Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dacia Duster vs. Bentley Bentayga: jak si vede levný off-road proti nejdražšímu?
27.12.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Toto srovnání není míněno úplně vážně, i tak ale ukazuje, jak obrovské a někdy i trochu nemístné rozdíly mezi oběma vozy jsou.
Je to válka dvou docela jiných světů, dvou opačných extrémů. Jsou si tak vzdáleny, že jeden pomalu neví o existenci druhého a když se potkají, nutně to musí začít jiskřit. Láskou? Spíše vzájemným pohrdáním.
Řeč je o Bentley Bentayga, daleko nejdražším sériově vyráběném SUV světa, jehož cena s motorem 6,0 W12 začíná těsně pod hranicí 6 milionů Kč a snadno se podívá do osmiciferných sfér. A Dacii Duster, která je i v zajímavějších verzích jedním z těch úplně nejlevnějších a v základním provedení s motorem 1,6 16V přijde na 249 900 Kč. Jinými slovy, za cenu jedné Bentaygy byste si mohli pořídit skoro 23 Dusterů, to je neskutečný rozdíl.
Co mají tedy tyto vozy společného? Jsou to SUV a také schopné off-roady. Nepřeháníme, i Bentayga v terénu umí a Duster je svou obratností na nezpevněném povrchu vyhlášený. Je tak zajímavé podívat se, jak si proti sobě stojí mimo silnici. A nejen mimo ni.
Přesně do tohoto srovnání se pustili kolegové z francouzského Auto Moto Magazine a než je označíte za blázny, vězte, že to nedělali s úplně vážnou tváří. Jejich pojetí tohoto srovnání chce být i úsměvné a je stylizováno jako setkání britského gentlemana s rumunským dřevorubcem. Bavit vás nemusí, jen kvůli tomu ale není bezobsažné a je rozděleno na čtyři části.
Ta první chce říci, že navzdory překvapivým schopnostem Bentayga je Duster lepší off-road. Je menší, lehčí, agilnější a protáhne se i místy, kam se Bentley vůbec nemůže vydat. Demonstrováno je to zde na neschopnosti britského SUV projet úzkým prostorem mezi dvěma stromy, což možná není nejšťastnější, není ale těžké věřit, že jednoduchost tady vítězí. 1:0 pro Duster.
Pak dojde na srovnání dynamiky, kde pro změnu nemá co říci rumunský stroj. V testované specifikaci s motorem 1,2 TCe se 125 koňmi je možná nejrychlejším Dusterem, proti 600koňové lokomotivě z Crewe ale nemá šanci. Bentayga umí uhánět i 300 km/h a sprint obou aut je rozhodnut na prvních asi 10 metrech. 1:1.
Další srovnání je zřejmě nejzajímavější - ani těžký terén, ani silnice, ale blátivé pole. Tady je vidět, jak snadno lze zabít 475 koní navíc hmotností a těžkopádností - v některých situacích se Duster kolem Bentayga prožene, jako by on měl být tím rychlejším strojem a pilot Bentley si jen stěžuje, že mu ESP nedovolí víc. Jsou ale stále chvíle, kdy na výkonu záleží a tehdy má zase navrch Bentley. Výsledek? 2:2, tohle byla plichta.
Pak tedy ještě můžeme sledovat, jak si oba řidiči v testu zkusí vůz toho druhého, to už je ale vážně jen snaha o humor, třebaže pár zajímavých detailů z obou aut také ukáže.
Závěr je tedy neutrální, každé auto je lepší a horší v něčem jiném. Kdyby došlo třeba na srovnání kvality interiéru, jistě by vše lépe dopadlo pro Velkou Británii, takový závěr si ale autoři zjevně nepřáli. Však to jinak nemohlo dopadnout - říci, že Bentley je lepší auto, ale stojí také 23krát více (v testovaných specifikacích dle francouzských cen to vycházelo jinak) by vyznělo stejně.
Pro nás, běžně smrtelníky, budiž zajímavé, že existují aspekty, ve kterých se velmi levná Dacia dokáže rovnat velmi drahému Bentley. Není jich mnoho, pokud ale Bentley bude chtít příště postavit vůz jasně kralující světu SUV ve všech ohledech, bude se muset ještě trochu snažit...
Srovnání Dusteru s Betaygou je trochu komické, něco ale poví
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva