Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Co zbude z aut, když proti nim pošlete 4tunovou bourací kouli? Podívejte se
15.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podobné situace vídáme v náznacích ve filmech, ale co když proti autu skutečně pošlete čtyřtunovou kouli na řetězu? Tady se na to můžete podívat.
Bezpečností aut se zabýváme se železnou pravidelností, přičemž povětšinou komentujeme výsledky nárazových testů bruselské organizace Euro NCAP či amerického institutu IIHS. Dnes se na toto téma podíváme v souvislosti s Jeremym Clarksonem a jak asi tušíte, úplně normální nárazové zkoušky to nebudou. Je tedy třeba dodat, že spojitost s Clarksonem je hlavně marketingová, neboť samotné video je z dílny tvůrců pořadu The Slo Mo Guys, který stejně jako The Grand Tour financuje společnost Amazon. Nemáme ale problém věřit, že zrovna taková demoliční záležitost pochází právě z hlav Clarksona a jeho kolegů.
Při samotných testech ale nikoho z nich neuvidíme, ty komentují Gavin Free a Daniel Gruchy, kteří mají k dispozici vysokorychlostní kamery schopné pořídit více než 343 tisíc filmových políček za sekundu. Na absolutní minimum tedy dokážou zpomalit prakticky cokoliv, od jedoucího automobilu až třeba po letící kulku z pistole.
V tomto případě si pohráli s bourací koulí, jejíž hmotnost dosahuje čtyř tun. Jde přesně o ten pracovní nástroj, jaký vidíte v řadě hollywoodských filmů, nezřídka ovšem jen ve formě hrozby. Tady došlo i na přímý kontakt s auty, přičemž do jistého otestování odolnosti karoserií byly vybrány tři resp. čtyři vozů - americký Buick LeSabre, japonská Hondy Element a německé BMW 325i (E46) Cabrio. A s nimi to schytal i starší obytný vůz, kterým se na místo dostavil jeden z moderátorů.
Nejprve došlo ke kontaktu mezi bourací koulí a Buickem, který možná i překvapivě nedopadl zrovna špatně. Skoro by se dalo říci, že je i po nárazu pojízdný, jakkoliv ovšem hmotnost koule vedla k jeho pošoupnutí po zemi, což vedlo k „demontáži“ levé přední pneumatiky. Spolujezdec a cestující vzadu by přitom takovou havárii nejspíše nepřežili, zbytek by ale šanci měl.
Přesunout se můžeme k Hondě, která s ohledem na zadní „sebevražedné“ dveře nedisponuje středovým sloupkem. Kvůli otestování této finesy došlo k nepatrnému přizvednutí koule, která tak již vůz nezasáhla v oblasti bočního prahu, ale nad ním. Jelikož přitom Element má již sám o sobě vyšší těžiště, došlo na nevyhnutelné - tedy na převrácení vozu na bok.
Ve finále tu pak máme kabriolet z Mnichova, jehož samotná podstata tak trochu vylučuje absolutní torzní tuhost. Navíc plátěná střecha přímo svádí k tomu, aby došlo ke „kontaktáži“ právě v těchto partiích. Proto koule zamířila do výšky 35 metrů nad zemí, kde byla uvolněna. BMW přitom zdemolovala nejen svou hmotností, ale také rychlostí, k nárazu totiž došlo při 100 km/h. Z auta toho - zvlášť po druhém opakování zkoušky - zbylo vážně jen málo. A obytným vozem koule proletěla jak nůž máslem.
Necháme přitom jen na vás, jak se na dané testy, určené spíše k pobavení než k odhalení důležitých faktů, tváříte. Pravdou ovšem zůstává, že především dvojitá demolice BMW není zrovna pastvou pro oči. Za nás pak jen dodáme, že spojení s Clarksonem a spol. je tu ještě jedno - byl to totiž Richard Hammond, kdo dnešní název „The Slow Mo Guys“ v roce 2010 poprvé použil.
Jaká je bezpečnost Buicku LeSabre, Hondy Element a BMW 325 Cabrio? To zkoumala dvojice známá pod označením The Slow Mo Guys za pomoci čtyřtunové bourací koule
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch