Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Daimler a Bosch kritizují Teslu za nabíječky Supercharger jen pro sebe
26.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Mizerný dojezd je jednou z největších slabin elektromobilů. Tesla proti tomu chce bojovat rychlonabíječkami i v Evropě, avšak jen pro svá auta, nikoliv pro ostatní.
Němečtí giganti Daimler a Bosch kritizují americkou Teslu, která se rozhodla v Německu postavit síť rychlodobíječek podobnou té, která již funguje ve Spojených státech. Hlavním předmětem kritiky je fakt, že onu síť by mohli z důvodů nekompatibilních přípojek používat jen majitelé vozů značky Tesla. Podle Daimleru a Bosche by měly být podobné sítě nabíječek dostupné všem majitelům elektromobilů bez rozdílu.
"Budoucnost je ve znamení standardizace. Stejně jako v případě benzínových čerpacích stanic, potřebujeme dobíjecí systém, který budou moci využívat auta všech značek. Důvod není jen výrazné snížení nákladů, ale také přívětivost pro zákazníky," komentoval situaci Thomas Weber, šéf vývojového oddělení Daimleru, pro německý Automobilwoche. Ředitel Bosche Volkmar Denner dodal, že "existuje technologie pro celoevropskou síť veřejných nabíječek, jen se musí chtít ji postavit".
Podobné rychlonabíječky nebudou stiženy problémy domácích přípojek, které dnes nejsou navrženy na nabíjení více elektromobilů najednou. Mohly by tak znamenat jakési odlehčení přípojkám doma, pokud by majitelé přijeli s ne zcela prázdnou baterií. Na druhou stranu, dlouhodobý výzkum BMW říká, že veřejné dobíjecí stanice nejsou nutností.
Již v lednu tohoto roku otevřela Tesla ve spolupráci s Deutsche Bahn čtyři rychlodobíjecí stanice mezi Mnichovem a Kolínem. Vozy této značky se zde zvládnou dobít za půl hodiny. V Evropě stojí dalších deset takovýchto nabíječek a ještě letos jich má v Německu několik přibýt.
Třebaže je to jejich síť a mohou si s ní dělat v podstatě co chtějí, snaha Tesly stavět nabíječky jen pro svá auta je obtížněji pochopitelná. Tím spíše, že v Evropě strojů této značky není zrovna hodně a nabíječky exkluzivně pro ně by mohly mít problém se uživit, zatímco prodej elektřiny i vozům jiných značek by mohl návratnost investice vylepšit. Nejspíš by také bylo možné vztyčit více terminálů na každé stanici, z nichž jeden by měl konektor jen pro Teslu a ostatní by měly zásuvky jiné.
Je však také možné, že Tesle nejde o zisk ani o elektrickou mobilitu a že jen chtějí postupovat "jinak", za pomoci nařízení státních či nadstátních vlád. I ve Státech funguje Tesla odlišně od ostatních automobilek, například porušováním zákonů o prodeji automobilů, což se některým státům samozřejmě nelíbí. Zrovna v boji s jednou z největších slabin elektromobilů, mizerným dojezdem, bychom ale čekali spíše snahu o spolupráci, a to i od Tesly.
Tesla staví v Evropě nabíječky jen pro své vozy, což je předmětem kritiky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 5 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejnovější články
- Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 3 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 5 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 6 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva