Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Daimler a Bosch kritizují Teslu za nabíječky Supercharger jen pro sebe
26.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Mizerný dojezd je jednou z největších slabin elektromobilů. Tesla proti tomu chce bojovat rychlonabíječkami i v Evropě, avšak jen pro svá auta, nikoliv pro ostatní.
Němečtí giganti Daimler a Bosch kritizují americkou Teslu, která se rozhodla v Německu postavit síť rychlodobíječek podobnou té, která již funguje ve Spojených státech. Hlavním předmětem kritiky je fakt, že onu síť by mohli z důvodů nekompatibilních přípojek používat jen majitelé vozů značky Tesla. Podle Daimleru a Bosche by měly být podobné sítě nabíječek dostupné všem majitelům elektromobilů bez rozdílu.
"Budoucnost je ve znamení standardizace. Stejně jako v případě benzínových čerpacích stanic, potřebujeme dobíjecí systém, který budou moci využívat auta všech značek. Důvod není jen výrazné snížení nákladů, ale také přívětivost pro zákazníky," komentoval situaci Thomas Weber, šéf vývojového oddělení Daimleru, pro německý Automobilwoche. Ředitel Bosche Volkmar Denner dodal, že "existuje technologie pro celoevropskou síť veřejných nabíječek, jen se musí chtít ji postavit".
Podobné rychlonabíječky nebudou stiženy problémy domácích přípojek, které dnes nejsou navrženy na nabíjení více elektromobilů najednou. Mohly by tak znamenat jakési odlehčení přípojkám doma, pokud by majitelé přijeli s ne zcela prázdnou baterií. Na druhou stranu, dlouhodobý výzkum BMW říká, že veřejné dobíjecí stanice nejsou nutností.
Již v lednu tohoto roku otevřela Tesla ve spolupráci s Deutsche Bahn čtyři rychlodobíjecí stanice mezi Mnichovem a Kolínem. Vozy této značky se zde zvládnou dobít za půl hodiny. V Evropě stojí dalších deset takovýchto nabíječek a ještě letos jich má v Německu několik přibýt.
Třebaže je to jejich síť a mohou si s ní dělat v podstatě co chtějí, snaha Tesly stavět nabíječky jen pro svá auta je obtížněji pochopitelná. Tím spíše, že v Evropě strojů této značky není zrovna hodně a nabíječky exkluzivně pro ně by mohly mít problém se uživit, zatímco prodej elektřiny i vozům jiných značek by mohl návratnost investice vylepšit. Nejspíš by také bylo možné vztyčit více terminálů na každé stanici, z nichž jeden by měl konektor jen pro Teslu a ostatní by měly zásuvky jiné.
Je však také možné, že Tesle nejde o zisk ani o elektrickou mobilitu a že jen chtějí postupovat "jinak", za pomoci nařízení státních či nadstátních vlád. I ve Státech funguje Tesla odlišně od ostatních automobilek, například porušováním zákonů o prodeji automobilů, což se některým státům samozřejmě nelíbí. Zrovna v boji s jednou z největších slabin elektromobilů, mizerným dojezdem, bychom ale čekali spíše snahu o spolupráci, a to i od Tesly.
Tesla staví v Evropě nabíječky jen pro své vozy, což je předmětem kritiky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva