místa je v autě dost i bez toho, a tak vepředu žádný zavazadlový prostor není. Tak se alespoň může snadno k tomu ostatnímu? Kdeže, příď není vybavena žádným standardně vyklápěným víkem, ale velmi podivně uchycenou kapotou, ve výsledku jen jakýmsi „deklem”, s nímž si bez pravidelného sledování Receptáře poradíte jen stěží.
Přiložené video vám prozradí více, abyste jej ale mohli odkrýt, je třeba nejprve zbavit masku chladiče krytů jakýchsi odjišťovačů a poté přední kapotu posunout. Nelze ji zcela odstranit, nelze ji zvednout, je možné ji pouze „odšoupnout” dopředu a bokem a naklonit se k tomu, s čím zrovna chcete pracovat. Měnit akumulátor naštěstí není tak často třeba, podobně jako pracovat s nádržkou chladící kapaliny. Ale třeba voda pro ostřikovače skel dochází docela často. Dolít ji do francouzského mini pak bude chtít nejen pevné nervy a zručnost, ale v jiném než perfektním počasí také zvláštní oděv.
Jindy primitivní operace na pár sekund tak v Twingu znamená alespoň minutové trápení s neblahými následky. Však se podívejte sami. My jen můžeme doufat, že nad zbylou konstrukcí vozu přemýšleli jeho autoři poněkud intenzivněji, neboť jinak francouzské automobilce pomůže k návratu do černých čísel jen stěží...
Autor videa je bývalým šéfredaktorem magazínů Tuning.cz a Maxi Tuning. V současnosti je ředitelem berounského hotelu Na Ostrově a čtenářem Autoforum.cz
Screeny z videa odhalí to podstatné i nepřátelům flashových přehrávačů...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 21:40 - řidičBOB
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda